Beantwoord

Onduidelijkheid vertraging bij installatie

  • 16 August 2021
  • 13 reacties
  • 244 Bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag T-mobile, 

 

In navolging op jullie topic 'ik ga verhuizen en wat nu' even mijn opvolgtopic, want jullie zijn mi een belangrijk punt vergeten: het reilen en zeilen met jullie partner Guidion. Ik zal even bij het begin beginnen. 

 

Wij hebben in juni een andere woning aangeboden gekregen miv 4 augustus. Ik heb direct in juni via my t-mobile de verhuizing geregeld. Op 4 augustus, dus tijdens de verhuizing, zou de monteur komen. Dat is mooi dacht ik nog, dan heeft mijn man de IT nerd die dag ook nog zijn verzetje. Hij was helemaal blij!!!! (Dat onze nieuwe spullen in juni direct naar het nieuwe adres zijn gestuurd, waarna het na een aantal weken weer terug is gegaan, omdat er nog iemand anders woonde maakt niet uit, de spullen waren net op tijd binnen, man blij, ik blij). 

 

Nou ja, en dan komt het moment dat Guidion zich gaat bemoeien. Helaas heb ik geen Guidion-handleiding kunnen vinden, dus misschien dat we ergens verkeerd hebben gehandeld. Hier komt de tijdlijn:

- woensdag 4 augustus - Guidion meneer komt aan, hij kreunt, steunt en heeft hrt zichtbaar zwaar. Met veel moeite graait hij iets uit zijn tas, mijn man biedt hem nog een tasverhoger aan, maar dat hoeft niet. Al puffend wordt er een kastje in de meterkast geplaatst, hij gromt wat, klikt wat op zijn tablet, gromt weer, belt iemand op en zegt dat hij rode lampjes ziet, maar de stekkertjes erin zitten. Meer wist hij ook niet. De persoon aan de andere kant van de lijn kwam tot de conclusie dat het aan Reggefiber zou liggen. Reggefiber zou dezelfde dag nog langs komen. 

- woensdag 4 augustus - rond 20 uur/20.30 uur ofzo, we waren toch best wel wat moe en hadden nog geen Reggefiber gezien. Mijn man belde T-mobile om te vragen hoe laat Reggefiber zou komen, want hij bleef er graag voor op. Heel toevallig had de monteur van Reggefiber een paar minuten daarvoor laten weten dat het donderdag werd, ze stonden op het punt om ons te bellen. 

- donderdag 5 augustus - vroeg in de ochtend kwam Reggefiber. De monteur zei direct dat hij verwachtte dat het probleem voor T-mobile/Guidion was. Hij heeft voor de zekerheid de lijn doorgemeten, deze was goed.

- donderdag 5 augustus - nieuwe afspraak met Guidion. De eerst mogelijke datum was dinsdag 10 augustus tegen de avond. Ik heb nog gebeld hierover met de klantenservice van T-mobile, maar eerder kon echt niet (ondanks dat Guidion zn werk gewoon niet goed had gedaan!!!). Ik heb nog wel aangegeven dat ik deze service de 40 euro installatiekosten niet waard vind, die hoeven we ook niet meer te voldoen. 

- dinsdag 10 augustus - Jippie!!! We krijgen internet!!!! 4G nog steeds ja..... Er stond een hele lieve, behulpzame, keurige monteur voor de deur, totaal Guidion onwaardig. Hij verving een stekker en we hadden groene lampjes. Alleen het aanmelden wilde niet lukken. Hij heeft meerdere transponders (?) geprobeerd, maar het probleem bleef. Hij belde (op speaker) even met backoffice voor een oplossing en zijn collega zei: Hmmmmm.........deze case staat nu al zooo lang open, daar is geen eer aan te behalen, ga nu weg bij die klant, een ander bedrijf moet het maar oplossen. De monteur heeft daarna nog meerdere keren geprobeerd de boel toch werkend te krijgen, maar helaas. En echt waar wij gunnen deze jongen zo'n betere werkgever, hij past ab-so-luut niet binnen de bedrijfscultuur van Guidion. 

- woensdag 11 of donderdag 12 augustus - KPN/Reggefiber is weer langs geweest. De monteur was aardig pissig, want hij had inmiddels het hele T-mobile glasvezelrijtje uit de wijkkast gehad voor niets. Hij kwam binnen, keek in de meterkast, zei ja, zelfde probleem, wist nog van het doormeten en is boos vertrokken, omdat hij weer voor  niets werd aangestuurd. Hij had al gebeld met backoffice van T-mobile zei hij. 

- na het vertrek van de monteur heb ik ook nog even met de klantenservice gebeld. Er werd bevestigd dat backoffice er iets mee ging doen, we zouden afwachten tot vrijdag. 

