overstapservice aangevraagd maar niet verwerkt

  • 12 November 2023
  • 12 reacties
  • 171 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties

We hebben gisteren voor zowel ons, als voor mijn schoonouders Overstapservice aangevraagd van Tweak naar Odido. 
 

In de bevestigingsmail staat dat we geen Overstapservice hebben aangevraagd, terwijl wij dat wel aangevraagd hebben. We hebben in de “mijn Odido” omgeving gekeken maar zien nergens waar we het kunnen aanvinken. 
 

Kunt u zowel ons als mijn schoonouders helpen? 
 

Bedankt! 

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hoi @YenD, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie inderdaad geen overstap aanvraag omhoog komen. Ook kan ik zelf geen dossier voor je aanmaken. Tot wanneer loopt jullie abonnement bij Tweak? Als dit nog ver in de toekomst is dan zal het inderdaad fout gaan. Ik zie dat de wensdatum van installatie op 24-11 staat. De aanvraag is of niet goed doorgekomen of hij is niet aangevraagd. Ik kan het nu ook niet meer voor je aanvragen, je zult je abonnement bij Tweak zelf moeten opzeggen als je door ons bent opgeleverd.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @YenD, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie inderdaad geen overstap aanvraag omhoog komen. Ook kan ik zelf geen dossier voor je aanmaken. Tot wanneer loopt jullie abonnement bij Tweak? Als dit nog ver in de toekomst is dan zal het inderdaad fout gaan. Ik zie dat de wensdatum van installatie op 24-11 staat. De aanvraag is of niet goed doorgekomen of hij is niet aangevraagd. Ik kan het nu ook niet meer voor je aanvragen, je zult je abonnement bij Tweak zelf moeten opzeggen als je door ons bent opgeleverd.

Beste Tommie, 

 

ons contract met Tweak loopt nog tot juni 2024 maar zou voortijdig door jullie worden opgezegd door de overname. We zouden dan ook ons restant van ons jaarabonnement van Tweak terugkrijgen. Dus de einddatum van ons contract lijkt ons niet de oorzaak van dit probleem, ook omdat we die nog nergens hebben ingevuld. Normaliter is het proces, dat je invult dat je overstapt, en pas na de aanvraag moet je je contract gegevens invullen. Maar het gaat dus voor dit proces opgestart kan worden al fout. Er zit, ons inziens, een fout in de website. Want zoals je in de bijlage kunt zien, hebben we het echt goed aangevraagd, we hebben namelijk overal printscreens van gemaakt tijdens het bestelproces. 
 

wij begrijpen dan ook niet, we zitten nog binnen de 3 dagen, waarom jullie ons, en mijn schoonouders, niet alsnog kunnen aanmelden voor Overstapservice. 

We zouden dus ook nog een mail moeten ontvangen waar we wel onze Tweak contract gegevens moeten invullen, maar die ontvangen we ook niet. Terwijl we wél een contract zijn aangegaan voor glasvezel bij jullie. En nu? We hebben gisteren bijna de hele middag geprobeerd te bellen maar komen maar niet door de wachttijden heen, chatten is niet beschikbaar, dus kun jij ons helpen? 
 

groetjes! 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @YenD, ik zal het voor je doorzetten naar het overstapteam. Hopelijk kunnen zij dit nog voor je oplossen. Zou je alleen nog het klantnummer van je schoonouders willen toevoegen aan je profiel? Deze kun je naast je eigen klantnummer plaatsen. Dan stuur ik die meteen mee! Als je dat gedaan hebt zal ik het doorzetten, alvast bedankt.

Hoi Tommie, 

dank je wel, we hebben het klantnummer erbij gezet! 

groetjes! 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @YenD, heel erg bedankt voor het toevoegen! Ik heb het meteen nagekeken en ik zie waar het misgaat. De wensdatum moet namelijk minimaal 30 dagen in de toekomst liggen vanaf het moment van aanvragen. Kan ik dit voor jullie aanpassen? Groetjes, Ishana

Hoi Ishana,

 

hartelijk dank voor je antwoord. Ah dat is vreemd want op de website kon je die datum al selecteren dus vandaar dat wij die datum hebben geselecteerd niet wetende dat er dus 30 dagen tussen moet zitten om gebruik te kunnen maken van de Overstapservice. 
 

In ons profiel vind je ook het klantnummer van mijn schoonouders. Wij zouden graag op dezelfde dag overstappen. Dan kunnen wij hen helpen als de monteur hier klaar is. We wonen bij elkaar om elkaar om te hoek. 
 

We hebben beiden ook mails van Guidion gekregen voor een datum te plannen, dat hadden we gisterenavond gedaan, en vanochtend kregen we een herinnering terwijl we het wel gisterenavond hadden ingevuld beiden. Kan dit ook te maken hebben met die 30 dagen? 
 

