Overstapservice KPN > Odido

  • 25 January 2024
  • 6 reacties
  • 125 Bekeken

Helaas is er een probleem ontstaan bij de overstap van KPN naar Odido, en mijn KPN-abonnement loopt daarom nog steeds. Ik kan mijn KPN-abonnement zelf opzeggen, maar dat betekent een maand opzegtermijn en extra kosten. Ik heb echter geen fouten gemaakt, aangezien ik meerdere keren contact heb gehad met zowel Odido als KPN, en zij verzekerden dat alles soepel zou verlopen. Maar nu krijg ik toch te maken met bijkomende kosten.

Na verschillende gesprekken met Odido heb ik een e-mailadres voor escalaties ontvangen, maar tot nu toe heb ik geen reactie ontvangen. Onlangs heb ik nog gebeld, maar het gesprek werd abrupt beëindigd. Helaas heb ik op dit moment geen tijd om terug te bellen, mede omdat de wachttijd ongeveer 10 minuten is.

Heeft iemand een oplossing voor deze escalatie, zodat ik wel gehoord word?

Cal van Odido 3 maanden geleden

Hoi @Campo, goed dat je de details doorspeelt, ik helder dit graag voor je op en ik zie je graag snel genieten! Ik heb uitgebreid je dossier doorgespit en ik zie dat wij je op 28-11-2023 rond 12:22 een e-mail hebben gestuurd dat KPN je overstapdossier heeft afgewezen omdat zij al een opzegging voor je in het systeem hadden staan. Hierdoor is het overstapproces al in de eerste dagen van je bestelling gestopt door deze afwijzing van KPN. Heb je van KPN nog e-mails over je opzegging ontvangen? Het beste kan ik je aanraden om bij hen na te gaan welke opzegging er om 28-11 in hun systemen stond. Heel graag had ik dit voor je nagekeken, alleen kan ik natuurlijk niet je abonnement bij KPN inzien.

Ik hoop dat zij snel voor je naar boven kunnen halen welke opzegging zij nog hebben of hadden lopen!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Campo, goed dat je de details doorspeelt, ik helder dit graag voor je op en ik zie je graag snel genieten! Ik heb uitgebreid je dossier doorgespit en ik zie dat wij je op 28-11-2023 rond 12:22 een e-mail hebben gestuurd dat KPN je overstapdossier heeft afgewezen omdat zij al een opzegging voor je in het systeem hadden staan. Hierdoor is het overstapproces al in de eerste dagen van je bestelling gestopt door deze afwijzing van KPN. Heb je van KPN nog e-mails over je opzegging ontvangen? Het beste kan ik je aanraden om bij hen na te gaan welke opzegging er om 28-11 in hun systemen stond. Heel graag had ik dit voor je nagekeken, alleen kan ik natuurlijk niet je abonnement bij KPN inzien.

Ik hoop dat zij snel voor je naar boven kunnen halen welke opzegging zij nog hebben of hadden lopen!

Dank voor je snelle reactie!

De opzeggingsprocedure is in gang gezet bij KPN op basis van een verzoek dat zij hebben ontvangen van Odido. Ik heb tevens bevestiging gekregen dat ze momenteel nog wachten op een definitieve goedkeuring, een GO vanuit Odido.

Naar aanleiding van een overstap-e-mail van KPN destijds, heb ik direct contact opgenomen. Dit omdat er bij het afsluiten van mijn abonnement bij Odido enkele complicaties leken te zijn opgetreden. Het verzoek tot aansluiting (het nieuwe abonnement) werd minstens twee of drie keer afgewezen, maar uiteindelijk zou alles toch in orde komen. Zowel KPN als Odido verzekerden toen dat alles correct was geregistreerd, en ook dat het verzoek was verstuurd en ontvangen.

Dit is echter slechts speculatie van mijn kant. Maar naar mijn begrip heeft KPN meerdere verzoeken vanuit Odido ontvangen. Mijn vermoeden is dat het eerste verzoek succesvol is ontvangen, en daarom verzoek nummer twee en drie zijn geweigerd. En dat mijn nieuwe Odido abonnement nu staat geregistreerd als nummer twee of drie. En dat het daar nu mis gaat.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Campo, bedankt voor deze toelichting, dit helpt! Ik ben erachter gekomen dat je in totaal drie bestellingen bij ons hebt gedaan. Twee van deze bestellingen zijn geannuleerd alleen is van één van deze bestellingen het overstapdossier actief gebleven. Omdat deze niet gekoppeld is aan je huidige actieve abonnement is de overstapservice nooit afgerond omdat het overstapdossier niet aan een actief abonnement gekoppeld is. Daarom ga ik contact opnemen met het overstapteam en hen verzoeken om dit overstapdossier zo snel mogelijk af te ronden.

Ik ga hier voor je achteraan, je hoort snel meer van ons! 

@Cal van Odido Topper! Dank je wel, ik kijk uit naar je antwoord.

@Cal van Odido Gisteren heb ik bevestigd gekregen dat mijn KPN abonnement is stop gezet. Bedankt! Nu nog even het financiële plaatje uitwerken… maar volgens mij moet het helemaal goed komen.

Reputatie 7
Badge +9

Thanks voor de update @Campo! Daar gaan we op hopen. 

Reageer