Beantwoord

T-Mobile Thuis i.c.m. eigen router



Toon eerste reactie

39 reacties

Reputatie 7
Badge +4

T-Mobile gebruikt ook een GPON ONT van Huawei.

De Huawei ONT wordt alleen gebruikt als het via eigen apparatuur gaat. Als het via KPN WBA gaat wordt hun ONT gebruikt 😉

Reputatie 7
Badge +15

@niekniek1989

Hier vind je een stappenplan voor de aanleg van glasvezel waarin staat dat de glasvezel wordt aangelegd tot aan de gevel en voor de aansluiting komt een andere monteur, bij KPN gaat dit ook zo.

Maar als de mail specifiek aangeeft dat ook de huisaansluiting gerealiseerd wordt dan wordt dat misschien ook meteen gedaan.

T-Mobile gebruikt ook een GPON ONT van Huawei.

De Huawei ONT wordt alleen gebruikt als het via eigen apparatuur gaat. Als het via KPN WBA gaat wordt hun ONT gebruikt 😉

Ik zit op Kpn WBA nou zat.

Omdat T-Mobile ook hun spullen in het pop station hebben hangen zit ik nu op GPON.

Het hele netwerk is hier door Reggefiber (Kpn-netwerk) aangelegd.

 

 

Reputatie 2

Dank allen voor jullie hulp.
Daar kan ik zeker wat mee.

@Sven-TMT, je hebt een privé bericht.

Reputatie 2

De mail van tmobile, over de afspraak van as dinsdag is van een week oud.
deze kreeg ik vannacht:

 

Beste,

Goed nieuws! De definitieve datum waarop onze netwerkpartner de glasvezelaansluiting bij jou in huis gaat plaatsen is bekend.

Jouw Glasvezelaansluiting
De glasvezelaansluiting wordt geplaatst op 11-04-2023.

Nadat de glasvezelaansluiting in jouw woning gereed is, ontvang je een uitnodiging per e-mail van onze installatiepartner Guidion, om de installatie-afspraak te plannen. Zij zorgen er op die dag voor dat je T-Mobile Thuis diensten gaan werken en gaan pas weg als alles werkt.  

Installatiepakket
Het installatiepakket wordt vanaf twee weken voor de installatiedatum bezorgd. Over de bezorging ontvang je nog een aparte e-mail.

Vragen?
Heb je tussentijds vragen? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0800 0092.

Vriendelijke groeten,

T-Mobile

 

Reputatie 2

nog een allerlaatste vraag 😅…
Ik heb 1,5 jaar geleden onze oprit opnieuw aan laten leggen.
Hoe zit het met de aanleg van glasvezel?

Gaat men tegels eruit halen, of kunnen ze het grootste gedeelte eronder door?
Ik neem aan, dat er bij de deur wel 1 rijtje eruit zal moeten (ivm gat naar binnen)?

Hoe gaat dat in zijn werk?

Reputatie 7
Badge +15

@niekniek1989

Hier is KPN glasvezel aangelegd en toen was het zo dat ze een gat bij de stoep moesten graven en een gat bij de gevel, hierna werd er een boor onder de tuin door geschoten in een rechte lijn.

Reputatie 6
Badge

Goedemorgen,

komende dinsdag is het zover, en komt opendutchfiber de glaskabel onder de oprit doorleggen.
in het mailtje van t-mobile staat er, dat dan ook de huisaansluiting aangemaakt zal worden.
gaat opendutchfiber dus vanuit de gemeente grond, de oprit onderdoor, en direct door naar de meterkast?

ik lees verschillende varianten, dat ze eerst glas aanleggen tot aan de deur, een andere monteur hem naar binnen legt, en weer een andere de lijn activeert + modem/router.
echter staat bij mijn status update in de tmobile app, dat de huisaansluiting gerealiseerd word komende dinsdag.

bedankt weer.

bij mijn ODF aansluiting kreeg ik een afspraak voor het binnenbrengen. Maar de dag daarvoor werd de boring gedaan. Zal wel van de aannemer afhangen. Mijn situatie was wel wat complex omdat op de plaats waar ze normaal zouden boren de gasleiding lag. Nu werd een anderhalve meter verderop geboord (dag 1).  Verder moest vanaf het boorgat gegraven worden om  alsnog naar de meterkast te komen (dag 2).

Het lijkt me dat de boring en binnenbrengen dicht op elkaar zitten. Ik zou maar gewoon afwachten.

 

Reputatie 2

Ben benieuwd, hoelang het duurt voor men het laatste stukje glasvezel naar binnen komt leggen.
Volgens een medewerker kan dit 6-8 weken duren.

Hoe zit het met facturatie? ga ik al wel maandelijks betalen?
Kan ik al wel gebruik maken van de TV app (IOS & AndroidTV)?

Ik heb namelijk al wel gegevens voor gebruik van de TV ontvangen (en net getest, de APP op de iPad werkt al wel)….

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @niekniek1989 

De facturatie start normaal pas wanneer Guidion is langs geweest en alles werkt. Bedoel je daarnaast de T-Mobile TV app? Deze zal volgens mij pas werken wanneer het internet werkt.

Reputatie 6
Badge

@niekniek1989

Hier is KPN glasvezel aangelegd en toen was het zo dat ze een gat bij de stoep moesten graven en een gat bij de gevel, hierna werd er een boor onder de tuin door geschoten in een rechte lijn.

Hier ook een OpenDutchFiber klant. Het verhaal van Waqqas klopt, maar soms (zoals bij mij) kan het boren niet recht naar de gewenste plaats waar de vezel naar binnen moet gedaan worden omdat er andere voorzieningen (bij mij de gaspijp) in de weg liggen. Daarom zat er bij mij na de boring nog een stuk gegraven onder mijn straatwerk na een 90 graden hoek in de vezel.

Reputatie 2

Dank voor je antwoord.

Klopt, de T-Mobile TV App kan ik op de iPad al gebruiken.
Als ik inlog bij My T-Mobile, dan staan daar ook al de benodigde gegevens (o.a. PIN code), welke ik nodig heb binnen de app.
Ik kan daarmee al TV kijken binnen de App….

Reputatie 2

@allen

Dank voor jullie hulp de afgelopen tijd.
Gisteren is er een monteur van Guidion langs geweest.
De UDR aangesloten, VLAN300 op de WAN poort gezet, en gaan😎.

Modem voor ± 1 minuut aangesloten geweest, en daarna weer direct opgeruimd.
Uiteindelijk feilloze overstap van Ziggo naar T-Mobile gemaakt (downtime was exact 3 minuten).

Ondanks dat ik qua downspeed op 100mb/s ben gebleven, merk ik dat het internet vele male soepeler is (wellicht door de lagere latency)?

Indien mogelijk, mag hier een slotje op😄.

Reputatie 7
Badge +15

@niekniek1989 

De T-Mobile router is helemaal niet aangesloten geweest? Dat had wel gemoeten.

Kan je eens kijk of je abonnement ook administratief is afgerond door te kijken in je T-Mobile account of je alles kan inzien?

Reageer