Beantwoord

Overstappen naar T-Mobile

  • 3 July 2023
  • 6 reacties
  • 141 Bekeken

Begin mei jl. te kennen gegeven dat ik per6 juni wilde overstappen van KPN naar T-Mobile. Keurig hiervan een bevestiging ontvangen en op 6 juni stond hij voor de deur. Op dat moment vroeg hij mij of ik het installatiepakket ontvangen zou hebben en moest toen antwoorden niets ontvangen te hebben! Hierna begon de ellende , zeker in de volgende 60 maal contact opgenomen met T-Mobile, een brief aan de directie (géén antwoord) en telkens wee, wij zijn voor u bezig. Op 26 juni jl. zou alles in orde zijn, opnieuw een monteur bij mij thuis en bleek toen dat een zgn. "patch” tussen KPN en T-Mobile nog steeds niet gedaan was. De monteur heeft toen zelf -in de centrale kast van de KPN uitgevoerd. Eindelijk was er nu TV, Internet en bellen!!! Maar nu na alweer een week geleden staat mijn aansluiting bij T-Mobile bekend als niet opgeleverd!!! 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 3 July 2023, 12:38

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Simon de Vries, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring, ik ben erg blij om te horen dat je nu online bent. Je order is inderdaad blijven steken, dit komt omdat KPN NetwerkNL de patch hoort te doen en je order op Completed moet zetten. Normaliter is het niet de bedoeling dat Guidion deze werkzaamheden uitvoert, dit is prettig voor jou alleen loopt het dan in het systeem niet helemaal lekker. Op dit moment moeten we dit afwachten, als de order te lang blijft hangen wordt er direct navraag gedaan vanuit ons. Je hoeft je hier geen zorgen om te maken, dit zal in de toekomst goed doorlopen!

Hier hetzelfde verhaal en op 12 juli (!) al een glasvezelabonnement aangevraagd i.v.m. verhuizing naar een woning op een nieuw adres. Ik zou binnen enkele dagen een mail ontvangen van Guidion voor het plannen van een afspraak met een monteur. Inmiddels zitten we al ruim 5 weken zonder internet en tv en word ik van het kastje naar de muur gestuurd bij T-mobile. Er wordt steeds beloofd dat er binnen enkele dagen wordt teruggebeld en dat het probleem binnen afzienbare tijd wordt opgelost maar niets van dat is waar. Inmiddels zelf ook contact gehad met Guidion en Open Dutch Fiber maar zij geven dat T-mobile er zelf voor moet zorgen dat er een patch wordt geplaatst in de centrale en dat er dan een afspraak met de monteur wordt gepland. Inmiddels ben ik zo'n 10 telefoongesprekken met T-mobile verder en is er nog altijd geen zicht op een snelle oplossing. Bijzonder treurig dat er zo met eigen klanten wordt omgegaan en de overstap naar een andere provider lijkt voor nu dan toch de beste optie.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Nygel Bosch 

Open Dutch Fiber is verantwoordelijk voor het gereed maken van het glasvezelaansluitpunt en daarna kan T-Mobile Guidion aansturen voor de installatie van de mediaconverter en router.

@Waqqas en bij Dutch Fiber zegt men juist weer dat de volgende stap bij T-mobile ligt. Dat bedoel ik dus met van het kastje naar de muur gestuurd worden. Bovendien heb ik toch een abonnement bij T-mobile en niet bij Dutch Fiber?

Reputatie 7
Badge +15

@Nygel Bosch 

Klopt, maar T-Mobile zal helaas eerst moeten wachten totdat de glasvezel verbinding gereed is voor gebruik. Heb je al een glasvezelaansluitpunt in huis?

Misschien dat een moderator eea voor je kan nakijken en eventueel versnellen.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Nygel Bosch, ik wilde de zaak voor je onderzoeken maar ik zie dat je net contact hebt gehad met mijn collega. De navraag bij Open Dutch Fiber staat uit, wij zullen dit scherp in de gaten houden. Hartelijk dank voor jouw geduld. Weet dat zodra wij groen licht krijgen, we metéén aan de slag gaan en Guidion aansturen om de binnenshuis installatie te doen!

Reageer