Beantwoord

Teruggestuurde apparatuur niet ontvangen, wat nu?



Toon eerste reactie

61 reacties

Reputatie 7
Badge +7

@toontjuh1 ,

Allereerst welkom op de Community. Dit is een forum met het principe klant helpt klant. wel kijken er moderatoren(T-Mobile medewerkers) mee indien nodig reageren zij. Dit gebeurt meestal binnen 24 uur bij grote drukte kan dit oplopen tot 48 uur.

Heb dit ook meegemaakt, is erg vervelend om die mailtjes te ontvangen. Heb je het verzendbewijs nog? Als je dit hebt heb je in ieder geval het bewijs dat je het retour gezonden hebt. Wat de snelste manier om te achterhalen of het pakket bij T-Mobile afgemeld is. Neem contact op met de telefonische helpdesk. Zorg dat je ook het verzendbewijs bij de hand hebt. Als het goed is kunnen zij jou het antwoord op je vraag geven. Ik weet wel dat het een paar weken duurt voordat de retour melding is afgehandeld.

Wil je laten weten of het gelukt is? Als dit niet gelukt is kan namelijk een moderator het daarna op pakken.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ZQC, het terugsturen van een pakket met apparatuur in bruikleen heeft niets te maken met de overgang naar Odido. Het retourpakket met daarin 3 nieuwe wifipunten, een T-54 modem en 3 TV Boxen is nooit aangemeld bij ons distributiecentrum maar blijkbaar ook niet bij DHL. Het wordt nu een welles-nietesspelletje waar niemand wat aan heeft. Kun jij je heugen op welke datum je het naar een verzendpunt gebracht hebt? Welk verzendpunt was dat? Je zou ergens een bewijs van verzending moeten hebben gekregen. Naar mijn weten werkt alleen DPD met verzend-sms’jes waarbij je geen fysiek afleverbewijs krijgt op papier. Ik heb even gebeld met DHL en de ernst van de situatie aangegeven omdat het om een behoorlijk bedrag gaat: zij geven te kennen dat de retourzending met het bovengenoemde track&trace-kenmerk nooit aangemeld is voor verzending. Wat zoveel betekent als: het is ofwel niet weggebracht naar een afleverpunt, ofwel kwijtgeraakt bij een afleverpunt voordat het aangemeld is voor retourneren - dit laatste zou technisch gezien niet mogelijk moeten zijn omdat er bij inlevering meteen gescand wordt. Als je me de gevraagde info nog kunt aanleveren, kan ik aankloppen bij het desbetreffende afleverpunt en gaan we daar een onderzoek starten. 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Pr Jager Beste wensen, hopelijk heb je een prachtige jaarwisseling gehad! In ons systeem zie ik nog geen retourproducten gemeld staan. Heb je het naar onderstaand adres verstuurd?

 

BNS Data Logistics
T.a.v. T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 13545
4130 ZX Vianen UT
 

Zo ja: heb je jouw klantnummer en/of adres erbij vermeld? Anders wordt het niet automatisch gekoppeld aan je klantprofiel en moet het handmatig worden toegevoegd. Dit duurt doorgaans wat langer. Geen zorgen, het komt helemaal in orde. Mocht je toch nog wat ongerust zijn, stuur ons dat jouw verzendbewijs. Dit mag naar het volgende e-mailadres: klantenservice@t-mobilethuis.nl onder vermelding van jouw klantnummer (in het onderwerp/de titel). Dan zorgt ons administratieteam ervoor dat het alsnog gekoppeld wordt en kan de boete worden kwijtgescholden.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @ZQC, goed om te weten! Ik ben dan alleen nog benieuwd wanneer je het pakket teruggestuurd hebt. Misschien moet het nog verwerkt worden. Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Nathalie's,

Goed dat je zo alert bent! Ik nam een duik in jouw dossier en zo te zien ben je een kleine 2 uur gelden geholpen door een telefonische collega van mij. Zij heeft al de nodige handelingen verricht, en ik verwacht dat je binnen enkele werkdagen een email van ons ontvangt met een bevestiging dat wij jouw apparatuur hebben ontvangen. Graag hoor ik het als je hier nog vragen over hebt. Wees gerust, wij gaan dit in ieder geval zeker voor je oplossen! 

Reputatie 6
Badge +2

@ZQC Fijn om te lezen dat het verzoek is goedgekeurd en je het bedrag niet hoeft de betalen! @Jason van Odido @Nora van Odido Hebben echt hun best voor je gedaan, maar zij gaan zelf niet over dit soort beslissingen. Gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen! 

hey soepkip

 

dankje voor je bericht :) 

 

verzendsbewijs zou ik ff moeten zoeken , ik zie dat heel veel mensen hier hetzelfde meemaken echt slecht dat dit niet beter kan 

 

ik zal de telefonische helpdesk eens proberen 

mocht het gelukt zijn dan geef ik een seintje

 

Het ware 2 topics waarvan er 1 gelijk is gesloten en het was ook niet mijn bedoeling om er 2 te plaatsen maar was in de veronderstelling dat ik de eerste niet in de juiste rubriek geplaatst had dus vandaar dat ik er nog een had aangemaakt nu wel in de juiste rubriek en daar werd eigenlijk wel gelijk op gereageerd en werd ook direct afgesloten dat komt dan ook heel raar over als klant het lijkt dan of dat je klacht niet in behandeling word genomen. Ik kom nooit op dit soort sites dus het was ook effe zoeken en kijken hoe het zat vandaar dat ik ook hierna een topic had geplaatst dat deze gelijk gesloten werd. Ik wil en wou enkel en alleen aandacht voor het retour probleem dat al ruim 3 maanden voort duurt.    

Maar ik hoop dat het nu wel is of word opgelost en dat ik geen emails meer krijg met aanmaningen en incassokosten dit is namelijk heel frustrerend.

alvast bedankt Jason fijn dat je het opgepakt hebt  :thumbsup_tone2::slight_smile:  

Beste T-mobile

Ik ben een maand geleden overgestapt naar KPN. Gelijk op de dag van overstap alle apparatuur, ( Modem , TV Box en afstandsbediening ) in een doos gestopt en verstuurd. Al die tijd niks meer gehoord, dus ik ging er in mijn naïviteit ervan uit dat het goed was.

Nu krijg ik ineens een maand later een brief dat ik niet moet vergeten om de apparatuur te versturen en dat jullie deze nog niet ontvangen hebben. Dit terwijl ik alles een maand geleden al heb opgestuurd.

Graag kom ik in contact om te dit op te lossen.

mvg

Tom
Reputatie 7
Badge +7

@toontjuh1 ,

Klopt,het komt helaas nog te vaak voor. Ze zijn er wel druk mee bezig. 

Hopelijk kun je het verzendbewijs vinden. Als advies bel ruim voor 16:00 uur. Dan heb je de grootste kans dat je iemand aan de lijn krijgt die er aardig wat van weet😏.

Succes👍

Reputatie 7
Badge +1

Belangrijke tip!  als de provider welke dan ook geld afschrijft )buiten het abonnement om dat uiteraard wel betaald moet worden)

Altijd meteen storneren, providers mogen nooit zomaar geld incasseren.

Reageer