Onaangekondigde monteur glasvezel, antwoord Odido: los zelf maar op

  • 12 September 2023
  • 1 reactie
  • 122 Bekeken

Afgelopen vrijdag stond onaangekondigd een monteur van de glasvezel op de stoep. Wij waren niet thuis. Via de deurbelcamera zag ik toevallig (men had niet eens aangebeld!) dat ze mijn straatwerk eruit aan het halen waren. Via de microfoon van de deurbelcamera deze heren weggestuurd. Je gaat niet zomaar iemand straatwerk er onaangekondigd uit halen.

Vervolgens tot 3x toe met Odido gebeld om te regelen dat men een afspraak maakt om de glasvezel naar ons huis te trekken. Ik zag het namelijk al gebeuren dat men intern dacht “nou daar ligt een kabel hoor” en dat er straks een monteur met de spullen voor de meterkast komt en niet verder kan.

Eerste 2x zou ik “zeker binnen 1 uur” worden teruggebeld door de glasvezelafdeling; de 1e keer heb ik zelf na 24 uur maar weer gebeld en de 2e keer na 7 uur. Steeds het verhaal opnieuw uitleggen, want een aantekening maken in ‘het systeem’ is er blijkbaar niet bij. 3e keer eindelijk het antwoord ontvangen: ik moest maar even met Open Dutch Fiber bellen voor een afspraak. Uhm, sorry, ik heb met Odido een contract. Jullie onderaannemer maakt een fout, lossen jullie dat maar op.

“Nee meneer, ik kan niet bellen met ODF". Oke, jullie hebben bij Odido geen telefoons?
“Nee ik mag niet bellen met ODF". Oke, dus jullie hebben als policy om je klanten niet te helpen, ook al ligt de fout bij jullie?
“U kunt een klacht indienen via het klachtenformulier op de website". Nou, de link naar het klachtenformulier werkt niet; dat zal vast goed zijn voor jullie klanttevredenheidsmeting, maar die is niet echt betrouwbaar vrees ik.

Dit is, na bijna 18 jaar particulier klant voor mobiele telefonie en na ruim 2 jaar als zakelijke klant de eerste keer dat ik in contact kwam met de klanten-”service”.

Ik ben nog aan het twijfelen: contact met ODF opnemen of met de hele handel verkassen naar een andere aanbieder en qua internet gewoon bij Ziggo blijven. Want als dit een voorbode is voor de dienstverlening van glasvezel, dan kies ik denk ik eieren voor mijn geld.

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hi @RuVe82, welkom op onze Community!

Hopelijk kunnen we je wat meer uitleg geven hierover. Onze onderaannemers leggen in verschillende gebieden een glasvezelnetwerk aan. Dit gebeurt nooit onaangekondigd, je ontvangt hier altijd een brief over. Daarnaast als het bijvoorbeeld door de tuin/aan huis moet aangelegd worden komen ze ook vaak langs. Ik gok dat dit ook bij jou het geval is. Dit staat echter los van Odido en gaat echt om de wijkaanleg. Dit wordt gedaan door onze onderaannemers. Als je hier meer informatie over wilt dan dien je contact op te nemen met de desbetreffende onderaannemer die bij jouw de aanleg realiseert. Daarentegen is het niet netjes dat ze niet hebben aangebeld, dit horen ze natuurlijk wel te doen. Dit kun je ook aangeven aan de onderaannemer.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RuVe82, welkom op onze Community!

Hopelijk kunnen we je wat meer uitleg geven hierover. Onze onderaannemers leggen in verschillende gebieden een glasvezelnetwerk aan. Dit gebeurt nooit onaangekondigd, je ontvangt hier altijd een brief over. Daarnaast als het bijvoorbeeld door de tuin/aan huis moet aangelegd worden komen ze ook vaak langs. Ik gok dat dit ook bij jou het geval is. Dit staat echter los van Odido en gaat echt om de wijkaanleg. Dit wordt gedaan door onze onderaannemers. Als je hier meer informatie over wilt dan dien je contact op te nemen met de desbetreffende onderaannemer die bij jouw de aanleg realiseert. Daarentegen is het niet netjes dat ze niet hebben aangebeld, dit horen ze natuurlijk wel te doen. Dit kun je ook aangeven aan de onderaannemer.

Reageer