Oplevering glasvezel duurt lang

  • 13 June 2023
  • 18 reacties
  • 225 Bekeken

Beste T-mobile,

in december heb ik een glasvezel abonnement bij jullie afgesloten. Hierbij was de verwachting dat deze in januari-februari opgeleverd zou worden. 
Nu half juni nog altijd geen glasvezel en de maandelijkse uitstelmails nagelaten stilte bij T-mobile. Kabels liggen al sinds eind 2022 in de grond, maar zijn nog niet doorgetrokken.

Daarom hier de vraag, wat is de reden dat er nog altijd niks gedaan is? En wat is de verwachting voor mijn adres dat de aansluiting gereed is? 

alvast bedankt.

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hi @thomask90, welkom op onze Community!

Ik geef je graag wat meer duidelijkheid over de situatie. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken, op dit moment is de staat de eerst mogelijke installatie datum op 23-06. Dit is een plan datum en kan nog afwijken als er vertraging oploopt. Omdat ik zelf verder niks kan zien heb ik Fiber aan de mouw getrokken. Zij gaan je opbellen en een update geven over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten! Hopelijk kunnen zij je nog meer duidelijkheid geven.

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @thomask90, welkom op onze Community!

Ik geef je graag wat meer duidelijkheid over de situatie. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken, op dit moment is de staat de eerst mogelijke installatie datum op 23-06. Dit is een plan datum en kan nog afwijken als er vertraging oploopt. Omdat ik zelf verder niks kan zien heb ik Fiber aan de mouw getrokken. Zij gaan je opbellen en een update geven over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten! Hopelijk kunnen zij je nog meer duidelijkheid geven.

Hoi Tommie,

bedankt voor het navragen. Is die datum dat alles werkend zou moeten zijn? Of dat de kabel doorgetrokken moet zijn?

dank weer en ik wacht op bericht van fiber

Reputatie 7
Badge +9

@thomask90 dat is de eerst mogelijke datum dat ze de kabel naar binnen kunnen trekken. Deze datum kan dus nog afwijken door vertraging.

Hoi,

 

wat is de status van de glasvezel oplevering bij mij in de wijk? Nog altijd weinig actie..

Reputatie 7
Badge +9

Hey @thomask90, goed dat je hiervoor weer aan de bel trekt. Het lijkt erop dat de datum opnieuw verschoven is naar 15-08. Ik heb voor de zekerheid ook Fiber aan de digitale mouw getrokken of ze je een update kunnen geven! Houd je telefoon dus goed in de gaten, ze gaan je namelijk opbellen en hopelijk een duidelijke update geven over de oplevering. 

Hoi,

 

Nieuwe naam, maar nog altijd geen glasvezel of een doorgetrokken kabel. Bij mijn laatste belletje zou ik gebeld worden om een afspraak hiervoor te maken. Niks gehoord helaas. Wat is de nieuwste verwachting?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @thomask90, ik ben direct voor je gaan kijken. Ik zie dat het glasvezelnetwerk in de straat nog niet volledig gereed is. Ze zijn jouw oplevering intern goed aan het volgen, zodra dit klaar is wordt er contact met je opgezocht!

Hoi Tommie,

Van je collega begreep ik destijds dat de wijkcentrale al gereed was. Wat moet er nog gebeuren voordat alles gereed is?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @thomask90, de wijkcentrale is inderdaad opgeleverd. Op dit moment is voor mij niet duidelijk wat er nog moet gebeuren. Het kan zijn dat de kabels bijvoorbeeld nog geblazen moeten worden. Hier heb ik alleen geen verdere informatie over. Ze gaan contact met je opnemen zodra ze hier meer over weten!

Hoi Tommie,

bedankt voor je antwoord. Wellicht wel goed om de oorspronkelijke oplevertermijn (januari toen ik mijn abonnement afsloot), voor toekomstige aansluitingen niet zo “optimistisch” in te schatten. Dat was destijds voor mij een van de redenen om voor t-mobile te kiezen ipv een van de andere aanbieders….

Hallo,

 

weer een maand verder, nog altijd geen informatie. Is er al een realistische inschatting wanneer er eindelijk glasvezel actief is?

bedankt

Reputatie 7
Badge +9

Hey @thomask90, zodra het netwerk in de straat gereed is zul je een bericht van ons ontvangen. Op dit moment is het nog niet gereed. Hopelijk hebben we snel meer informatie hierover! 

Hoi Tommie,

Zou je bij Fiber kunnen vragen wat de status is? Met jouw antwoord kom niet veel verder.
Het is nu bijna een jaar geleden dat ik mijn abonnement heb aangevraagd, die destijds in januari opgeleverd zou worden.

Ik voel mij nu een beetje erin geluisd om een abonnement af te nemen. De snelle datum voor opleveren destijds t.o.v. bijvorbeeld Delta was een van de redenen om voor jullie te kiezen..

Reputatie 7
Badge +9

Hey @thomask90, ik heb nogmaals uitvraag gedaan bij Fiber!  

Hallo,

Bij bewoners die een straat verderop wonen worden de kabels al naar binnen gebracht. Ik heb helaas nog niks gehoord. Dus even twee concrete vragen:

1: Zijn de kabels inmiddels al geblazen bij mij in de straat.

2: Wat is de planning dat ik mijn aansluiting krijg? 
 

Tnx

Hallo Odido,

zouden jullie nog op mijn vragen kunnen reageren?

bedankt.

Toevallig net een mail gehad voor het maken van een afspraak :)

Reputatie 7
Badge +16

@thomask90 Kijk dat is mooi! Succes bij de afspraak! 😄👍

Reageer