Oude lijn niet afgesloten door Odido, al drie weken wachten op internet

  • 18 April 2024
  • 3 reacties
  • 29 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Wij hebben een bestelling gedaan voor internet thuis. Op 29-03-2024 is een monteur van Gideon langs geweest om alles te installeren. Echter, hij gaf aan dat er nog geen “licht” was en dat Volkerwessels dit centraal aan zou moeten sluiten. De monteur heeft dit doorgegeven aan Odido. 

Ik ben daarna door Odido gebeld. De medewerkster vertelde dat er nog een oude bestelling open stond, waardoor Volkerwessels onze aanvraag niet in behandeling kon nemen. Wij hebben contact opgenomen met de vorige bewoners. Ondanks dat de vorige bewoners hun abonnement opgezegd hadden, was deze nog niet door Odido uit het systeem gehaald. Op 04-04-2024 heeft de oude bewoner gebeld met Odido om nogmaals te bevestigen dat het abonnement geanuleerd is. Odido zou de aanvraag uit het systeem halen en dit ook terugkoppelen naar ons. 

Echter, wij hebben hierover niks gehoord. Daarom hebben wij op 09-04-2024 met Odido gebeld. De medewerker vertelde ons dat het in behandeling was. 

Op 15-04-2024 nogmaals contact opgenomen, deze keer werden we doorverwezen naar de glasvezeldienst, welke niet meer bereikbaar was op dat tijdstip. 

Op 16-04-2024 in contact geweest met de glasvezeldienst. Er stond nog steeds een oude aanvraag open, waardoor Volkerwessels onze aanvraag niet kon behandelen. De medewerker vroeg ons om bewijs te mailen van de opzegging van de vorige bewoners. Dit hadden ze zelf al telefonisch doorgegeven op 04-04-2024. Wij hebben de bewijsstukken ook per mail naar Odido gestuurd, met de vraag of ze de oude aanvraag van de vorige bewoner konden annuleren.

Nu is onze eigen aanvraag geannuleerd. Net contact gehad met Odido, We moeten de apparatuur terugsturen en een nieuwe aanvraag voor een abonnement doen. Het eerstvolgende moment dat de monteur langs kan komen is 30 april. Of het probleem met Volkerswessels dan is verholpen kon de medewerkster niet zeggen. 

Dus, we zitten nu al 3 weken zonder internet, mede doordat Odido de vorige lijn niet goed afgesloten heeft. Bij de klantenservice hebben ze onze mail niet goed verwerkt en is daarom ons abonnement opgezegd. Nu moeten we weer twee weken wachten tot de installatie van apparatuur (die er al hangt en welke we nu terug moeten sturen). En dan kunnen ze nog steeds niet garanderen dat het probleem met de centrale aansluiting in orde is. 

Hoe kan Odido mij helpen?

eric 13 dagen geleden

Hoi @evijc 

Als een aanvraag is geannuleerd kan de klantenservice of moderators daar helaas niets meer aan doen.

Het is inderdaad vervelend dat ook de apparatuur terug moet, maar dat is gekoppeld aan deze bestelling en die komt niet meer.

Het snelst is toch de aanvraag opnieuw in te schieten. De monteurservice is inderdaad druk, soms komt er een gaatje vrij maar hoe langer je wacht he meer die afspraak naar achteren gaat.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @evijc 

Als een aanvraag is geannuleerd kan de klantenservice of moderators daar helaas niets meer aan doen.

Het is inderdaad vervelend dat ook de apparatuur terug moet, maar dat is gekoppeld aan deze bestelling en die komt niet meer.

Het snelst is toch de aanvraag opnieuw in te schieten. De monteurservice is inderdaad druk, soms komt er een gaatje vrij maar hoe langer je wacht he meer die afspraak naar achteren gaat.

Hoi @evijc 

Als een aanvraag is geannuleerd kan de klantenservice of moderators daar helaas niets meer aan doen.

Het is inderdaad vervelend dat ook de apparatuur terug moet, maar dat is gekoppeld aan deze bestelling en die komt niet meer.

Het snelst is toch de aanvraag opnieuw in te schieten. De monteurservice is inderdaad druk, soms komt er een gaatje vrij maar hoe langer je wacht he meer die afspraak naar achteren gaat.

Hoi @eric , 

Bedankt voor je antwoord. De nieuwe aanvraag is gedaan, dus dat is inmiddels geregeld. 

Ik vraag mij nog wel af of het probleem met de centrale aansluiting nu verholpen is, aangezien dit te maken had met een oude aanvraag van de vorige bewoners. Wat is de beste aanpak om dit te regelen? De oude bewoner heeft al gebeld en ook hebben wij stukken van hun opzegging naar Odido gemaild, echter heeft dit geleid tot de opzegging van ons abonnement. Ik wil dit deze keer voorkomen, dus hoe kan ik dit het beste aanpakken? 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @evijc 

Tja, ik ben maar een andere klant en kan niet inloggen o.i.d.. De klantenservice kan in de systemen kijken en die hebben dus zicht of er nog iets van de oude bestelling is blijven hangen. 

Reageer