Nog steeds geen glasvezel

  • 9 January 2023
  • 9 reacties
  • 204 Bekeken

Na vele telefoontjes aan jullie klantenservice welke schijnbaar geen bruikbare informatie kunnen geven maar via het forum een berichtje.
Ik heb 22 september 2022 al een glasvezel verbinding besteld, en aangegeven aan de verkoper dat deze 27 december moest werken. Ik ging namelijk verhuizen. De vorige eigenaren hadden ook T-Mobile glasvezel dus je zou denken dat het allemaal snel geregeld kan zijn.

3 maanden verder, 27 december 2022, de Guidion monteur komt en sluit alles netjes aan. “Wel licht geen data” geeft hij aan. Iets waar hij ook niets meer mee kon doen. Oke prima jullie zullen het wel weten.

Nu ben ik alweer 3 weken verder en na vele telefoongesprekken verder kan er schijnbaar nog steeds niets verteld worden wanneer er iets gaat gebeuren. T-Mobile klantenservice kan het schijnbaar niet, Guidion kan het niet, KPN Netwerk verwijst me door naar Volkerwessel Telecom en zij kunnen me ook niets vertellen.

Ik ben nu toch echt benieuwd wanneer ik eindelijk Internet heb op mijn adres..
Ben nu al 3 weken met hotspotjes aan het klooien met alle apparatuur hier in huis.
Is er een forum moderator die me een datum kan vertellen of er snelheid achter kan zetten? Ik ben al 12 jaar T-Mobile klant maar dit valt me wel tegen..


This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Na vele telefoontjes aan jullie klantenservice welke schijnbaar geen bruikbare informatie kunnen geven maar via het forum een berichtje.
Ik heb 22 september 2022 al een glasvezel verbinding besteld, en aangegeven aan de verkoper dat deze 27 december moest werken. Ik ging namelijk verhuizen. De vorige eigenaren hadden ook T-Mobile glasvezel dus je zou denken dat het allemaal snel geregeld kan zijn.

3 maanden verder, 27 december 2022, de Guidion monteur komt en sluit alles netjes aan. “Wel licht geen data” geeft hij aan. Iets waar hij ook niets meer mee kon doen. Oke prima jullie zullen het wel weten.

Nu ben ik alweer 3 weken verder en na vele telefoongesprekken verder kan er schijnbaar nog steeds niets verteld worden wanneer er iets gaat gebeuren. T-Mobile klantenservice kan het schijnbaar niet, Guidion kan het niet, KPN Netwerk verwijst me door naar Volkerwessel Telecom en zij kunnen me ook niets vertellen.

Ik ben nu toch echt benieuwd wanneer ik eindelijk Internet heb op mijn adres..
Ben nu al 3 weken met hotspotjes aan het klooien met alle apparatuur hier in huis.
Is er een forum moderator die me een datum kan vertellen of er snelheid achter kan zetten? Ik ben al 12 jaar T-Mobile klant maar dit valt me wel tegen..

Hey @koenklbr , Wat fijn om te horen dat je al 12 jaar klant bij T-Mobile bent! Ik ben gelijk even voor je gaan zoeken wat hier nu precies aan de hand is. Je netbeheerder is KPN NetwerkNL, daar heb ik geen invloed op. Ik ga het gelijk doorzetten naar de verantwoordelijke afdeling bij onze operationele dienst zodat zij het met KPN Netwerk gaan kortsluiten. Zij nemen vervolgens contact met je op.

Na vele telefoontjes aan jullie klantenservice welke schijnbaar geen bruikbare informatie kunnen geven maar via het forum een berichtje.
Ik heb 22 september 2022 al een glasvezel verbinding besteld, en aangegeven aan de verkoper dat deze 27 december moest werken. Ik ging namelijk verhuizen. De vorige eigenaren hadden ook T-Mobile glasvezel dus je zou denken dat het allemaal snel geregeld kan zijn.

3 maanden verder, 27 december 2022, de Guidion monteur komt en sluit alles netjes aan. “Wel licht geen data” geeft hij aan. Iets waar hij ook niets meer mee kon doen. Oke prima jullie zullen het wel weten.

Nu ben ik alweer 3 weken verder en na vele telefoongesprekken verder kan er schijnbaar nog steeds niets verteld worden wanneer er iets gaat gebeuren. T-Mobile klantenservice kan het schijnbaar niet, Guidion kan het niet, KPN Netwerk verwijst me door naar Volkerwessel Telecom en zij kunnen me ook niets vertellen.

Ik ben nu toch echt benieuwd wanneer ik eindelijk Internet heb op mijn adres..
Ben nu al 3 weken met hotspotjes aan het klooien met alle apparatuur hier in huis.
Is er een forum moderator die me een datum kan vertellen of er snelheid achter kan zetten? Ik ben al 12 jaar T-Mobile klant maar dit valt me wel tegen..

Hey @koenklbr , Wat fijn om te horen dat je al 12 jaar klant bij T-Mobile bent! Ik ben gelijk even voor je gaan zoeken wat hier nu precies aan de hand is. Je netbeheerder is KPN NetwerkNL, daar heb ik geen invloed op. Ik ga het gelijk doorzetten naar de verantwoordelijke afdeling bij onze operationele dienst zodat zij het met KPN Netwerk gaan kortsluiten. Zij nemen vervolgens contact met je op.

