plaatsing modem

  • 26 January 2024
  • 3 reacties
  • 42 Bekeken

kan ik de Zyxel t54modem achter de TV plaatsen, er is een stopcontact

Cal van Odido 3 maanden geleden

Hoi @nederhand, leuk dat je jouw set-up wil aanpassen, ik help je hier graag bij! Op dit moment maak je eerst gebruik van de koperlijn van KPN. Omdat dit een oude technologie is moet het modem kort bij de internetaansluiting / de DSL aansluiting staan met de meegeleverde kabel van 1,5 meter. Zodra je overgaat op glasvezel hoeft alleen de glasvezel Media Converter hoeft bij de glasvezelaansluiting aangesloten te worden. Het modem kan vervolgens tot op 100 meter afstand van de glasvezel Media Converter staan, natuurlijk wel met de juiste bijhorende lengte internetkabel.

Geef in dat geval graag bij de glasvezel installatiemonteur van Guidion aan als je wil dat ze een internetkabel voor je door moeten trekken naar de TV. Hier is de monteur van Guidion namelijk extra tijd voor kwijt en daarom valt dit buiten de gratis standaardinstallatie qua tijd en kosten. Mocht je de kabel zelf willen doortrekken dan is dat natuurlijk ook helemaal super!

Als laatste wil ik je nog meegeven dat het Wifi signaal van het modem gedempt / verzwakt kan worden zijn als het modem achter de TV staat. Alhoewel ik niet verwacht dat dit een probleem zal zijn raad ik je wel aan om bij Wifi problemen het modem voor of naast je TV neer te zetten.

Ik wens je nog heel veel plezier met het internet en een mooi weekend toe! 😃

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @nederhand, leuk dat je jouw set-up wil aanpassen, ik help je hier graag bij! Op dit moment maak je eerst gebruik van de koperlijn van KPN. Omdat dit een oude technologie is moet het modem kort bij de internetaansluiting / de DSL aansluiting staan met de meegeleverde kabel van 1,5 meter. Zodra je overgaat op glasvezel hoeft alleen de glasvezel Media Converter hoeft bij de glasvezelaansluiting aangesloten te worden. Het modem kan vervolgens tot op 100 meter afstand van de glasvezel Media Converter staan, natuurlijk wel met de juiste bijhorende lengte internetkabel.

Geef in dat geval graag bij de glasvezel installatiemonteur van Guidion aan als je wil dat ze een internetkabel voor je door moeten trekken naar de TV. Hier is de monteur van Guidion namelijk extra tijd voor kwijt en daarom valt dit buiten de gratis standaardinstallatie qua tijd en kosten. Mocht je de kabel zelf willen doortrekken dan is dat natuurlijk ook helemaal super!

Als laatste wil ik je nog meegeven dat het Wifi signaal van het modem gedempt / verzwakt kan worden zijn als het modem achter de TV staat. Alhoewel ik niet verwacht dat dit een probleem zal zijn raad ik je wel aan om bij Wifi problemen het modem voor of naast je TV neer te zetten.

Ik wens je nog heel veel plezier met het internet en een mooi weekend toe! 😃

Hoi @nederhand, leuk dat je jouw set-up wil aanpassen, ik help je hier graag bij! Op dit moment maak je eerst gebruik van de koperlijn van KPN. Omdat dit een oude technologie is moet het modem kort bij de internetaansluiting / de DSL aansluiting staan met de meegeleverde kabel van 1,5 meter. Zodra je overgaat op glasvezel hoeft alleen de glasvezel Media Converter hoeft bij de glasvezelaansluiting aangesloten te worden. Het modem kan vervolgens tot op 100 meter afstand van de glasvezel Media Converter staan, natuurlijk wel met de juiste bijhorende lengte internetkabel.

Geef in dat geval graag bij de glasvezel installatiemonteur van Guidion aan als je wil dat ze een internetkabel voor je door moeten trekken naar de TV. Hier is de monteur van Guidion namelijk extra tijd voor kwijt en daarom valt dit buiten de gratis standaardinstallatie qua tijd en kosten. Mocht je de kabel zelf willen doortrekken dan is dat natuurlijk ook helemaal super!

Als laatste wil ik je nog meegeven dat het Wifi signaal van het modem gedempt / verzwakt kan worden zijn als het modem achter de TV staat. Alhoewel ik niet verwacht dat dit een probleem zal zijn raad ik je wel aan om bij Wifi problemen het modem voor of naast je TV neer te zetten.

Ik wens je nog heel veel plezier met het internet en een mooi weekend toe! 😃

Toelichting. er is nu allee nog een coax kabel van Ziggo. (Reeds afgemeld)

De TV internet werkt nu nog zonder kabel dus via de App, waardeloos met veel uitval. 

Odido stuurt mij nu een draadloze tv box? Modem in de meterkast op de gang. TV en PC,s in de zij en huiskamer. Graag advies aub hoe nu te doen .

Vr Groet, Wil 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @nederhand, bedankt voor deze toelichting, ik help je er graag mee! De nieuwe Mediabox die wij je opsturen kan inderdaad via de Wifi verbonden worden. Wél zal je nog de beste ervaring hebben als je de TV Box bekabeld aansluit. De beste manier om de Wifi te verbeteren is om het modem te verplaatsen, alleen kan dat nog lastig met de oude KPN telefoonlijn omdat het modem binnen 1,5 meter van de telefoonaansluiting moet staan. Daarom zou ik je aanraden om een Wifi-punt te overwegen. Dit is als het ware een extra klein modempje die het Wifi signaal opnieuw uitzend op een andere plek. Als je het Wifi-punt bekabeld kan aansluiten op het modem dan geeft het Wifi-punt je perfect signaal als je het Wifi-punt in de woonkamer neerzet. Als je het Wifi-punt draadloos verbind met het modem zal je nog steeds een beter Wifi signaal hebben, alleen zal het effect een stuk kleiner zijn. Alles over het Wifi-punt lees je hier: 

Mocht je meer generieke tips over het verbeteren van de Wifi willen lezen, je vindt deze hier:

Geef het gerust aan als je nog vragen hebt, ik help je hier graag mee! 🙂

Reageer