Status installatie: schade aan erker

  • 24 August 2023
  • 54 reacties
  • 727 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 29 reacties

De installatie van uw glasvezelnetwerk heeft tot schade aan onze erker geleidt. De dampdichte folie in de nieuwe muur is kapot geboord.

Dit was eind juni 2023. Ik heb daarna telefonisch een klacht ingediend. De dame van de klantenservice was erg aardig en begripvol, en zou een dossier aanmaken. Er zou snel contact worden opgenomen met mij voor een afhandeling van deze schade. Echter heb ik nog steeds niets vernomen van u.

Ook heb ik, door het uitblijven van een reactie, een aangetekende brief gestuurd begin augustus. Deze is volgens Postnl nog steeds niet getekend.

Inmiddels ben ik klaar met het “loop”-je van de chatbot, waarin ik blijf hangen. En via de mail krijg ik ook geen reactie.

Ik wil een oplossing en een vergoeding van de schade, en vooral een reactie. Want van uw kant hoor ik niets.

 

 

Tommie van Odido 8 maanden geleden

Hey @Ez42, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je verhaal. Ik zal dit wel moeten toelichten, de monteurs van Guidion boren over het algemeen nooit. Zij weten namelijk niet, zoals nu, wat er achter of in de muur zit. Daarom mogen ze dit niet doen alleen als er om gevraagd wordt. Dit is voor eigen risico. Ik ben dus heel benieuwd of Guidion dit gedaan heeft of een onderaannemer. Daarnaast wil ik je vragen om foto's te delen van de muur. Dan kan ik een samenvatting maken van alles en dit doorzetten naar de desbetreffende persoon die hier over gaat. Dan zal ik mijn best voor je doen om dit op te lossen! Ik zie graag je reactie en de foto's tegemoet.

Bekijk origineel

54 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Het FTU (Fiber Termination Unit) is waar de glasvezel naar binnen komt. Het ONT (Optical Network Terminal) zet het optische signaal om naar een elektrisch signaal en dat kastje zit tussen het FTU en het modem @Ez42.  

Reputatie 1

Ze kunnen niks aansluiten omdat het kastje niet op de goede plek zit.....

Reputatie 1

Dank voor je uitleg van de terminologie, Tommie.

Ik wil dat er éérst iemand langskomt van Odido, voor het opnemen van de schade. Daarna kan er een afspraak worden gemaakt voor montage met Guidion. Ik vertrouw erop dat Odido dat begrijpt. En dat ik dáárvoor nu heel snel een afspraak kan krijgen.
 

Reputatie 7
Badge +9

@Ez42 het is nogmaals doorgezet naar de onderaannemer. Zij moeten dit oplossen voor jou! Hopelijk krijgen we snel bericht terug.

Reageer