Beantwoord

Pair bonding bij T-Mobile



Toon eerste reactie

38 reacties

Reputatie 7
Badge +4
de kabel tussen het modem en de aansluiting van kpn
Reputatie 1
Wat voor kabel??
Reputatie 7
Badge +4
heb je wel de israkabel van T-Mobile gebruikt en niet de oude van kpn ? die kan namelijk voor storingen zorgen met het modem van T Mobile
Reputatie 1
Nou daar ben ik dan weer.
Ik heb even een speedtest gedaan, en wat blijkt, heb ik toch wel een downloadsnelheid van 5,8 mbps, en ik dacht toch echt dat mij rond de 20 belooft was.
Upload snelheid is 2,3 mbps, volgens mij ook niet echt erg hoog.
Het komt dus voor, dat als ik een filmpje ergens van kijk, dat hij regelmatig stopt om te moeten laden.
Hebben jullie de mogelijkheid om hier eens naar te kijken, misschien een instelling ofzo.
En ook met televisie kijken komt het regelmatig voor dat het beeld 1 of 2 sec op zwart gaat.
Ik heb geen idee wat het kan zijn, maar misschien weten jullie het.

Groeten, en prettig weekend.
Theo
Reputatie 7
Hey Theo, wauw je berichten waren even een achtbaan van emoties maar gelukkig had het een goed einde! 🙂 Fijn om te horen dat je goed geholpen bent en dat alles inmiddels werkt. Mocht je toch nog vragen hebben laat het dan zeker weten!
Reputatie 1
Wat kan het toch raar lopen bij T-Mobile!!
Na gisteren meer dan een uur bezig geweest te zijn, vandaag maar is gebeld wat er nu ging gebeuren.
Een hele vriendelijke mevrouw van T-Mobile ging even op onderzoek uit, en kwam even later terug, en zij zei doodleuk, meneer als wij straks hebben opgehangen trekt u alle stekkers uit het modem, behalve de power.
Druk dan even met iets kleins in het gaatje aan de achterzijde van de modem, en reset is naar fabrieksinstellingen. laat het modem een half uurtje met rust, en doe dan de stekkers er weer in, en dan werkt het...................
HUH, weet u het zeker vraag ik nog, ja hoor was haar stellig antwoord!!!
En wat denk je............... ze had gelijk..........we hebben televisie......

Soms is de oplossing zoooo voor de hand liggend dat hem de eerste keer niet ziet, of er overheen kijkt!!

Ik weet niet meer wie de aardige dame was, maar als ze dit leest, heel goed opgelost, waarvoor onze dank.

Zo, en dat mag ook wel eens gezegd worden!!!!

Groeten Theo
Reputatie 1
Jammer, nog steeds geen televisie!!
Gisteren meer dan een uur aan de telefoon gezeten, kabeltje erin, kabeltje eruit, resetten, en nog maar een keer, maar geen tv.
Kastje blijft nu ook hangen in de opstart, iets met: geen nt server ofzo.
Zal mij benieuwen wanneer we iets horen van de TD van T-Mobile.

Nou ja, de eerste 10 min werkte het goed zeg maar.
Reputatie 1
Zal je net zien, vraag ik mijn af wanneer wij aangesloten worden, verzend je het bericht, en dan 10 min later ben je gewoon aangesloten.
En de eerste error is een feit!!
Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen, probeer het later nog eens.
Een paar sec bewegend beeld, en daarna niks meer.
Reputatie 2
Geduld Theo 😉 De dag is nog niet voorbij 😉

Als je aangesloten bent, zie je het "wan" lampje op het modem gaan branden.

Aangezien je vroeger "pair bonding" had, heb je als het goed is twee telefoonaansluitingen. Op eentje daarvan komt het signaal binnen. Dus misschien moet je later op de dag even van aansluiting wisselen.
Reputatie 1
Nou, vandaag is de grote dag, alles aangesloten, maar tot op heden nog niks te zien.
Modem al een paar keer gereset, maar geen verandering.
Hoe weet ik nou of de boel is aangesloten, en zou moeten werken??
Reputatie 1
Dank voor de uitgebreide info.
We zullen het afwachten, alles al geïnstalleerd hier, maar niet alle lampjes op de modem branden, dus afwachten wat er de 19e gaat gebeuren 🙂
Reputatie 7
Hey Theo S, goed om te horen dat je de overstap gewaagd hebt, van harte welkom! Ik zie dat Fred_M je al een mooie uitleg heeft gegeven! Ik wil nog wel even een kleine nuancering aanbrengen, KPN gebruikt inderdaad pair bonding waarmee je een hogere snelheid kan halen dan met een standaard DSL aansluiting maar dat wil niet per definitie zeggen dat je snelheid gehalveerd wordt! 🙂 Ik heb het meteen even nagekeken en je hebt gekozen voor een 20 Mbps pakket en dit is ook de te verwachten snelheid op jouw adres. Je zal dus gewoon de volle snelheid halen en zodra je abonnement in gaat kan je zonder problemen je modem aansluiten. Alvast van harte welkom en als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Reputatie 2
Hoi Theo,

Wat jij beschrijft is pair bonding, wat wil zeggen dat je 2 telefoonlijnen tegelijk gebruikt voor internet. Zo ver ik weet, zijn KPN en dochterbedrijf XS4all de enige aanbieders die pair bonding aanbieden.

Je kunt wel overstappen naar T-Mobile Thuis, echter ik verwacht dat er dan 1 telefoonlijn gebruikt wordt. Je snelheid zal dan bij T-Mobile Thuis (en iedere andere aanbieder m.u.v. KPN en XS4all) gehalveerd worden. Het abonnement zal echter wel flink goedkoper zijn.

Welke snelheid je nu kunt halen, kun je opzoeken op deze site van KPN: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ Na het invullen van je postcode en huisnummer zie je onderaan de snelheden staan: "Koper/DSL" en "Bonded Koper/DSL". Bij T-Mobile zul je de snelheid krijgen die bij "Koper/DSL" staat.

Als er op de rechterzijde van het scherm onder "Ftth" bij beschikbaar een groen vinkje staat, dan kun je ook gebruik maken van glasvezel en dan krijg je nog veel hogere snelheden.

Succes!

Reageer