Dag Tommie,

Dank voor je antwoord.
Als goed is zou dit al 2 weken geleden zijn doorgezet naar jullie technische dienst. Dus om te lezen: “ik ga het gelijk doorzetten naar de verantwoordelijke afdeling” klinkt alsof er nog niets is gedaan in die weken. Verkeerd getypt of bestond er echt nog niets bij de afdeling die er écht iets mee kan?
Ook zou ik al meerdere malen een contactmoment gehad moeten hebben maar het is nog stil hier. Het zou erg fijn zijn om een keer echt een stip aan de horizon te krijgen.

Groeten Koen

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @koenklbr, excuus voor de verwarring en logisch dat je hier naar vraagt! Het probleem is eigenlijk dat wij de afgelopen dagen hebben gemerkt dat de communicate die wij naar KPN NetwerkNL versturen niet juist aankomt. Inmiddels hebben wij hen op een andere manier benaderd en de verwachting is dat je voor het eind van de week meer van hen verneemt. Sorry dat het mis is gelopen, wij doen onze uiterste best om dit zo snel mogelijk te herstellen en ik verwacht dat je heel snel meer van hen verneemt, hier doen we onze uiterste best voor!

Hoi @koenklbr, excuus voor de verwarring en logisch dat je hier naar vraagt! Het probleem is eigenlijk dat wij de afgelopen dagen hebben gemerkt dat de communicate die wij naar KPN NetwerkNL versturen niet juist aankomt. Inmiddels hebben wij hen op een andere manier benaderd en de verwachting is dat je voor het eind van de week meer van hen verneemt. Sorry dat het mis is gelopen, wij doen onze uiterste best om dit zo snel mogelijk te herstellen en ik verwacht dat je heel snel meer van hen verneemt, hier doen we onze uiterste best voor!

Ah heb hetzelfde probleem. Zelfde situatie: wel licht, geen data. Ik vraag me af of we in mijn geval kpn ook anders kunnen benaderen? Met een megafoon of per post?

Reputatie 7

Hi @Remy_Zonder_Glasvezel, je hebt hiervoor ook al een eigen topic aangemaakt en daar helpen we je jou heel graag verder:

In een ander topic heb ik het zojuist ook al aangestipt, maar voor de volledigheid meld ik het hier ook nog een keer. Het is niet toegestaan om meer dan één topic/reactie aan te maken wanneer je hetzelfde onderwerp aansnijdt. Geen zorgen als je hier niet van op de hoogte was, want dan weet je het vanaf nu. Op deze manier behouden we het overzicht en kunnen we je nóg sneller helpen. We gaan je hier hoe dan ook bij helpen! 😊

Ik lees veel reacties hier en ik begrijp je reactie, maar snap nu meteen waarom er niet nóg meer geklaagd wordt. Ik kan overigens nu weer reageren, werd na laatste keer er uit geknikkerd (tijdelijk dus). 
 

Iets in mij zegt dat het een groot zootje is op de glasvezelafdeling. Daarnaast heb ik inderdaad een topic gestart en reageer nu op deze. Is dat zo vreemd?

Reputatie 7

Hi @Remy_Zonder_Glasvezel, terechte opmerking van je! 🍀 Iedereen staat helemaal vrij om overal op te reageren. Maar wanneer er op meerdere plekken berichten met dezelfde inhoud worden geplaatst over hetzelfde onderwerp, dan zien we dat als dubbel posten en wordt het onoverzichtelijker. Dit is één van de redenen dat we dit hebben meegenomen in onze huisregels. 

Dit is inmiddels eindelijk opgelost.
Met dank aan Do van de klantenservice. De enige medewerker welke écht achter je probleem aan gaat en je terug wilt bellen met bruikbare informatie of updates.

Uiteindelijk zelf troubleshooting vanuit mijn pc / Modem doorgegeven aan Do.
Ik kreeg netjes DHCP, kon het modem bereiken. Het Modem kreeg een WAN IP. En ik kon ook bepaalde INTERNE ip's benaderen uit https://192.168.1.1/RoutingTable .
Er was dus zeker licht, en ook zeker data. Anders kwam ik al niet zover het netwerk op.

Enige wat ik niet kon benaderen was de Gateway van mijn Modem zelf.
Waar al het internetverkeer naartoe ging (0.0.0.0) wat niet specifiek in de routeringstabel stond.
En uiteraard kom je dan het internet niet op als je niet eens de gateway van je modem kan bereiken. Na al deze informatie aan Do te hebben doorgespeeld was het probleem dan ook binnen een dag opgelost. Een vinkje bij T-Mobile is nog steeds mijn vermoeden.

Kudo's voor Do voor de fantastische afhandeling!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @koenklbr, wat fijn om te horen dat het is opgelost en bedankt voor je feedback! Ik zorg dat de feedback goed terecht komt en sluit het topic. Nog een hele fijne dag!