Beantwoord

Nog geen glasvezel na 10 maanden

  • 28 February 2024
  • 17 reacties
  • 155 Bekeken

10 maanden geleden werd glasvezelkabel onder de straat aangelegd een ik het koos om over te stappen. Sindsdien krijg ik elk maand een email dat de installatie de volgende maand plaats gaat vinden. Ik heb contact met Odido opgenomen, maar werd doorverwezen naar Open Dutch Fiber. Open Dutch Fiber weet het niet wanneer de installatie daadwerkelijk plaats gaat vinden. Ik heb Odido opnieuw gebeld, en werd verteld dat de installatie tot twee jaar kan duren omdat er geen kabels binnen het flatgebouw zijn.

 

Is dat normaal? Kan ik iets doen om glasvezelverbinding daadwerkelijk te hebben?

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 1 March 2024, 09:37

Bekijk origineel

17 reacties

Ik heb min of meer dezelfde situatie :  

Al sinds oktober 2023 aan het bellen met Odido en Tmobile.

Er volgen allerlei beloftes dat het binnenkort komt en vervolgens gebeurd niets.

In de straat lopen mensen van Odido en ODF die allebei beloven dat het opgelost gaat worden, bellen met hun teamleiders vervolgens gebeurd er niets.

heb al 2 verschillende contracten gezien , een voor 25 en een voor 30 per maand maar er gebeurd niets,

Alle 15 keren dat ik de helpdesk bel zeggen ze navraag te doen maar mij niet te kunnen helpen omdat de mails die Odido stuurt slechts een idicatie zijn.

Wanneer ik de helpdesk bel en vraag hoe het zit met het verschil in tarief tussen december en januari zegt de medewerker dat het een inflatiecorrectie is ???

Wanneer ik uiteindelijk zelf naar ODF bel krijg ik een aannemer te spreken van ODF die twee dagen later op de stoep staat en het aanlegt ?

ondertussen krijg ik een sms bulk van odido of ik mijn gegevens voor de overstap wil doorgeven ( maar ik zit al bij odido )

 

wanneer ik daarna de klantenservice bel krijg ik een slecht Nederlands sprekende medewerker die mijn vraag niet begrijpt en zegt dat ik toch coax heb ?

de medewerker die ik daarna spreek zegt niks in het systeem te kunnen Vinden en adviseert mij later deze week het nog eens te proberen 

Om 2 over 8 die avond komt ineens een sms en mail van DHL dat mijn pakket van Odido onderweg is terwijl ik nog niks besteld heb ?

 

wat een ongeloofelijke bende is deze partij geworden ! Niemand pakt zijn verantwoordelijkheid, tarieven en afspraken worden niet nagekomen en er gebeurd niets, klachtenafhandeling is er niet en medewerkers lijkt het geen zak te interesseren en lachen je zelfs uit om de opmerking die een mede collega in het systeem heeft gezet.

 

ik hoop dat Odido blij wordt wanneer ik de box terugstuur naar het hoofdkantoor, want dit slaat werkelijk alles !

 

 

 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @michalborkowski96, ik geef je hier graag meer duidelijkheid over. In dit geval heb je als het ware een vooruitbestelling gedaan, zodat je aangesloten kan worden op het glasvezel zodra dit beschikbaar is. Op dit moment is de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat de kabels daadwerkelijk in de woning wordt aangebracht. Dit kan enige tijd duren en ik zie dat in jouw geval er sprake is van hoogbouw. In dat geval is de situatie nog iets ingewikkelder, omdat hier nog extra toestemmingen voor verkregen moeten worden. Wij zullen hierin echt moeten wachten tot het voor de netwerkbeheerder mogelijk is om de glasvezelkabels naar binnen te brengen voordat het proces verder kan lopen. Zodra dit het geval is, zal Open Dutch Fiber contact met je opnemen om hier een afspraak voor te maken. 

 

@Igor.wage ik zie dat je op dit moment een DSL abonnement bij ons hebt, maar ook een hele nieuwe aanvraag hebt gedaan voor glasvezel. Omdat dit echt als een nieuwe bestelling is afgesloten, moet je daarom de gegevens invullen voor de Overstapservice, zodat het DSL abonnement gelijk stopgezet kan worden zodra het glasvezelabonnement in gaat. Nu hoef jij je hier geen zorgen over te maken, zodra het glasvezel abonnement actief is kan je dit gelijk aan me doorgeven zodat ik dit voor je in orde kan maken. Ook in jouw geval gaat het hier om een vooruitbestelling, alleen is de netwerkbeheerder hier in een verder stadium met het aanleggen. Op dit moment is het alleen nog wachten tot de patch is aangesloten in de wijkcentrale. Zodra Open Dutch Fiber aan ons heeft doorgegeven dat dit gereed is, zul je een e-mail en SMS van Guidion ontvangen voor het maken van een installatie afspraak. Zodra de monteur bij jou langs is geweest wordt het glasvezel abonnement actief en kan je hier gebruik van maken! 

