Pigtail FTU afgebroken, hoe lang moet ik wachten op een afspraak?

  • 8 August 2023
  • 5 reacties
  • 92 Bekeken

Sinds 26 juli hebben wij helaas geen internet meer. Het LOS lampje op de Huawei box brandde rood, dus heb hierop contact opgenomen met de klantenservice.

Een GUIDION monteur is hiervoor vorige week woensdag langs gekomen en constateerde dat de pigtail van de FTU plots was afgebroken, dus een ticket aangemaakt voor de Back Office om een glasvezelmonteur langs te laten komen. Heb nog steeds niets vernomen van de afspraak voor een glasvezelmonteur en zitten al ruim 2 weken zonder internet.

Wij zijn momenteel volledig op mijn mobiele hotspot aangewezen voor al het internet, maar hiervoor is de databundel helaas ook al ruim op… Ik vroeg me af wat de gemiddelde wachttijd hiervoor is en of ik op korte termijn weer kan genieten van mijn internet.

 

 

 

Tommie van Odido 9 maanden geleden

Hey @RomanHelper, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat er inderdaad een ticket aangemaakt is voor onze Back Office. Het is op dit moment super druk door de vakantie periode maar ik ga er vanuit dat er spoedig contact opgenomen wordt! 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @RomanHelper 

Als de FTU defect is geraakt, dan zal de netbeheerder voor jouw gebied dit moeten komen repareren. De netbeheerder is zeg maar de Eneco of Stedin, maar dan van je internet glasvezel.

In de vakantieperiode zijn er ook minder aannemers, die werken voor de netbeheerder, beschikbaar, dus kan het inderdaad wel even duren. Weet je welke netbeheerder er bij jouw is? Dan zou je die daar ook even voor kunnen bellen.

Hi @eric,

Dank voor je reactie.
Het betreft alleen de SC connector die losgebroken is van de kabel. 
Volgens mij is dit redelijk eenvoudig te repareren, mits je de juiste sluitklem hebt om die connectors weer vast te maken aan de vezeldraad.

@eric, voor de rest helemaal geen antwoord gegeven op jouw vraag, sorry… 
Zou niet weten wie die netbeheerder van glasvezel is bij ons in de wijk. Wordt dit niet geregeld vanuit KPN toevallig?

Reputatie 7
Badge +14

Geen idee. Soms zit er een sticker op de FTU, KPN networks of ODF.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @RomanHelper, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat er inderdaad een ticket aangemaakt is voor onze Back Office. Het is op dit moment super druk door de vakantie periode maar ik ga er vanuit dat er spoedig contact opgenomen wordt! 

Reageer