- afgelopen zaterdag heeft mijn man een keer gebeld met de klantenservice. Er werd gezegd dat ze kon zien dat backoffice er mee bezig was, maar nu weekend hadden, maandag (vandaag) terugbellen na 12 uur - opstartproblemen? 😉

- vandaag iets over twaalven heeft mijn man weer gebeld en ze zeiden dat backoffice niets had doorgekregen, maar dat ze er nu wel mee aan de slag gaan. 

 

Vooropstellend, ik ben geen fan van klagen op social media en doe dat ook niet snel, maaaar.....hier begint de klantenservice tegenstrijdige berichten te vertellen. We worden aan het lijntje gehouden, vandaag weer een nieuwe code voor onbeperkt 4g (terwijl ik al een onbeperkt abonnement heb) als zoethoudertje. Dus als de klantenservice minder netjes wordt (leugens vertellen, zie de laatste 3 berichten), dan word ik dat ook (openbaarheid zoeken 😊). 

 

Wat is nu werkelijk de volgende stap die concreet gezet wordt en op welke termijn? Tegen mijn man is vandaag gezegd dat we 'gewoon maar moeten wachten', ja ik snap dat ze dat willen, nee dat gaan we niet doen en inderdaad volgende keer bel ik weer 😇

 

Groeten, 

 

Hondenmens

- terug op weg naar het losloopgebied 😇 -

 

* de accountgegevens staan in mijn profiel 

icon

Beste antwoord door Brian 16 August 2021, 18:47

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 1

Kleine aanvulling:

Ik las zojuist het topic over de PON en de GPON en ik heb geen idee of het hier ook speelt, maar (voor mij als leek) het lijkt er wel op. De monteur van Guidion die het wel probeerde op te lossen had het over de PON en over dat we een ‘te nieuwe aansluiting’ hebben. Beide monteuren van KPN/Reggefiber hadden het ook over PON. De vorige bewoners hadden glasvezel via KPN en dat heeft gewoon gewerkt.

 

Gelukkig was er 1 ding goed, die tweede monteur van Guidion, de parels die ze hebben en dan zo door de back office van TM afgeserveerd worden dat er geen eer te behalen is bij jullie, elke dag dat een ticket openstaat is er 1 te lang.

Voor de rest, droevig gesteld en dit is de laatste tijd steeds vaker de realiteit, en het op KPNnetwerk (voormalig reggefiber) proberen af te schuiven, enige wat zij doen is jou kabeltje uit A. KPN halen en bij B. TM er in stoppen, ze hebben een eigen aansluiting in de PoP, kan dusbijna niet mis gaan.

Maar ik denk dat TM zich aardig verslikt in de PON techniek, de AON gaat wel redelijk vlekkeloos.

Hoop dat ze het snel oplossen.

Reputatie 7

Hi @Hondenmens Dat is natuurlijk geen lekkere binnenkomer, ik geef je graag meer duidelijkheid. In dit geval blijkt er hardware defect te zijn in de wijkcentrale. Hier is in eerste instantie niet goed door ons op gereageerd en Guidion en Reggefiber zijn beide twee keer geweest en verwezen beide keren terug naar de andere partij. Dit hadden we anders op moeten pakken, excuses daarvoor.

We gaan zorgen dat de hardware in de wijkcentrale gerepareerd of vervangen wordt. Ik ga dit verder oppakken met de collega's van onze backoffice, ik houd je op de hoogte en ik kom hier morgen op terug!

Reputatie 1

Hoi @Brian

En dit is een binnenkomer waar we wat mee kunnen 😊 

Wachten is niet erg, als er in ieder geval naar een oplossing wordt gezocht. 

Bedankt voor je reactie en een fijne avond! 

Groeten, 

Hondenmens

* die weer lekker een rondje rondrent op het losloopveld 🥳🥳🥳

Reputatie 7

Hi @Hondenmens, super, hoe was de wandeling? :slight_smile:  Ik heb er samen met een collega van onze technische dienst naar gekeken en we zouden graag nog even het serienummer van de ONT willen controleren. Dit is het witte Huawei “kastje” dat tussen de aansluiting in de meterkast en de modem zit.

Lukt het jou om een duidelijke foto te maken van de sticker met het serienummer en deze naar mij door te sturen? Helaas gaat dat niet via een privébericht maar je kan de foto e-mailen naar _webcarethuis@t-mobile.nl (dus met liggend streepje). 

Stuur mij hier even een bericht zodra je de mail verstuurt hebt, dan ga ik er meteen mee aan de slag!

Reputatie 1

De wandeling was heerlijk, vrij en blij! Ik heb geen internet, dus ein-de-lijk weer eens tijd voor onszelf! 

We zijn gestart in het visrestaurant om de hoek, heeeeeeerlijk gewoon. Jammer dat mijn man daarna nog langs de shoarmatent wilde, een vis was niet genoeg voor een dag zo beweerde hij. 

Op de terugweg nog wat rond gelopen om de omgeving te ontdekken. Kwamen we ineens een ijzeren kastje tegen. We hadden beiden geen idee wat het was, maar het trok ons aan. Je kent dat wel, je hebt geen idee en toch, als een magneet....en voor ik het wist, hup poot omhoog. Nou ja, om een lang verhaal kort te maken, vuurwerk, niet normaal gewoon, geknetter als een pro! 

