onduidelijkheid aansluiting na overstappen

  • 29 November 2023
  • 3 reacties
  • 123 Bekeken

Hallo allen...en Odido,

afgelopen vrijdag was het dan zo ver. Aansluiting van Odido glasvezel na een  geregelde overdracht vanuit Caiway.

De overname kon al eerder maar Guidion had helaas niet eerder een monteur beschikbaar. We hadden eventjes geduld. Bij oplevering vand e installatie vertelde de aardige monteur dat hij niet kon testen omdat er geen data binnen komt. We moesten maar even met de klantenservice van Odido bellen om het verder te regelen. Alles was verder goed aangesloten werd ons medegedeeld. 

Ik zie een rood alarm lampje branden op het kastje van Delta Fiber. Er brandt geen lampje bij PON op hetzelfde kastje.

Het gekke was dat die ochtend in alle vroegte geen data meer beschikbaar was op het oude modem. Er was kennelijk al één en ander omgezet.*

Dus we (mijn echtgenote) bellen de klantenservice. En op vrijdag kun je nou eenmaal niet verwachten dat een probleem gemeld, opgepakt en opgelost kan worden. We krijgen een voucher aangeboden en we krijgen de mededeling er van uit te mogen gaan dat het nog enkele dagen gaat duren voordat het probleem opgepakt/aangepakt gaat worden…Ai...

Op maandagmiddag (gisteren) vind ik hoog tijd om te informeren naar de status. Het zat eigenlijk zo dat ik geen update kon krijgen omdat deze er niet was... pas als het opgepakt wordt, kunnen we iets meer vertellen krijg ik te horen. Je kan sosieso morgen even terugbellen om te horen of er al wat nieuws is. Maar als je toch meer wil weten dan kun je eventueel contact opnemen met de beheerder van het netwerk want dat is Delta Fiber. Prima dan neem ik toch contact op met Delta Fiber. 

Ik krijg een aardige mevrouw aan de telefoon van Delta Fiber. Zij kan kennelijk zien of er een probleem is op het netwerk. Nee er is geen probleem te vinden volgens haar. Maar als scoop krijg ik te horen dat Delta Fiber niet de beheerder is van het betreffende netwerk. Dat zou Caiway zijn. En dat is opzich weer lollig want we stappen over van glasvezel Caiway naar glasvezel Odido in de rol van provider. Nou ja grappig… Het zou dus eigenlijk logischer zijn om contact op te nemen met Caiway. Ach...zee van tijd zonder dat internet. Je zou er bijna voor betalen... Dus uiteraard even een belletje naar Caiway.

Caiway luisterd begripvol maar verbaasd. We zijn helemaal geen netwerkbeheerder. Dat is Delta Fiber zegt mevrouw. En volgens ons bent u nog gewoon klant bij Caiway. Dat vindt ik maar wat vreemd. Er is sprake van overstapservice maar kennelijk ben ik nog altijd klant....dat blijf ik ook totdat de installatie bij de nieuwe provider is voltooid aldus de brief die ik heb ontvangen van Caiway na de melding van Odido dat ik mijn contract wil beëindigen.

Ik krijg het advies om contact op te nemen met Odido omdat zij als mijn nieuwe provider aanspreekpunt is en verantwoordelijk zou zijn voor mijn verbinding. Hoe dat proces werkt zal me wat, het wordt immers steeds gekker. Moet ik nu Caiway of Odido vragen om de verbinding te herstellen?

* Ik kreeg ergens hoop dat de oude installatie terugplaatsen een optie zou zijn maar helaas dat werd hem ook niet want helaas...geen data.

Een beetje wantrouwend maar kalm bel ik weer naar Odido en leg uit dat ik het hele land kan bellen op basis van advies op advies, maar dat het allemaal verspilde tijd is. Men maakt een nieuwe case aan of nee want dat blijkt niet te kunnen zo lang er al een case open staat... Er wordt ergens in het systeem gevraagd om urgentie was het antwoord. Hopelijk weet je dan snel meer... Ik krijg nog een voucher cadeau voor het geduld en verzachten van de pijn. De voucher met unlimited data werkt helaas niet op mijn tablet met T-mobile sim. Tot zo ver de pijnbestrijding....