Dat is het hem dus, ik heb geen nieuwe aanvraag  gedaan, wel heb ik vanaf begin af aan aan medewerkers gevraagd om de aansluiting van buiten naar binnen te brengen. Ik woon in een kleinschalig (8) appartementencomplex en had al toestemming van de VVE dat heeft vanaf oktober tot februari geduurd terwijl er wel vanaf oktober al mails kwamen dat mijn aansluiting gereed zou zijn.Uit het antwoord hier blijkt wederom dat er veelal niet geluisterd of gelezen wordt door Odido medewerkers vanaf het begin geef ik aan al gebruiker te zijn van een internet en een mobiel abonnement van tmobile en steeds hebben de medewerkers hun antwoord al klaar of zetten zelfs opmerking over het gesprek in het systeem. Gisteren wel met een medewerker gesproken die er duidelijk meer kaas van gegeten had, de tijd nam om het probleem op te helderen, actief luisterde en zelfs de gegevens gaf waar ik mijn klacht over de medewerker die opmerkingen over mij ( de klant ) in het systeem heeft gezet kon achter laten.

 

 


 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Igor.wage Mijn oprechte excuses voor de miscommunicatie, wel ben ik blij om te lezen dat je goed contact hebt gehad met mijn collega van de Klantenservice en dat zij de zaak heeft kunnen ophelderen. 

Voor nu lees ik dat er is afgesproken dat je afwacht tot je bericht krijgt om een afspraak in te plannen met Guidion. Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen?

Inmiddels wel klaar met de bende van Odido… heb gisteren een SET klacht aangemaakt waarbij ik binnen 24 uur terrugebeld zou worden. Dat was om 5 uur nog niet het geval. Klantenservice beloofde mij dat ik vandaag echt voor 8 uur teruggebeld zou worden.

Het is nu 19.13 en nog steeds niks gehoord van Odido.

Wat een onprofessionele bende is het ! Ik ga in ieder geval mijn contract opzeggen en de zooi terugsturen.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Igor.wage Mijn oprechte excuses dat er nog geen contact is opgenomen, dit is niet de bedoeling! Ik ben gelijk het systeem ingedoken en zie inderdaad dat mijn collega van de Klantenservice dit voor je heeft ingediend bij onze SET afdeling. 

Op dit moment kan ik niet veel, maar ik heb dit topic opgeslagen in mijn persoonlijke agenda. Ik ga hier a.s. maandag gelijk voor je achteraan! 

 

Beste Teresa,

Dat jullie niks kunnen is mij inderdaad duidelijk.Nadat een medewerker mij aan de telefoon zat uit te lachen en ik een mail met kenmerk OHO 47804 gestuurd heb over het feit dat de betreffende medewerker opmerkingen over mij had achter gelaten in het logsysteem die niet ok waren, ben ik gebeld met excuses.
 

De backoffice medewerker die dit behandelde gaf mij de keuze voor een gratis zenderpakket. Dit pakket is nu 10 werkdagen verder nog steeds niet actief. Wel heb ik inmiddels twee SET klachten lopen waar ik binnen 72 uur nog niet over teruggebeld ben.
De medewerker die ik vrijdag sprak omstreeks 5 uur beloofde mij dat ik die avond voor 20 uur gebeld zou worden.

De medewerker die ik daarna sprak en uiteindelijk omstreeks 19.30 aan de lijn kreeg nadat ik zelf maar weer eens gebeld heb, was verbaasd want de afdeling die SET klachten oppakt werkt niet na 5 uur.

Even los van deze geweldige resumé….

Je bent een internetprovider, die pretendeert ‘ haastmaker’ te zijn en bij de klantenservice hoor je als intro ‘ we zijn er voor je ‘ 

Daar is niets van waar ! Medewerkers doen loze beloftes, verbinden midden in een gesprek door of lachen je uit, hebben vaak geen idee waar het over gaat en sturen meldingen in mails die niet kloppen ‘ ik zie dat je internet werkt’ en dat is dus niet het geval.

Ik kom van een T mobile abonnement met glasvezel, een overijverige odido verkoper vroeg voor mij een niieuw abonnement aan, terwijl ik gewoon eerst de glasvezel de woning in wilde hebben.Nu heb ik dus twee abonnementen.


