Beantwoord

Nog geen aansluiting op glasvezel Loosduinen

• 12 August 2021
  • 6 reacties
  • 107 Bekeken

Enige tijd geleden waren er in de straat werkzaamheden t.b.v. het glasvezel netwerk van T Mobile. Daar was ik er blij mee, lekker snel internet. Tegelijkertijd kreeg ik een leuke aanbieding van T Mobile. Een abonnement bij hen is zo'n 25 euro goedkoper dan waar ik nu zit. Na veel wikken en wegen besluit ik een abonnement te nemen. nadat ik het abonnement had afgesloten moest ik nog even wachten, want mijn woning had nog geen aansluiting op het glasvezelnetwerk. Na lang wachten was het 15 juli 2021 zo ver. De aansluiting zou tussen 13.00 uur en 17.00 uur worden gerealiseerd. Ondertussen werd ook de benodigde modem geleverd. Na vandaag zou ik dus alleen een afspraak hoeven te maken met een monteur van T mobile om mijn abonnement en modem te activeren. Wat een deceptie! Iedereen is er klaar voor, behalve Staedion. Althans volgens de monteur die aanbelde. Er schijnt geen toestemming te zijn om een kabelgoot op het gebouw aan te brengen. Dat is toch raar? Dat zou toch allang geregeld moeten zijn? Kunt u aangeven hoe lang het gaat duren om die toestemming te geven? Waarom is dit eigenlijk nog niet geregeld? De aansluiting zou toch net zoals de aansluitingen van de kabel televisie, telefoon, gas, elektra en water gewoon automatisch gerealiseerd moeten worden?

Helaas weigert Staedion duidelijk antwoord te geven en probeert mij af te wimpelen. Graag zou ik toch willen weten waar het probleem ligt. Is dat bij Staedion of is dat bij T-Mobile. Hoe gaat dit opgelost worden? Ik ben benieuwd naar uw antwoorden, Met vriendelijke groet, Gert-Jan Luis.

icon

Beste antwoord door Boris 19 August 2021, 11:15

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Gert-JanL ,

Dank voor je bericht en voor de schets van de situatie. Ik kan goed begrijpen dat er onduidelijkheid heerst en wil dit graag voor je wegnemen. Ik zal dat doen aan de hand van de stappen die we doorlopen bij de aansluiting en het gereed maken van de verbinding bij jou thuis.

Omdat het in dit geval gaat om een spiksplinternieuwe verbinding, komt eerst een aannemer langs om te kijken wat er moet gebeuren om jouw huis aan het netwerk toe te voegen. De aannemer, VolkersWesselTelekom, heeft gemerkt dat daar werkzaamheden voor nodig zijn in het gebouw zelf. Om deze te kunnen bewerkstelligen, is toestemming nodig van de verhuurder of VVE. In dit geval lijkt dat Staedion te zijn, de woningcorporatie die het pand in beheer heeft. Zonder toestemming kunnen wij namelijk niet de installatie voltooien. Voor elke aansluiting, net zoals water en licht, is toestemming van de woningeigenaar.

Nu schik ik wel van de antwoorden van Staedion, aangezien wij ook afhankelijk zijn van hun antwoorden. Begrijp ik goed, dat vanuit hun de toestemming niet kan worden gegeven? Wellicht wrang, maar ik wil toch aanraden om nogmaals contact op te nemen met Staedion. Mocht het niet lukken via die weg, ga ik er alles aan doen om het anders aan te pakken. Ik hoor dan ook graag van je.

Hey @Boris 

Kleine status update: Ik heb Staedion nogmaals gevraagd en naar aanleiding van hun antwoord voor de derde keer vragen gesteld. Helaas snappen ze bij Staedion mijn vragen niet. Waar ik specifiek vraag over de aansluiting vanaf de straat tot in de woning, antwoorden zij dat het abonnement een zaak tussen mij en de provider is (waar ik totaal geen vragen aan Staedion over heb).

Het is erg vermoeiend allemaal. Ik wil gewoon duidelijkheid. Zodra ik antwoorden heb op mijn derde mail kom hier weer terug ;)

Hey @Boris,

Na nog een keer gemaild te hebben en weer een vaag antwoord gekregen te hebben, maar eens de telefoon gepakt. Veel doorvragen en uiteindelijk duidelijkheid!

Er is op 30 juni toestemming verleend. Ze zeggen dat er een brief voor is uitgestuurd, maar die heb ik niet gekregen (kan het althans niet terugvinden in mijn administratie), maar goed.

Vraag: wanneer kan VolkersWesselTelekom hier aan de werkzaamheden beginnen?

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Gert-JanL ,

Dank je wel voor de updates en super dat er eindelijk meer duidelijkheid is gegeven vanuit de wooncorporatie. Ik heb direct vanuit ons het verzoek neergelegd om contact op te nemen met VWT, zodat de installatie zijn doorgang kan vinden. Ik houd dit contact persoonlijk in de gaten, dus mocht er een update mogelijk zijn dan hoor je direct van mij. We gaan er voor je achteraan! Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, schroom niet. Ik zit hier voor je klaar! 

Hallo @Boris ,

We zijn er bijna!
vandaag een kopie gekregen van de woningbouwvereniging waaruit blijkt dat al op 30 juni toestemming is verleend. Ik heb gebeld met VWT ze gaan zo spoedig mogelijk een afspraak inplannen.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Gert-JanL Super om te horen dat het gelukt is! De aannemer heeft aan onze kant inmiddels de werkzaamheden ook in gang gezet, dat gaat dus helemaal goed komen!

Reageer