slechte start: geen internet (glasvezel)

  • 19 June 2023
  • 5 reacties
  • 104 Bekeken

Reputatie 3

Tot vanmiddag had ik nog werkend glasvezelinternet van KPN, dat werd afgesloten om 14.00. Tegen vieren kwam de monteur langs om T-Mobile glasvezelinternet aan te sluiten, maar de monteur van Guidion vertelde dat de internetlijn het niet doet (en dus tv en telefoon) ook niet. Nu moet ik nog een dag thuisblijven om... ja, waarom eigenlijk? Volgens de monteur hoeft er niemand meer langs te komen. Ik mag dus een dag thuisblijven, en zit dan ook nog zonder internet en kan dan praktisch geen werk verrichten. Of ik moet net als vandaag nog meer mobiele data aanschaffen.

Ik heb deze verbinding meer dan 2 maanden geleden aangevraagd. Hoe kan het dat dan op de afgesproken dag wel het schakelaartje van KPN internet uitgezet wordt, maar het schakelaartje voor T-Mobile niet op aan?

Alles heeft jaren gewerkt, de infrastructuur ligt er, de monteur was binnen enkele minuten klaar, en dan werkt het toch niet.

Geen goed begin, en ik hoop dat jullie de verantwoordelijken hiervoor op hun lazer kunnen geven!

 

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hoi @sandokanhello, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je op onderzoek gegaan. Ik zie dat de montuer van Guidion inderdaad geen signaal geconstateerd heeft. Wel heeft de monteur direct een afspraak laten inplannen met de onderaannemer, deze kom op 21-06 om 15:00. Hopelijk is de fix snel te realiseren en ben je in no time weer up and running! Kan je mij morgen hier een terugkoppeling van geven? Dan kan ik kijken of alles goed verloopt.

 

Heb je toevallig een mobiel abonnement van T-Mobile, Tele2 of Ben®️? Dan kan ik je voorzien van een unlimited vouchercode, je kan dan zeven dagen lang onbeperkt gebruik maken van ons 4g netwerk. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @sandokanhello, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je op onderzoek gegaan. Ik zie dat de montuer van Guidion inderdaad geen signaal geconstateerd heeft. Wel heeft de monteur direct een afspraak laten inplannen met de onderaannemer, deze kom op 21-06 om 15:00. Hopelijk is de fix snel te realiseren en ben je in no time weer up and running! Kan je mij morgen hier een terugkoppeling van geven? Dan kan ik kijken of alles goed verloopt.

 

Heb je toevallig een mobiel abonnement van T-Mobile, Tele2 of Ben®? Dan kan ik je voorzien van een unlimited vouchercode, je kan dan zeven dagen lang onbeperkt gebruik maken van ons 4g netwerk. 

Reputatie 3

Dank @Tommie, hopelijk wordt het morgen opgelost. Helaas heb ik geen mobiel abonnement bij de door jou genoemde providers. 

Ik snap alleen niet helemaal waarvoor ik thuis moet zijn - de infrastructuur tot aan het huis werkt. Al kon de monteur dus desondanks niet de belofte van T-Mobile (hij vertrekt niet voor internet en tv werken, en maakt een e-mailadres voor je aan) waarmaken. Maar daar kom ik zelf waarschijnlijk wel uit als de aansluiting werkt.

Reputatie 7
Badge +14

De monteur maakt geen email adres aan. Die is al aangemaakt. Je kunt dit beheren un je my-tmobile omgeving.

Reputatie 3

Zoiets vermoedde ik al, maar in de brief stond het zo. 

Dank @eric, in elk geval.

Reputatie 3

Nog even een update:

de monteur belde om kwart voor twaalf dat hij iets veranderd had. Op weg naar huis was ik al optimistisch toen het lukte naar huis te bellen, en inderdaad bleek bij binnenkomst het lampje op de Zyxel groen te zijn en internet en telefoon te werken.

Alleen de tvbox gaf nog de melding "trying to connect to ACS" o.i.d.  Dat was een kwestie van de stekker er even uittrekken en weer in doen en vanaf dat moment begon het downloaden en instellen etc.

Alles lijkt nu te werken, so far so good. Ik ben blij, maar ik hoop voor nieuwe klanten wel dat 1) er intern duidelijk is waar dit nu misgaat of kan misgaan, en 2) dat de kennis dat de netwerkmonteur gewoon kan zien of het signaal tot in huis komt breder wordt gedeeld. Het is namelijk volgens mij overbodig dat de klant daarvoor thuis is. Ik snap wel dat het handig kan zijn als er onverhoopt toch thuis wat moet gebeuren, maar in feite lijkt bv voor wie ook een telefoonabonnement heeft afgesloten ook al een telefoontje naar huis voldoende is om vast te stellen dat de verbinding werkt.

TL;DR

Alles lijkt te werken, so far so good. Dank je wel voor jullie inspanningen.

Reageer