Wat betreft de nieuwe datum, dan zouden we graag beiden op vrijdag 15 december of zaterdag 16 december willen overstappen. Kun jij dit in het systeem regelen en met guidion dit kortsluiten? Of hen deze nieuwe wens datum doorgeven zodat wij ook een nieuwe mail krijgen waarin we dit kunnen inplannen? 
 

We horen graag van je, groetjes! 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @YenD, bedankt voor de uitgebreide informatie, ik help je graag om tot deze oplossing te komen! Zoals je wellicht hebt gemerkt heb ik het afgelopen halfuur een hoop acties voor je uitgezet. De initiële afspraken met Guidion zijn geannuleerd, ik heb de datum van de aanvraag voor je uitgesteld en hiermee een overstap voor jullie beiden aan kunnen vragen bij Tweak. Ik verwacht dat je hier vandaag of morgen een bevestiging over de goedkeuring van het overstapdossier krijgt.

Daarnaast heb ik nieuwe installatieafspraken met Guidion voor jullie aangevraagd. Op dit moment hadden zij niet de mogelijkheid om twee afspraken in te plannen voor 15 of 16 december. Daarom heb ik hen verzocht om de agenda's van de monteurs nog eens flink onder de loep te nemen en zij komen hier telefonisch bij jullie op terug. Ik heb hen nadrukkelijk verzocht om in ieder geval jullie afspraken op dezelfde dag in te plannen. Ik kon niet exact meer zien wat jullie hadden ingevuld, maar omdat jullie nu al glasvezel hebben heb ik aangeven dat er een stopcontact voor de glasvezel Media Converter aanwezig is bij de glasvezelaansluiting.

Het overstapdossier zal dus snel worden goedgekeurd en jullie worden nog door Guidion teruggebeld voor een gezamenlijke afspraak.

Geef het gerust aan als er nog iets speelt, ik verwacht dat je snel blij verrast zal worden met een mooie goedkeuring en een mooie afspraak! 😃

Beste, 

bedankt voor jullie hulp tot nu toe. 
 

we zitten nu met het volgende probleem: guidion heeft ons nu een afspraak ingepland op 1 december. Dat is binnen de 30 dagen dat jullie hadden gezegd dat er minimaal tussen moest zitten. 
 

En nu? Want Tweak stuurt ons een brief dat we kunnen overstappen vanaf 15 december naar jullie. 
 

we horen graag van jullie! 

Goedenavond, 

kan iemand ons helpen?
Zie onze vragen hierboven. 

 

Dank jullie wel! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @YenD, excuses voor de late reactie.

Je kan de afspraak met Guidion nog verzetten in de toekomst. Als het goed is heb je een afspraken link gehad van Guidion, hier kun je de afspraak ook verzetten. Je kan ook altijd Guidion opbellen om dit te laten doen. Hopelijk kom je er zo uit, zo niet? Trek dan gerust nog een keer aan de bel!

Beste,

 

dank je wel voor je antwoord. We begrijpen je antwoord niet helemaal.
 

de overstapservice kon in eerste instantie niet geregeld worden omdat het binnen de 30 dagen na aanvraag was. We zijn toen akkoord gegaan met half december. Toen kon het wel geregeld worden. Maar Guidion heeft op 1 december de monteur in de buurt, dus wil zij dan ook perse die dag doen. Maar dat is dus binnen die 30 dagen. 
 

we willen niet overstappen en dat we dan van jullie horen dat het niet mogelijk is. Want dan zitten we zonder internet. 
 

dus onze vraag: als ze op 1 december tóch komen, hebben wij dan internet omdat het binnen die 30 dagen valt of niet? 
 

mvg

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @YenD, logische vraag, ik geef je graag zo duidelijk mogelijk antwoord! De overstapservice wordt geregeld door een overkoepelende organisatie en een van de afspraken met die organisatie is dat wij een geplande opleverdatum van minstens 30 dagen in de toekomst aangeven. In de praktijk wordt hier nog wel eens van afgeweken en dan hebben wij alsnog het recht op je oude provider (Tweak) op te zeggen, alleen zijn die ‘geplande’ 30 dagen dus vereist voor het indienen van een overstapaanvraag. Dit betekent dat wij Tweak dus zeker al op 1 december voor je op kunnen zeggen. Ook zie ik dat het bij beide abonnement gewoon goed loopt met de aanvraag van de internetlijn en de Guidion monteur wat betekent dat zij jullie ook gewoon op 1 december op kunnen leveren. 

Zodra de Guidion monteur jullie op 1 december heeft aangesloten zullen wij jullie abonnement bij Tweak direct opzeggen zonder enige extra kosten. Het zal absoluut niet gebeuren, maar mocht je toch ergens twijfelen over een te hoog factuurbedrag laat het gerust weten en enige dubbele kosten zal ik volledig voor jullie vergoeden.

Kort samengevat: de 30 dagen is een formaliteit en in de praktijk kan hier van afgeweken worden. De oplevering verloopt goed en jullie zullen vanaf 1 december volledig van onze aansluiting kunnen genieten. 

Geef het gerust aan als je nog vragen hebt. Geniet alvast van je weekend! 😃

Reageer