Beantwoord

Oplevering lukte niet, met als gevolg dat er nu helemaal geen verbinding is ondanks overstapservice

  • 13 December 2023
  • 5 reacties
  • 158 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedemorgen,

Afgelopen vrijdag 8 december zou de overstap plaatsvinden van Tweak naar Odido met behulp van de overstapservice.

Tot vrijdagochtend, ongeveer tot 8:15 uur, werkte alles naar behoren. Toen viel mijn huidige/oude?!? verbinding weg. Er is een grote kans dat ze op dat moment in de wijkcentrale bezig waren met het patchen van de verbinding. De monteur arriveerde ongeveer een uur later, maar kon de installatie niet voltooien omdat er geen verbinding was in de Glaslijn.

Ter info ik heb 2 Glaslijnen liggen:

  • E-Fiber  (waar Tweak op zat)
  • KPN  (was actief voor Tweak provider)

Aangezien de monteur zelf niet toegang had tot de wijkcentrale, vertrok hij. Een opmerkelijk detail is dat ik moest tekenen voor een oplevering die niet werkte.

Dit heeft als gevolg dat ik sinds dat moment helemaal geen service heb. Niet van Tweak en/of Odido.

Ik heb Tweak gebeld en zij zien in hun systeem dat de overstap rond 8:00 uur naar het Odido-netwerk is overgezet, maar dit lijkt blijkbaar niet goed te zijn gegaan. Ze kunnen de verbinding niet (tijdelijk) terugnemen.

Via de Odido-app en de telefoonservice kom ik eerlijk gezegd ook niet verder dan 'we hebben het doorgezet'. Maar ik heb niet het gevoel dat er enige urgentie achter zit aangezien ik nu helemaal geen verbinding heb.

Internetnummer kan ik nog niet toevoegen omdat ik deze blijkbaar pas krijg bij de eerste factuur. Dus ik heb m’n tv-nummer + algemene klantnummer maar toegevoegd in het profiel

Had zelf verwacht dat deze overstap wat soepeler zal zijn aangezien Odido Tweak heeft overgenomen.

Ik hoor graag de status en wanneer in korte tijd dit opgelost gaat worden.

 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 13 December 2023, 15:14

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Medey, bedankt voor je super duidelijke uitleg! Dit is niet de start die jij en ik in gedachten hadden, sorry hiervoor. We hebben de lijn inderdaad vrij moeten maken maar tijdens de installatie bleek dat de netwerkbeheerder het signaal niet op de lijn heeft gezet. De technische dienst heeft de netwerkbeheerder meteen aangestuurd om dit zo snel mogelijk op te lossen. Hier wachten we momenteel op. Ik duim met je mee dat je echt zo snel mogelijk online bent. Weet dat we het vanuit hier in de gaten houden. 

Heb je toevallig een mobiel abonnement van ons of Ben? Ik kan er dan met alle liefde voor zorgen dat je gratis Unlimited Data ontvangt voor de tussentijd. Zo kun je jouw telefoon bijvoorbeeld instellen als hotspot voor andere apparaten. Als je dit wilt, stuur mij dan een privébericht. De facturatie is nog niet begonnen, deze zal starten zodra je modem online is!

Is er al enig info? Tot op heden vanaf dit voorgaande bericht geen enkele communicatie o.i.d. gezien.

Tijdelijke bundel verloopt ook alweer binnen morgen/overmorgen. Tis iets maar dit is geen permanente oplossing.

Lampjes knipperen nog steeds rood ook na een reset.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Medey, we hebben een monteur aangestuurd om de wijkcentrale te bekijken. Zodra hier meer informatie over is, zul je op de hoogte worden gebracht! Ik heb je ook meteen een nieuwe vouchercode opgestuurd. Hopelijk wordt het snel opgelost. 

En weer een week verder zonder enig voortgang.

 

Code verloopt morgen weer, dus bij deze de vraag voor een nieuwe.

 

Als jullie me niet als klant willen/kunnen verwerken vanwege (capaciteit) problemen. Zeg het dan gewoon eerlijk. Een (overstap) aanbieding is leuk maar als het niet werkt maakt dit ook niet uit.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Medey Ik had graag gelezen dat je een goede update voor ons had. Hoe dan ook, ik ben hier direct voor je achteraan gegaan bij mijn collega’s van de fiber afdeling. Zij zullen hierover contact met je opnemen. 

Ik heb je ook gelijk een nieuwe voucher code gestuurd in een privébericht.

 

Reageer