Nog steeds geen werkend glasvezel... Al 4 maanden bezig.

  • 4 December 2023
  • 33 reacties
  • 521 Bekeken

  • 13 september is het glas naar binnen gebracht. 
  • 7 oktober Guidion langsgehad, kreeg het niet werkend
  • Tussendoor is ODF langsgeweest voor een lijnmeting, ik weet de datum niet meer.
  • 26 oktober opnieuw Guidion, kreeg het wederom niet werkend. Geeft aan dat het echt een ODF probleem is.
  • Ondertussen al diverse keren met Odido gebeld, van vriendelijk tot ronduit kansloos te woord gestaan. Niemand kan iets doen. Meldingen 66733870 en 66738488
  • 10 november kwam wederom iemand om aan mijn kant het glas opnieuw te lassen. Uren op gewacht, hij had niet werkende apparatuur en in de POP hadden ze ook defecte apparatuur. Weer een uur later hadden ze eindelijk genoeg spullen bij elkaar voor een lijnmeting. 

Wat ik hierboven niet heb opgeschreven is de talloze UREN die ik besteed heb aan kansloos wachten. IK moet op tijd thuis zijn, heb er tijd voor vrij gemaakt, maar ik heb nog geen monteur gezien die op tijd komt. Ook de urenlange wachtrij met de Odido klantenservice die niks voor elkaar krijgt, jullie glasvezelmensen/backoffice die niks voor elkaar krijgen...

Ik ben het nogal zat. Ik heb van mijn kant nu zo’n 5x ruim 4 uur voor NIKS thuisgezeten. 20 uur! Ik zou het eens in rekening moeten brengen bij jullie. Een halve werkweek. Voor een niet werkend ding in m’n huis. 

Nog nooit zo’n slechte ervaring gehad in de 20 jaar dat ik m’n eigen internetverbindingen regel.

Ik was bij Ziggo weg omdat ik een fatsoenlijke lijn wilde. Nu zit ik al meer dan een jaar op een suf DSL lijntje van Odido (glas zou eigenlijk vorig jaar oktober al aangelegd zijn, ik kon het in januari bestellen en in september kwamen ze eens een keertje). 

20 uur zinloos wachten, hoe gaan jullie dat compenseren? 20 uur werktijd weggegooid door jullie gepruts. En… wanneer werkt die glasvezel nou eindelijk? 

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hey @BasOort, bedankt voor het delen van je ervaring. Ik begrijp je sentiment hierin volledig. Ik heb ook direct je dossier erbij gepakt en ik zie dat dit niet geheel vlekkeloos verloopt. Mijn excuses hiervoor. Het lijkt erop dat ze de vinger niet op de juiste plek kunnen leggen om dit op te lossen. Ik zie dat ze opnieuw de onderaannemer hebben aangestuurd om alles na te lopen. Ook zie ik dat er nog een DSL lijn actief is op jouw adres, klopt dit? 

 

Op dit moment is het opnieuw wachten op de onderaannemer. Ik hoop oprecht dat je snel kunt genieten van een werkende glasvezelverbinding. Zodra je eindelijk opgeleverd bent kunnen we kijken naar een passende compensatie. Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Alvast bedankt! 

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @BasOort, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik zie dat er inmiddels al een ticket openstaat bij de technische dienst. Zij zullen het zo snel mogelijk oplossen. Om je uit de brand te helpen kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp. Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet! Groetjes, Ishana

*zucht*

ik was even twee nachtjes weg en ergens in die tijdspanne is het weer stuk. Rood knipperend LOS lampje, dus… Geen licht op de vezel. 

En natuurlijk doet de DSL lijn het ook niet meer. Dus het is weer helemaal knudde, @Tommie van Odido ...

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het meteen voor je in orde gemaakt @BasOort. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur! 

@Tommie van Odido Dat lijkt me een mooie en nette oplossing!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BasOort, ik ben blij om te horen dat het eindelijk gelukt is!

Ik heb het een en ander voor je nagevraagd en omdat je wel gebruik hebt kunnen maken van internet is er vrij weinig wat ik mag doen. Uiteindelijk heb ik het toch voor elkaar gekregen om drie volledige maanden voor je te vergoeden. Meer dan dit kan ik niet doen. Zal ik dit meteen voor je in orde maken?  

@Tommie van Odido nou, eindelijk, 8 maanden na mijn eerste klagen werkt de glasvezelverbinding. Odido glasvezel heeft me talloze uren en heel veel energie gekost, Wat kun je voor praktische compensatie daar tegenover zetten?

