Onjuiste informatie op de site bij nieuw abonnement

  • 29 November 2023
  • 3 reacties
  • 48 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

In september 2023 een abonnement afgesloten bij Odido voor internet en tv. Pakket samengesteld voor internet, tv en tv box. Dit zou gedurende de eerste 8 maanden € 30,00 kosten, inclusief tv box. Nu blijkt uit de factuur, dat er apart € 12,50 voor tv in rekening wordt gebracht. Dit staat nergens bij de aanvraag op de site en ook niet op de bevestigingsmail. De medewerker van de klantenservice vond dit heel normaal. Dit is in mijn ogen misleidend. Voor internet en tv betaal je dus geen € 30,00 maar € 42,50. Niet netjes, Odido.

Cal van Odido 4 maanden geleden

Hoi @hanrem, goed dat je om opheldering vraagt, ik geef je die graag! Op 11-9 heb je bij ons een bestelling geplaatst enkel voor Internet en in het besteloverzicht dat wij je kort daarna hebben verstuurd zie je ook staan dat je alleen een internetabonnement hebt besteld. De korting die daarbij hoorde is daarop toegepast en aangezien je geen TV had besteld is er ook geen TV korting in het besteloverzicht te zien. Pas op een later moment op 26-9 heb je TV toegevoegd aan je bestelling, alleen zorgt dit er niet automatisch voor dat het systeem controleert of er nog een extra korting ergens vandaan te toveren is. 

Ik help je hier nog graag bij en daarom heb ik de welkomstkorting ook op je TV toevoeging toegepast en ik stuur je snel een nieuw abonnementsoverzicht toe. Ook zal ik ervoor zorgen dat de korting met terugwerkende kracht gecrediteerd zal worden op de factuur van december. Hiermee kan je volledig genieten van de mooie korting en ik wens je nog veel kijkplezier toe! 😃

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @hanrem, goed dat je om opheldering vraagt, ik geef je die graag! Op 11-9 heb je bij ons een bestelling geplaatst enkel voor Internet en in het besteloverzicht dat wij je kort daarna hebben verstuurd zie je ook staan dat je alleen een internetabonnement hebt besteld. De korting die daarbij hoorde is daarop toegepast en aangezien je geen TV had besteld is er ook geen TV korting in het besteloverzicht te zien. Pas op een later moment op 26-9 heb je TV toegevoegd aan je bestelling, alleen zorgt dit er niet automatisch voor dat het systeem controleert of er nog een extra korting ergens vandaan te toveren is. 

Ik help je hier nog graag bij en daarom heb ik de welkomstkorting ook op je TV toevoeging toegepast en ik stuur je snel een nieuw abonnementsoverzicht toe. Ook zal ik ervoor zorgen dat de korting met terugwerkende kracht gecrediteerd zal worden op de factuur van december. Hiermee kan je volledig genieten van de mooie korting en ik wens je nog veel kijkplezier toe! 😃

Beste Cal,

Bedankt voor je reactie, maar er klopt niet veel van. 

Ten eerste heb ik wel degelijk in eerste instantie internet en tv aangevraagd, maar was ik de mediabox vergeten aan te vinken. Die is na een belletje nagestuurd. Odido gaat er vanuit, dat het tv abonnement later is besteld en daarom € 12,50 extra moet worden betaald. Dat is in ieder geval niet mijn bedoeling geweest en als ik dat tevoren had geweten had ik geen Odido abonnement gekozen.

Maar kijk zelf eens op de site van Odido bij zelf samenstellen van internet en tv. Als je daar basis internet (100mb) en tv + 1 mediabox invult, dan zie je bij tv staan, dat je de eerste 8 maanden €12,50 korting krijgt en ook de mediabox is de eerste 8 maanden gratis. Inclusief de korting ivm een Odido telefoon abonnement zou ik dan € 25,- moeten betalen en na 8 maanden € 45,- ipv € 42,50 die ik nu moet betalen. Ik vind dat nog steeds misleiding. Jammer.

Reputatie 6
Badge +2

@hanrem Gelukkig heeft @Cal van Odido dit voor je recht getrokken en ontvang je alsnog de welkomskorting op TV! 😀 Hierdoor zul je de komende acht maanden inderdaad €25 betalen. Het bedrag dat je te veel hebt betaald, is verrekend met de factuur van december. 

 

Reageer