Vandaag maar weer eens gebeld. Wederom een aardige meneer aan de telefoon. Dit keer met de mededeling dat de case/ticket "on hold" was gezet. Of ik even "on hold" wilde blijven hangen aan de lijn om uit te zoeken wat dat betekend. Ik krijg te horen, en dat is wederom geniaal, dat er een OSM ticket is aangemaakt voor Delta Fiber in de rol van aannemer om de verbinding te herstellen middels ompatchen. Om enige verwachting te temperen zou het nog wel een weekje kunnen duren voordat ze deze handeling laten plaatsvinden. 

Moraal van het verhaal: Je kan overstappen voor 250 euro voordeel per jaar met het idee dat je veel sneller internet krijgt dan bij je huidge provider, terwijl je weet dat sowieso duurder uit bent als je na een jaar niet weer gaat overstappen maar een andere provider.

Maar als je er zo lang mee bezig bent als ik en door de handeling zelf beperkt wordt in middelen om het geld terug te verdienen. Dan schiet je er echt niets mee op. 

My effort:

-2 uur bellen en vooral "wachtmuziek" horen

-Niet thuiswerken maar ouderwets op kantoor

-Geen onbeperkte mobiele data ondanks voucher, dus geen tegemoetkoming/oplossing maar jn feite extra kosten door extreem dataverbruik mobile bundels

-Geen internet is geen TV

-Een lopend abonnement van de oude provider dat doorloopt zolang de nieuwe installatie niet is afgerond.

 

Beste Odido ik heb dit forum even doorzocht. Mijn probleem en vergelijkbare topics teruggevonden heb ik teruggevonden bij anderen. Ik heb wanhoop maar ook complimenten gezien van mensen die uiteindelijk geholpen werden met dé oplossing die voor mij en mogelijk vele anderen ook van toepassing zijn.

Odido, Laat zien dat je dit aan kan, herpak je en zorg er voor dat we uiteindelijk geen spijt hoeven te krijgen van zo'n overstap. Je kan het.

Groet Peter

 

 

 

 

 

 

 

 

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hey @Peter Brouwers, bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik kwam je al tegen in een ander topic en heb daar een reactie achtergelaten:  

 

 

Wil je mij in dit topic (je eigen topic) op de hoogte houden? Dan voorkomen we verwarring!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Peter Brouwers, bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik kwam je al tegen in een ander topic en heb daar een reactie achtergelaten:  

 

 

Wil je mij in dit topic (je eigen topic) op de hoogte houden? Dan voorkomen we verwarring!

Bedankt voor je reactie. Ik zag het al zojuist. Het leek me voor de volledigheid beter om aparte topic te wijden aan mijn ervaring. Ik hoop van harte dat je er wat mee kan.

Ik kom hierop terug zodra er verandering heeft plaatsgevonden.

Groet Peter

@Tommie van Odido en andere geïnteresseerden, 

Ik heb na een paar dagen wachten nog even contact gehad met Odido. Er is tot op heden nog niemand geweest die contact gezocht heeft. Mij is vandaag wederom verteld dat een medewerker van Delta Fiber contact met me zal opnemen. Het zou kunnen dat er iets in de wijkcentrale omgezet moet worden en vervolgens misschien bij mij thuis nog wat aangepast moet worden.

Ik heb gevraagd of ik het ticketnummer mocht hebben welke gekoppeld was aan de OSM melding van Odido Het nummer heb ik genoteerd om vervolgens contact op te nemen met Delta Fiber en te vragen naar de status.

Wat me voor de tweede keer verteld is, is dat Caiway de netbeheerder is op dit traject en niet Delta Fiber. Dat Delta Fiber werkzaamheden uitvoert voor Odido maar niet op trajecten die Caiway beheert. 

Wellicht zit ik er helemaal naast maar ik vraag me echt af waarom Odido het bedrijf Guidion verzoekt een kastje van Delta Fiber te plaatsen in mijn meterkast en vervolgens een opdracht wegzet bij Delta Netwerk als onderaannemer van Odido…

Het is inmiddels vrijdag en we gaan een tweede weekend in van internetloos Odido.

Beste odido, als het niet kan, zeg het dan gewoon even eerlijk, dan kunnen we verder naar een andere oplossing.

Groet Peter

 

 

Reageer