Ongewoon ISRA-punt?

  • 30 October 2023
  • 8 reacties
  • 71 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik krijg op 6 nov aanstaande Internet+ TV van Odido. Installatiepakket gekregen, geen probleem.

Dus op zoek naar het ISRA punt. Ik woon in een appartement (begane grond) uit 1981.

Er zit een ouderwets telefoonstopcontact in de woonkamer, aangesloten op twee 4-aderige grijze kabeltjes uit de muur met wit-oranje en rood-blauw twee aan twee doorverbonden. In de meterkast zit een vierkant kastje met een wirwar van draden. Hier heeft vroeger kennelijk een grijs 4-aderig kabeltje aangesloten gezeten dat naar een PTT-kast gaat waarin twee relais. Van daaruit gaan twee grijze kabeltjes naar buizen in het plafond (en van daar naar de woonkamer?) Zie foto’s.

Kan ik hier zelf ergens mijn modem op aansluiten? Of moet er een monteur komen?

 

Vr.gr. BenTor

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hi @BenTor, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb een ticket voor je aangemaakt voor onze Back Office. De foto's heb ik meegelegeverd. Zij gaan nu kijken wat de juiste vervolgstap is. Als we hier meer informatie over hebben wordt er contact met je opgezocht!  

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BenTor 

Kan je een foto plaatsen van het PTT kastje? Dat lijkt me het aansluitpunt.

@BenTor Hoi.

Dat punt in de meterkast lijkt wat anders te zijn.

Een soort intercom ofzo.

Die aansluiting van dat ouderwetse stopcontact in de woonkamer met de rode en blauwe draad kan het juiste zijn.

Bij oudere woningen kan het aansluitpunt in een ander vertrek zitten i.p.v. de meterkast.

 

 

 

Hallo @BenTor 

Kan je een foto plaatsen van het PTT kastje? Dat lijkt me het aansluitpunt.

Hallo Waqqas,

Ik heb twee foto’s van de meterkast al toegevoegd

Hallo @Waqqas,

Ik heb twee foto’s van de meterkast al toegevoegd

Groet, BenTor

Reputatie 7
Badge +15

@BenTor 

Ik denk dat hier beter een monteur voor kan komen, dit kan pas vanaf 6 november.

Ok, hoe kom ik aan een monteur?

 

Reputatie 7
Badge +15

@BenTor 

Wacht even op de reactie van een moderator, die kunnen je hiermee verder helpen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BenTor, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb een ticket voor je aangemaakt voor onze Back Office. De foto's heb ik meegelegeverd. Zij gaan nu kijken wat de juiste vervolgstap is. Als we hier meer informatie over hebben wordt er contact met je opgezocht!  

Reageer