overstap van 100Mbps naar 1Gbps zelf installeren

  • 14 March 2024
  • 12 reacties
  • 200 Bekeken

Reputatie 2

Wij stappen over van een internetabonnement (incl telefonie en tv) van 100Mbps naar 1Gbps. Vandaag het pakket met vervangende apparatuur gekregen.

De Zyxel T50 heb ik zojuist vervangen door de nieuwe Zyxel T56, die werkt prima! Ook tv en telefonie werken zoals het hoort.

Mag ik nu zelf ook de huidige Zyxel FMG3005-R20A vervangen door de Huawei OptiXstar HN810Ts-20 of mag dat niet?

Moet er dan verder nog iets gebeuren, zo ja wat dan? Moet ik daarvoor geduld hebben en wachten tot de monteur langskomt?

Dient de huidige apparatuur teruggestuurd te worden, daar heb ik nog geen bericht over gekregen?

Waqqas 1 maand geleden

Hallo @sander_millingen 

Je kan beter wachten op de monteur, de kans bestaat dat de Huawei niet direct zal werken omdat hij dan eerst nog geregistreerd moet worden en waarschijnlijk moet de monteur ook nog even langs de wijkcentrale om je om te patchen van AON naar XGSPON.

De Zyxel-T50 en Zyxel mediaconverter kan je achteraf in een doosje stoppen met een briefje waarop je gegevens staan erbij doen, brengen naar een DHL punt en aangeven dat het pakketje naar Odido retouren moet.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sander_millingen 

Je kan beter wachten op de monteur, de kans bestaat dat de Huawei niet direct zal werken omdat hij dan eerst nog geregistreerd moet worden en waarschijnlijk moet de monteur ook nog even langs de wijkcentrale om je om te patchen van AON naar XGSPON.

De Zyxel-T50 en Zyxel mediaconverter kan je achteraf in een doosje stoppen met een briefje waarop je gegevens staan erbij doen, brengen naar een DHL punt en aangeven dat het pakketje naar Odido retouren moet.

Reputatie 2

Oké dan moet ik wat geduld bewaren. Dank voor de uitleg mbt terugsturen.

Bij DHL weten ze dan vanzelf het juiste adres?!

Reputatie 7
Badge +15

@sander_millingen

Klopt, je hoeft alleen te zeggen dat hij naar Odido retouren moet. En de Huawei werkt niet met je huidige verbinding.

Reputatie 2

Hé dat is een beetje raar? Krijg een mail dat ik de oude apparaten naar een inzamelpunt voor electronica kan brengen. In ons geval een Zyxel T50 en de media converter van Zyxel.

Het zijn nog best nieuwe apparaten, hier pas 1 jaar geleden of zo geïnstalleerd dus dan leek me logisch dat ik die terug zou moeten sturen zodat ze hergebruikt kunnen worden?

Reputatie 7
Badge +14

Deze apparatuur is inderdaad vervangen door een nieuwere generatie. Dus als jij die mail hebt gehad, dan klopt het dat je deze naar de milieustraat kan brengen. Dan wordt het netjes gerecycled.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sander_millingen 

De mediaconverter ontvangt Odido graag terug 🙂

Je kan deze in een doosje stoppen met een briefje met je gegevens erbij. Geef het pakketje af bij een DHL punt en geef aan dat het pakketje naar Odido retouren moet.

Reputatie 2

Hallo @sander_millingen 

De mediaconverter ontvangt Odido graag terug 🙂

Je kan deze in een doosje stoppen met een briefje met je gegevens erbij. Geef het pakketje af bij een DHL punt en geef aan dat het pakketje naar Odido retouren moet.

Hoi @Waqqas kun jij zien dat het pakket bij jullie is aangekomen? Ik heb geen mail of anderszins bericht gekregen...

Reputatie 7
Badge +15

@sander_millingen

Ik ben een klant maar wat geeft de tracking code aan? Voor de mediaconverter ontvang je iig geen boete als het niet wordt bezorgd.

Reputatie 2

Oh sorry! Dacht dat je medewerker van Odido was 😳

DHL-app geeft aan 2 april retour verzonden.

Wellicht dat @Teresa van Odido of een andere medewerker eens kan kijken hoe of wat?

 

Reputatie 2

Maar zo te zien nog steeds niet aangekomen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @sander_millingen, dit kan inderdaad wel eens voorkomen bij DHL. Ik ga er vanuit dat het pakketje goed aankomt bij ons. Ik kan jammer genoeg niet checken of we het al ontvangen hebben of niet. Geen zorgen, het is niet zo dat je hiervoor een boete zult ontvangen of iets dergelijks.  

Reputatie 2

Hey @sander_millingen, dit kan inderdaad wel eens voorkomen bij DHL. Ik ga er vanuit dat het pakketje goed aankomt bij ons. Ik kan jammer genoeg niet checken of we het al ontvangen hebben of niet. Geen zorgen, het is niet zo dat je hiervoor een boete zult ontvangen of iets dergelijks.  

Oke dank voor je bericht @Tommie van Odido 

Fijn weekend

Reageer