Overstap naar andere provider niet door mij aangevraagd

  • 2 March 2024
  • 5 reacties
  • 70 Bekeken

Beste oddido,

Ik ben in december naar jullie over gestapt, en heb een maand lang internet en tv van jullie mogen ontvangen.  

Daarna kreeg ik een mail van jullie dat ik een overstap had aangevraagd op 30 -1-24.  Deze had ik niet zelf aangevraagd, dus ik bellen met jullie klantenservice.   

Deze gaf aan niks meer voor mij te kunnen doen want mijn gegevens waren al weg gegooid? En ik moest maar opnieuw een abonnement afsluiten.  

Dit heb ik dan ook maar gedaan. Aangezien ik al meer had gelezen dat ik anders zonder internet kwam te zitten.  

Een week voor de einddatum had ik verder niks meer gehoord van jullie, dus ik maar weer eens bellen met de klantenservice.  Ik mijn verhaal uitgelegd, en zij zou alles annuleren.  Ik zou geen monteur meer nodig hebben en mijn abonnement zou gewoon door lopen. Ik blij natuurlijk. Alles geregeld. 

 

Tot eergisteren, de overstap datum.  Geen internet. Ik balen en gelijk maar weer een abonnement af gesloten. Dacht aangezien alles nu afgerond is zou dit wel gewoon weer kunnen.  

Nu kijk ik vanochtend, staat mijn aanvraag voor internet en tv niet in mijn account.   Alleen nog de overstap.  Ik ben dus heel bang dat ik nog geen internet krijg. Heb wel een mail van welkom bij oddido, en service voorwaarden.  Verder niks... 

Ik wil gewoon verder tv en internet, wat ik al had. Alles is al aangesloten.  Kunt u mij helpen? Via de klantenservice kom ik er niet uit.  

Nora van Odido 1 maand geleden

Hi @roy.koningterheege, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat er een overstap aanvraag is gedaan door een andere provider op jouw adres. Wij mogen dit niet zomaar annuleren en dit dient daarom ook bij de nieuwe provider zelf geannuleerd te worden. Nu zie ik dat de overstap daadwerkelijk uitgevoerd is en dit is ook de reden dat we dit niet zomaar terug kunnen draaien. Wat we wel kunnen doen, is een hele nieuwe aanvraag voor je doen en ik zie dat dit nu ook gedaan is. Wij zullen ons uiterste best doen om ervoor te zorgen dat je weer aangesloten kan worden, maar hiervoor moet wel de lijn weer vrijgegeven worden. Ook zou de overstap betekenen dat er nu een actief abonnement loopt op jouw adres bij KPN. Het is zeker verstandig om contact op te nemen met KPN zodat zij voor je na kunnen kijken hoe het precies zit met deze aanvraag. Dit kan namelijk niet zomaar aangesloten worden. Hou je me hiervan op de hoogte? 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @roy.koningterheege 

Vaak komt het voor dat je oude gegevens niet compleet verwijderd worden, dit dient een moderator eerst te doen en daarna kun je je nieuwe abonnement koppelen.

Hierdoor zijn er verder geen problemen met je bestelling. Wel ontvang je denk ik weer nieuwe apparatuur en je moet een installatie afspraak maken met Guidion.

Hoi waqqas, 

Dat er een monteur langs moet komen was ik al wel bang voor. Liever niet natuurlijk. 

Voor nu is het voor mij gewoon belangrijk dat ik weer zo snel mogelijk internet en tv krijg. Dus hopelijk dat een moderator dit voor mij wil regelen. 

iig bedankt voor je reactie. 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @roy.koningterheege, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat er een overstap aanvraag is gedaan door een andere provider op jouw adres. Wij mogen dit niet zomaar annuleren en dit dient daarom ook bij de nieuwe provider zelf geannuleerd te worden. Nu zie ik dat de overstap daadwerkelijk uitgevoerd is en dit is ook de reden dat we dit niet zomaar terug kunnen draaien. Wat we wel kunnen doen, is een hele nieuwe aanvraag voor je doen en ik zie dat dit nu ook gedaan is. Wij zullen ons uiterste best doen om ervoor te zorgen dat je weer aangesloten kan worden, maar hiervoor moet wel de lijn weer vrijgegeven worden. Ook zou de overstap betekenen dat er nu een actief abonnement loopt op jouw adres bij KPN. Het is zeker verstandig om contact op te nemen met KPN zodat zij voor je na kunnen kijken hoe het precies zit met deze aanvraag. Dit kan namelijk niet zomaar aangesloten worden. Hou je me hiervan op de hoogte? 

Dag @Nora van Odido

Ik heb net met kpn gebeld. 

Deze geven aan dat er bij hun niks bekend is van een overstap,  en dat dit ook niet in het overstap systeem staat. Ook is er geen kpn abbonement actief. 

Hoop dat je met deze informatie voor mij de aanvraag door kunt zetten.  

Alvast bedankt

Roy Koning ter heege 

 

@Nora van Odido 

Zie dat de aansluiting er nu door is , en dat ik een afspraak kan maken met guidon. 

 

Heel erg bedankt. 

Reageer