Vanochtend werd ik wakker gebeld. ODF voor een lijnmeting. Zonder afspraak, maar okee, kom maar meten. Binnen een minuut na binnenkomst was het euvel gevonden. De fiber is gebroken bij het terugwikkelen op de spoel, door de vorige monteurs van ODF en/of Terrado. 

De beste man was duidelijk niet blij, ik was het zoveelste adres met exact hetzelfde probleem in de wijk. Er is nu een lasser onderweg om de fiber te repareren. 

Dit was even een tussendoor update, Straks gaan we zien of het nu inderdaad opgelost gaat worden. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BasOort, dat klinkt inderdaad een stuk beter. Dat hoop ik ook. Keep me posted zodat ik actie kan ondernemen voor je waar nodig!

Nou het wordt weer een mooie update hoor @Tommie van Odido 

Ik had dus woensdag 17 april gebeld en ik zou woensdag 24 april teruggebeld worden. Dat is niet gebeurd. 

Vandaag (2 mei) maar weer gebeld om 10:35. De eerstelijn-medewerker kon direct terugzien met welk team ik had gebeld dus ik werd direct doorverbonden. Dat is een fijne verbetering. Om 10:42 kreeg ik iemand van Fiber Operations aan de lijn die ingelezen was (fijn!) en me direct kon vertellen dat er vanuit ODF/Terrado geen updates waren en dat hij ze nu direct belt, en mij met een half uur terugbelt. Om 10:45 was dit gesprek klaar.

10:53 Ik ben teruggebeld. De actie is dat ODF nog een keer Terrado aan gaat sturen. Managers zijn in de CC gezet en er is expliciet afgesproken dat ODF/Terrado mij gaat bellen ergens komende dagen (uiterlijk binnen een week). 

Vrijdag 10 mei rond 17:00 ga ik teruggebeld worden door je collega van Glasvezel Operations. Deze klonk prettig daadkrachtig, ik hoop dat hij het voor elkaar krijgt. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de terugkoppeling @BasOort. Ik hoop dat er nu schot in de zaak gaat komen! Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. 

@Tommie van Odido Ik heb maar weer gebeld, dit keer doorverbonden geraakt met team Fiber. Hij heeft opnieuw Terrado aangestuurd via het interne ticketsysteem. Volgende week hebben we een belafspraak staan. Ik ben benieuwd. 

@Tommie van Odido We zijn nu weer een maand verder van het punt dat jij team Fiber aan hebt gestuurd. Ze hebben echter nog steeds *niets* gedaan, in ieder geval is met mij nog steeds geen contact opgenomen. 

Ik vind dat ik teveel betaal voor dit DSL lijntje. Als ik nu de glasverbinding had, dan had ik hetzelfde betaald voor een veel betere verbinding. Waarom betaal ik bruto 35 euro in de maand voor een DSL lijntje als ik voor 30-35 euro een VEEL snellere glasverbinding bij jullie krijg?

En vooral: waarom gebeurt er nou al een half jaar helemaal niks?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BasOort, het klopt deels wat je zegt. Het basisbedrag is inderdaad € 35, echter is er twee keer een inflatiecorrectie geweest en daardoor is de prijs omhoog gegaan. De eerste correctie is de prijs gestegen naar € 38,01 en de tweede correctie naar € 40,17, zonder klantvoordeel. Met klantvoordeel kom je dus nu uit op een bedrag van € 35,17. Zodra de migratie voltooid is gaat je nieuwe prijsplan in gang.

@Tommie van Odido tja, wat zal ik zeggen, 12 dagen verder en *niks*.

Meteen nog een vraag: jullie factureren kennelijk al maanden het verkeerde abonnement. Ik heb een stomme DSL lijn en betaal het tarief van de 400mbit glasvezel die jullie dus al maanden falen op te leveren. Voor zover ik kan terugzoeken klopt het eigenlijk vanaf bijna het begin niet. 

 

Op mijn contract van 28-03-2022 staat dat mijn DSL tarief 30 euro per maand is, dat ik 5 euro ‘omdat ik ook mobile heb’ korting krijg, en dat er 4 maanden lang 5 euro extra korting is. 26 april is de verbinding opgeleverd. 

 

Je zou dus kunnen beredeneren dat ik gedurende de maanden mei, juni, juli en augustus 20 euro per maand gefactureerd zou krijgen, en daarna 25 euro. Dat klopt dus niet. Ik heb nooit deze tarieven betaald, altijd 5 euro meer dan afgesproken. 