Daarnaast vind ik dat het echte probleem ook totaal over het hoofd wordt gezien. Mijn oude adsl modem zat altijd aangesloten in de slaapkamer, vanuit daar liggen ook al mijn internetkabels door mijn woning, ik had dus altijd bekabeld internet en wil dat ook graag vanwege veiligheid en omdat ik nou eenmaal enkele producten bezit die alleen per kabel werken, dat ook zo houden !
Volgens mij moet het voor een internet provider geen probleem zijn om dit op te leveren en er voor te zorgen dat op of mijn oude adsl punt of mijn oude coax punt een vervanging komt zodat ik mijn nieuwe glasvezel modem daar alsnog kan aansluiten, want deze modem werkt niet met de oude dsl stekker en de dsl gaat er uit. Je kunt het dan niet maken om je klant op extra kosten te jagen wat ook niet benoemd is door de sales persoon die mij een nieuw contract verkocht, door dan door iemand van Guideon doodleuk te laten zeggen ‘ dan moet U maar een electricien regelen’ Ik ben in oktober 2023 gaan bellen om de glasvezel aanvraag te doen en vraag mij echt af waarom ik jullie nog betaal voor dit gepruts, misschien moet ik daar even mee stoppen om ook de schade aan mijn lekkende afvoer te compenseren, maar ik vermoed dat jullie incasso afdeling er wel als de kippen bij is.  Het ergste van dit alles is dat wanneer ik wat verder Internet afspeur waaronder dit forum, dat blijkt dat ik niet de enige ben met een soortgelijk verhaal.  Bedankt voor je oprechte excuses,maar ik geloof er zoals je merkt niet veel van.
 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ben nog steeds niet gebeld….

 

Ook zoiets moois op 7-12 heb ik offerte 4309153 getekend waarbij benoemd wordt dat ik glasvezel, ESPN en de extra mediabox voor 25 euro per maand krijg. Op 3-1-24 krijg ik terwijl er nog geen glasvezel is aangesloten een welkomsmail dat ik 30 euro per maand ga betalen. Op 2-3-24 een mail dat mijn overstapservice is gestart en op 08-03 dat mijn abonnement van start gaat terwijl pas op 13-3 een Guideon medewerker komt om uiteindelijk niet uit te voeren wat hij had moeten doen.

Mijn abonnement staat echter nog steeds op ADSL en het beloofde gratis zenderpakket vanwege een onbeschofte medewerker is ook nog steeds niet actief.

I rest my case …

 

Reputatie 6
Badge +2

@Igor.wage Ik moet eerlijk toegeven dat ik best schrik van jouw reactie. Ik begrijp uiteraard dat je graag snel geholpen wilt worden en geloof mij ik doe mijn uiterste best. Echter kon ik gister niet veel, omdat het weekend was. 

Ik heb gelijk mijn collega’s van het SET-team benaderd en zij zullen contact met je opnemen om dit te bespreken. Mocht je vandaag toch niet gebeld zijn, laat je het mij dan weten? Ik ga er dan gelijk opnieuw voor je achteraan. 

Beste Teresa,

 

ik snap je schrik niet. Het zijn openbare gegevens op dit forum. Voor mij staat ergens’  gelijk achteraan ‘ gaan er voor zorgen dat er dan ook zo snel mogelijk contact met iemand wordt opgenomen en niet al na de verlopen en beloofde 24 uur pas zo’n 2,5 werkdag later. Dat je er verbaast over bent daar schrik ik pas van.

 

( sterker nog, mijn aanvraag komt uit Oktober 2023 ! ) 

Reputatie 6
Badge +2

@Igor.wage Ik heb nergens gezegd dat ik er gelijk achteraan ga, omdat het weekend was. Wel heb ik beloofd er vandaag achteraan te gaan en dat heb ik gedaan. 

Ik wil graag meer voor je doen, maar voor nu moet ik echt afwachten tot het SET-team contact met je opneemt. Alvast bedankt! 

Lees je eigen bericht nog eens terug …

‘ ik ga er gelijk achteraan ‘ 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Igor.wage, alhoewel ik je zorgen en frustratie uiteraard volledig snap, wil ik je vragen om begrip richting ons moderatieteam. Het is niet nodig om screenshots te maken van berichten om iemand ergens op te wijzen. Het lijkt me evident dat hier noodzaak van gemaakt moet worden; dat heeft Teresa gedaan en goed ook. In het bericht dat je laat zien, staat trouwens “[...]maandag gelijk voor je achteraan!” → Ik wil geen semantische discussies laten losbarsten, maar dit lijkt me toch vrij duidelijk voor wat betreft de tijdsindicatie. Laten we het voorts houden op de oplossing zodat jij gewoon eindelijk krijgt waar je recht op hebt. Ik beloof je dat we hier alles aan doen! Teresa is één van onze hardst werkende en goudeerlijke moderators en ik weet 100 procent zeker dat ze het onderste uit de kan haalt in elk topic. Dank voor je begrip!

Beste Jason, 

Dank voor je reactie, inmiddels gesproken met R van het SET team. Het zou inderdaad niet nodig moeten zijn om screenshots te plaatsen als de meldingen vanaf het begin al serieus waren opgepakt door alle 40 klantenservice medewerkers die ik heb gesproken, dat Teresa hard werkt en goud eerlijk is mag je trots op zijn, maar heb ik eerlijk gezegd als klant met een probleem dat al maanden loopt weinig boodschap aan. Ik heb na het gesprek dat ik met R van het SET team zojuist wel de hoop dat ee nu toch een goede oplossing komt en bedank jullie dan ook voor de moeite.

Reageer