Odido geeft mij niet de standaardprijs voor TV bij verlengen

  • 26 October 2023
  • 9 reacties
  • 142 Bekeken

Reputatie 2
  • is een King Poster
  • 36 reacties

Al jaren klant van Tmobile Thuis en nu Odido. 
Ik wil graag verlengen met mijn Internet+Tv en naar een hogere internetsnelheid.

nu moet ik de nieuwe (hogere) prijzen gaan betalen voor de internettarieven. Ok prima, daar kies ik zelf voor als ik verleng.

echter is tv tegenwoordig een stuk goedkoper geworden per maand, en als ik verleng weigert Odido me de huidige pricing te geven.

dus wanneer de tarieven (internet) omhoog gaan moet ik me wel aanpassen wanneer ik verleng maar als de prijzen omlaag gaan (tv) kan ik er naar fluiten en behoud ik ondanks verlenging de oude dure tarieven.

dit klopt voor geen meter en ik verwacht hierin een oplossing 

soepkip67 6 maanden geleden

Hallo @R84 ,

Het lijkt erop dat dit met de inflatiecorrecties te maken heeft.
Misschien kan u dus beter een nieuw abonnement afsluiten.  Verlengen lijkt mij in dit geval niet verstandig  qua prijs, maar als u een nieuwe aanvraag doet, kan u profiteren van een beter prijsplan in zijn geheel en er loopt momenteel een actie met 6 of 8 maanden korting voor nieuwe klanten.

U kan uw abonnement opzeggen via Odido klantenservice 0800 - 0092. U dient dan op verzoek van Odido uw huidige apparatuur terug te sturen. Dan kan u via de Odido sales-afdeling of via de website een nieuw abonnement aanvragen. U wordt dan "opnieuw opgeleverd", om het zo maar te noemen. Guidion dient dan langs te komen om het ONT opnieuw te registreren en de installatie administratief actief zetten. Dit is ietwat omslachtig om te doen maar gaat u heel wat centjes per maand/jaar schelen.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @R84 ,

Het lijkt erop dat dit met de inflatiecorrecties te maken heeft.
Misschien kan u dus beter een nieuw abonnement afsluiten.  Verlengen lijkt mij in dit geval niet verstandig  qua prijs, maar als u een nieuwe aanvraag doet, kan u profiteren van een beter prijsplan in zijn geheel en er loopt momenteel een actie met 6 of 8 maanden korting voor nieuwe klanten.

U kan uw abonnement opzeggen via Odido klantenservice 0800 - 0092. U dient dan op verzoek van Odido uw huidige apparatuur terug te sturen. Dan kan u via de Odido sales-afdeling of via de website een nieuw abonnement aanvragen. U wordt dan "opnieuw opgeleverd", om het zo maar te noemen. Guidion dient dan langs te komen om het ONT opnieuw te registreren en de installatie administratief actief zetten. Dit is ietwat omslachtig om te doen maar gaat u heel wat centjes per maand/jaar schelen.

Reputatie 2

Hallo @R84 ,

Het lijkt erop dat dit met de inflatiecorrecties te maken heeft.
Misschien kan u dus beter een nieuw abonnement afsluiten.  Verlengen lijkt mij in dit geval niet verstandig  qua prijs, maar als u een nieuwe aanvraag doet, kan u profiteren van een beter prijsplan in zijn geheel en er loopt momenteel een actie met 6 of 8 maanden korting voor nieuwe klanten.

U kan uw abonnement opzeggen via Odido klantenservice 0800 - 0092. U dient dan op verzoek van Odido uw huidige apparatuur terug te sturen. Dan kan u via de Odido sales-afdeling of via de website een nieuw abonnement aanvragen. U wordt dan "opnieuw opgeleverd", om het zo maar te noemen. Guidion dient dan langs te komen om het ONT opnieuw te registreren en de installatie administratief actief zetten. Dit is ietwat omslachtig om te doen maar gaat u heel wat centjes per maand/jaar schelen.


dat is niet alleen omslachtig maar zorgt ook dat ik volgens Odido een paar weken zonder Internet en Tv zit. Dat is natuurlijk geen optie. Zou toch ook niet zo omslachtig hoeven te zijn. Word nu weggeduwd naar een concurrent

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @R84 ,

Het is inderdaad niet heel handig. Maar volgens mij heeft u een opzegtermijn van een maand, als u na de opzegging gelijk de nieuwe aanvraag doet, zou het geen weken hoeven duren. Er is inderdaad geen garantie dat het naadloos op elkaar aansluit.
De keuze is natuurlijk helemaal aan u, gaf alleen een optie om in een beter prijsplan te kunnen komen.

Reputatie 2

 

Hallo @R84 ,

Het is inderdaad niet heel handig. Maar volgens mij heeft u een opzegtermijn van een maand, als u na de opzegging gelijk de nieuwe aanvraag doet, zou het geen weken hoeven duren. Er is inderdaad geen garantie dat het naadloos op elkaar aansluit.
De keuze is natuurlijk helemaal aan u, gaf alleen een optie om in een beter prijsplan te kunnen komen.


Ik waardeer je mee denken maar het blijft merkwaardig. Als ik een mobiel abo bij Odido verleng krijg ik hetzelfde prijsplan als de rest. Maar nu krijg ik een soort vaste klanten-boete. 
kan me niet voorstellen dat Odido hier niet (handmatig) iets aan kan doen

Reputatie 7
Badge +9

Hey @R84, ik begrijp je sentiment hierin volledig.

