Beantwoord

oud en slecht isra punt

  • 9 May 2023
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
isra punt
​​​​​​

 

Zo trof ik mijn isra-punt aan bij het installeren. Er zat al een telefoonkabel op (de groene draad) maar geen afwerking o.i.d. Is dit nog acceptabel of zal hij vernieuwd kunnen worden? DSL snelheid is niet geweldig en stabiel ook.

icon

Beste antwoord door yalerta 9 May 2023, 13:47

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sebasko 

Heb je niks van onderstaande in de meterkast bijvoorbeeld?

Hoort de verbinding al actief te zijn? Kun je anders eens de aansluiting die er nu zit verwijderen? Mogelijk zitten er nog wat draden achter die je nodig hebt. Die groene kabel lijkt mij een vertakking, het is niet verstandig om die te gebruiken want die kan voor problemen zorgen met de verbinding.

Hallo @sebasko 

Heb je niks van onderstaande in de meterkast bijvoorbeeld?

Hoort de verbinding al actief te zijn? Kun je anders eens de aansluiting die er nu zit verwijderen? Mogelijk zitten er nog wat draden achter die je nodig hebt. Die groene kabel lijkt mij een vertakking, het is niet verstandig om die te gebruiken want die kan voor problemen zorgen met de verbinding.

Die groene kabel is dus een afgeknipt en aangesloten telefoonkabeltje, daarmee heb ik nu t-mobile thuis. Maar het is verre van geweldig. Ik denk dat het echt het ISRA is want er is ook een gelig kapje bij met PTT er op, zou niet weten hoe ik het beter aan kan sluiten zonder dat het hele ding vervangen wordt? 

 

 

Reputatie 7
Badge +5
isra punt
​​​​​​

 

Zo trof ik mijn isra-punt aan bij het installeren. Er zat al een telefoonkabel op (de groene draad) maar geen afwerking o.i.d. Is dit nog acceptabel of zal hij vernieuwd kunnen worden? DSL snelheid is niet geweldig en stabiel ook.

Indien de verbinding werkt lijkt er geen noodzaak om een andere uitvoering van het aansluitpunt te realiseren.

DSL oftewel het kopernetwerk waarmee vroeger telefonie werd aangesloten is een aflopend verhaal.

In de zeer nabije toekomst wordt het hele netwerk uitgeschakeld. Moderniseringen aan centrales, koppelstations, wijkkasten en dergelijke vinden niet meer plaats en alles gaat over naar glasvezel.

Het aansluitpunt van een afdekkapje voorzien is inderdaad wat netter maar heeft verder weinig van doen met een juiste werking.

Reageer