Per jullie tarieven: https://assets.odido.nl/x/6db01afad1/prijslijst-odido-internet-tv-v3.pdf kloppen mijn facturen sowieso niet. Ze zijn altijd te hoog. 

 

juni 2022: 25 euro

juli 2022: 25 euro

augustus 2022: 27,10 ???? HUH? Nou ja dat zal komen omdat in april een stukje maand ook korting had. 

september 2022: 30 euro

oktober 2022: 30 euro

november 2022: 30 euro

december 2022: 30 euro

januari 2023 - december 2023: 33,01

januari 2024 - maart 2024: 35,17

 

Leg me nou eens uit dat als het tarief op de prijslijst 35 euro per maand is, en ik 5 euro korting krijg, ik MEER betaal dan op de prijslijst. 

Wat is hier mis gegaan? En hoe lossen jullie het op?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BasOort, ook ik zie zelf geen nieuwe update in het ticket staan. Ik heb opnieuw bij Fiber aangeklopt om dit nou eens beter op te pakken. Ze gaan je opnieuw op de hoogte brengen van de situatie. 

Tja @Tommie van Odido ik was een paar weken terug hoopvol. Ik kreeg een belletje op vrijdag van iemand van glasvezel, die ook duidelijk wel zin had om aan te pakken. Hij zou me maandag (weken terug dus) terugbellen. Dat is niet gebeurd. Sindsdien weer radiostilte. 

 

Mijn ‘4 maanden bezig’ is dus nu 7 maanden. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb al een bericht ontvangen. Ik heb het geëscaleerd bij onze glasvezelafdeling, zij hebben het doorgespeeld naar de contactpersoon van OPF en die hebben het onder de aandacht gebracht bij de aannemer (Teraddo) @BasOort. Er schijnen redelijk wat issue's te zijn met de wijkcentrale waardoor de oplossing op zich laat wachten. Ik hoop dat hiet nu snel iets aan gedaan wordt maar we zijn een beetje afhankelijk van de onderaannemers op dit moment. Voor nu kan ik niet meer doen dan dit. 

@Tommie van Odido tja ik kan er alleen maar lakoniek op reageren. Hoeveel keer ik van jou en andere medewerkers al heb gehoord dat jullie het gaan escaleren...

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BasOort, ik heb het geëscaleerd omdat er nog steeds geen update is. Hopelijk lukt het ons nu om je spoedig online te krijgen. 

En we zijn weer twee weken verder @Tommie van Odido . Van jou of van iemand anders niks meer gehoord.

@Tommie van Odido wil je best een serienummer geven maar het is kansloos gezien beide ONT’s hetzelfde laten zien: rood knipperend licht bij LOS, oftewel 0,0 signaal/licht op de vezel.

Anyway: serienummer van de nieuwe is 4857544333B54BAC

ONT is aangesloten maar zoals gezegd: het is volgens mij kansloos. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BasOort, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie nog geen nieuwe update in het ticket staan. Het gekke is is dat er geen contact met je is opgenomen. Zou je het nieuwe ONT willen aansluiten en een foto willen sturen van het serienummer? Dan zal ik deze registreren en hopelijk kom je dan wel online! 

Vraagje aan @Teresa van Odido of @Tommie van Odido of elke andere willekeurige met toegang tot odido systemen. Vandaag kreeg ik ineens een nieuwe ONT geleverd. Die trouwens net zoals de vorige ONT geen verbinding kan maken. Maar volledig onaangekondigd, uit het niets. De buurvrouw heeft zelfs twee stuks gekregen voor hun huis… Tis een bende bij Odido, dat is duidelijk.

Reputatie 6
Badge +2

@BasOort Ik vind het oprecht niet leuk om te lezen dat je nog aan het wachten bent. Ik heb gelijk mijn collega’s van de technische dienst gevraagd om hier nogmaals achteraan te gaan bij de netwerkbeheerder. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het gelijk weten in dit topic. 

Reputatie 4

Hi Bas,

Odido huurt lijnen bij verschillende netwerk infrastructuur organisaties, in jouw (en mijn) geval ODF. Maar het kan ook KPN, Delta, Volker Wessel, etc. zijn. Als er een probleem lijkt te zijn met de infra structuur dan wordt een ticket aangemaakt voor ODF en kan Odido niet veel meer doen dan “hopen” dat het snel opgelost wordt, en de onderaannemer weer “aan de digitale mouw trekken”. ODF heeft zelf ook weer onderaannemers aangetrokken om werkzaamheden uit te voeren. Als ODF dan ook moet wachten op hun onderaannemers kan het lang gaan duren.

Sterkte en met vriendelijke groet,

Paul

 

Reageer