@soepkip67 heeft hier inderdaad een goed punt. Ik heb namelijk een blik geworpen en zie dat je sinds 2016 je abonnement niet verlengd hebt waardoor de inflatiecorrectie elk jaar bij je abonnement op is geteld. Hierdoor zijn de kosten flink gestegen. Wij kunnen dit niet corrigeren met een verlenging. De optie van @soepkip67 is inderdaad ietwat omslachtig maar wel de beste optie.  

Reputatie 2

Hey @R84, ik begrijp je sentiment hierin volledig.

@soepkip67 heeft hier inderdaad een goed punt. Ik heb namelijk een blik geworpen en zie dat je sinds 2016 je abonnement niet verlengd hebt waardoor de inflatiecorrectie elk jaar bij je abonnement op is geteld. Hierdoor zijn de kosten flink gestegen. Wij kunnen dit niet corrigeren met een verlenging. De optie van @soepkip67 is inderdaad ietwat omslachtig maar wel de beste optie.  
 

Het kan toch niet zo zijn dat je wordt gestraft omdat je lang klant bent? 
je geeft aan dat ik sinds 2016 niet heb verlengd en dat daardoor de kosten zijn gestegen. Maar als ik nu wil verlengen dat heeft dat geen invloed op de prijs? Dat snap ik niet want daarvoor zeg je dat de prijs ik gestegen omdat ik niet verlengd heb.  

Odido moet dan toch wel een competitief aanbod kunnen doen of een compensatie in de vorm van een gratis tv pakket bijvoorbeeld. Zo jagen jullie consumenten weg naar de concurrentie. Heb al jaren een vast en mobiel contract bij jullie. 
 

rare manier van trouwe klanten belonen.

gelukkig zijn jullie sinds de naam Odido zo klantgericht geworden (behalve voor vaste klanten)

Reputatie 7
Badge +9

Hey @R84, elk jaar kun je een nieuw verleng aanbod krijgen, wij geven je dan een seintje. Hiervoor dien je wel zelf te bellen naar onze Sales-afdeling voor een leuke aanbieding. Door de inflatie correctie is het bedrag elk jaar gestegen. Neem gerust een kijkje in ons topic over inflatie: 

 

Ik ga er vanuit dat we je zeker een leuke aanbieding kunnen geven maar aan de kosten kunnen we niks doen. @soepkip67 geeft daarom ook al aan dat een nieuw contract aangaan veel voordeliger is. Dit mag ik zelf als medewerker niet als optie geven, echter is dit wel de beste optie voor jou. Dit scheelt namelijk ongeveer €10 per maand inflatie kosten. Dan hebben we het nog niet eens over de nieuwe lopende actie. Je maand/jaarbedrag zal flink goedkoper zijn. Ik kan je jammer genoeg ook niet helpen met een contract verlenging of een nieuw abonnement afsluiten, dit doet alleen onze Sales-afdeling. Hopelijk kun jij met al deze informatie de juiste keuze maken voor jou!

Reputatie 2

Hey @R84, elk jaar kun je een nieuw verleng aanbod krijgen, wij geven je dan een seintje. Hiervoor dien je wel zelf te bellen naar onze Sales-afdeling voor een leuke aanbieding. Door de inflatie correctie is het bedrag elk jaar gestegen. Neem gerust een kijkje in ons topic over inflatie: 

 

Ik ga er vanuit dat we je zeker een leuke aanbieding kunnen geven maar aan de kosten kunnen we niks doen. @soepkip67 geeft daarom ook al aan dat een nieuw contract aangaan veel voordeliger is. Dit mag ik zelf als medewerker niet als optie geven, echter is dit wel de beste optie voor jou. Dit scheelt namelijk ongeveer €10 per maand inflatie kosten. Dan hebben we het nog niet eens over de nieuwe lopende actie. Je maand/jaarbedrag zal flink goedkoper zijn. Ik kan je jammer genoeg ook niet helpen met een contract verlenging of een nieuw abonnement afsluiten, dit doet alleen onze Sales-afdeling. Hopelijk kun jij met al deze informatie de juiste keuze maken voor jou!

 

Ok dankjewel. Ik heb nooit een verlengaanbod gehad zoals je aangeeft (in ieder geval niet op het mailadres waar ik mee inlog op Odido). 
ik ga me oriënteren op een overstap naar KPN glasvezel. Bedankt voor je tijd

Reputatie 7
Badge +14

Ze sturen ook geen verlenging aanbod. Iedere abonnee krijgt 1 malig een "nieuwe abonnee korting", zeg maar x maanden een verlaagde prijs. Na het eerste jaar loopt het abonnement gewoon door,  is dan maandelijks opzegbaar,  en kun je bij opnieuw vastleggen van een jaar via de sales afdeling een kleinigheidje krijgen. Misschien een tv pakket voor een maand of zo? De korting die Providers in het algemeen geven voor nieuwe klanten is best extreem. Als ze dit elk jaar herhalen zal er (te) weinig verdient worden. 

Dus overstappen loont, maar geeft natuurlijk wel gedoe, onderbreking van internet en uiteindelijk heeft elke provider ook die inflatiecorrectie zodat de prijs weer oploopt. 

Reageer