In tijden niet zo'n leuke avond gehad. Dus we gaan gewoon vaker doen, dingen laten 'aanleggen' door Guidion. 

Reputatie 7

Hi @Hondenmens, mooi dat je in ieder geval het positieve er van in ziet. :grinning: Hopelijk heeft de hond de kortsluiting van het kastje overleeft? :wink: Wat betreft de verbinding, bedankt voor de foto's, ik heb ze ontvangen. We gaan jullie verhuizen van poort in de centrale wat het probleem hopelijk verhelpt. De werkopdracht is ongeveer een half uurtje geleden geaccepteerd door de monteur. Ik weet niet of het ze vandaag nog lukt om dit uit te voeren maar anders verwacht ik morgen. Ik blijf het vanuit hier ook in de gaten houden en ik houd je op de hoogte.

Reputatie 1

Hoi @Brian,

De hond begint weer bij zijn positieve te komen, de monteur daarentegen ligt denk ik nog laveloos naast de koffiemachine 😉 De meterkast is nog steeds een red light district....

Reputatie 7

Hi @Hondenmens Het duurde in dit geval iets langer maar het monteursbezoek staat gepland voor morgen uiterlijk 15:00 uur. Dus met een beetje geluk ben je morgen rond deze tijd weer online! Ik blijf een vinger aan de pols houden duim voor je.

Reputatie 1

Hi @Brian,

We hebben zojuist groen licht gekregen!!! :rofl:

Dat scheelt toch wel iets als iemand het probleem serieus op pakt :wink:

Dank je wel voor alles wat je hebt gedaan!

De afgelopen weken waren leuk, in sommige opzichten een hele openbaring zelfs (echt waar, ik had van te voren nooit gedacht dat ik zomaar voor iemand een andere werkgever zou zoeken), maar gelukkig kunnen we weer terug in onze natuurlijke habitat: 24/7 onderuitgezakt met onze uberdeluxe 1000/1000 glaslijn kansloos fok, tweakers en het viva forum f5en. 

Bedankt!

Groeten, 

Hondenmens

  • verzonden vanaf mijn T-mobile glasvezel 1000/1000 internet
Reputatie 7

Hi @Hondenmens Super, heel blij dat het gelukt is! En waar een storing al niet goed voor is. :wink: Enne… ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de hond :dog:

Reputatie 1

Hi @Brian

De hond heeft het net overleefd. Het internet was net op tijd in de lucht, zodat zijn voederbak weer kon worden gevuld door de IFTTT procedure. We hebben hem wel een handje moeten helpen naar de voederbak, daar had hij zelfs de kracht al niet meer voor. Het akefietje bij de wijkkast heeft hem blijkbaar toch veel gekost. 

Gelukkig heeft het afgelopen tijd geregeld geregend, zodat hij in ieder geval zijn natje had. 

Het gaat nu hoorbaar beter, we hoorden net een piepje uit de mand komen...

Reputatie 1

Goedemorgen T-Mobile, 

Gisteravond, klokslag 18 uur: de kerk begon aan de bimbam - de hond slaakte een oerkreet - mijn man propte nog een hap shoarma in zijn mond terwijl hij F5te en toen gebeurde het .... :arrows_counterclockwise::arrows_counterclockwise::arrows_counterclockwise:

Sindsdien is het hier een chaos; de meterkast is af en aan weer een red light district (het is nu wel een ander probleem dan vorige keer), mijn man loopt panisch heen en weer en de hond ziet de bui ook alweer hangen (hij heeft weer wat reserves opgebouwd, dus opzich maakt dat nog niet eens zoveel uit). 

Vanochtend heeft mijn man eindelijk de rust gevonden om de telefonische wachttijd van de klantenservice uit te zitten: verbinding is uitgelezen, conclusie was dat we inderdaad geen internet hebben 🤪 We krijgen weer een code (joehoe 🥳🥳🥳) en Guidion komt. Nou ja ... ergens geeft dit mij weer flashbacks naar een eerdere situatie 😇

Kunnen jullie toevallig na zien of er gisteren om 18 uur iets gedaan is op onze lijn? Misschien dat de fijne Guidion monteur een andere baan heeft en Guidion wraak wilde? Of dat het vertrek van Brian sinds een paar dagen er iets mee van doen heeft? Of .... als ik uit wappie modus ga .... is het gewoon een storing 😉

Kortom ... heeft Guidion wel nut? Mijn man is er namelijk van overtuigd van niet - opzich kan ik me daar in vinden, alleen heeft hij het alleen over dit probleem en ik in zijn algemeen - maar de technische onderbouwing kan misschien beter prive. 

 

Groeten, 

 

Hondenmens

 

* wederom weer verzonden vanaf mijn 4g mobiele abo :frowning2:

Reageer