Tips voor de volgende stap?

  • 18 January 2024
  • 10 reacties
  • 97 Bekeken

Vorig jaar Oktober is glasvezel aangelegd bij ons in de straat. Ik blij, want ik zat daar al een tijdje op te wachten. Ik heb dus toen een abonnement afgesloten bij Odido. Dat leek allemaal soepel te verlopen, overstapservice, monteur ingepland in laatste week december, allemaal prima.

Monteur langsgeweest en alles keurig geinstalleerd tot de laatste stap, er bleek geen data binnen te komen. De monteur heeft toen navraag gedaan en het bleek dat de wijkkast niet gepatched was. Hij zou een ticket aanmaken en zijn verwachting was zelfs dat het diezelfde dag al geregeld zou zijn al hield hij een slag om de arm.

Die avond werkte het niet dus heb ik telefonisch contact opgenomen waar mij werd verteld dat dit 3 tot 5 werkdagen zou duren.

Tegen die tijd wederom contact opgenomen aangezien het nog niet werkte. Toen werd mij verteld dat de wijkkast inmiddels gepatched was maar dat Delta “vergeten” was om het ticket te sluiten waardoor zij niet verder konden. Ze gingen een nieuw ticket aanmaken in de hoop dat dit t proces zou versnellen.

In de tussentijd heb ik nog een paar keer contact opgenomen maar ik kreeg telkens geen eenduidig antwoord. Vandaag dacht ik, ik waag nog een poging. Daar werd mij het telefoonnummer van delta fiber gegeven zodat ik zelf eens contact kon opnemen. Die wisten mij echter te vertellen dat er geen enkel ticket open stond en dat zij tevens ook niet verantwoordelijk waren voor het patchen van de wijkkast.

Nadat ik dit gemeld had aan de telefonische support ging zij zelf eens contact opnemen met Delta. De conclusie van dat gesprek was dat het “enkele werkdagen kon duren voordat een ingeschoten ticket aankwam bij Delta”. Maar goed enkele werkdagen is wel iets anders dan ruim 2 weken. Ze begreep mijn frustratie en raadde me aan het morgen nog eens te proberen maar heel eerlijk heb ik daar weinig vertrouwen in, na twee weken gaat een ticket niet opeens 24 uur later wel aangekomen zijn.

Delta en Odido wijzen nu naar elkaar en ik heb geen idee bij wie moet ik zijn nu om iets voor elkaar te krijgen. Iemand nog ideeen wat mijn volgende stap zou kunnen zijn?

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Allereerst welkom bij Odido en op onze Community! @martijnodido 

Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten. Ik ben direct het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over de situatie, ik wil je graag helpen, zodat je zo snel mogelijk online bent! 

Ik heb gelijk mijn collega van de technische dienst een bericht gestuurd met de vraag of hij hier nogmaals achteraan wil gaan. Ik heb dit topic op mijn persoonlijke agenda gezet en zal het proces voor je volgen. Zodra ik zie dat er een update is, laat ik je dit weten in dit topic. 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik het graag. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

@paul1966 Allereerst ontzettend bedankt voor al je geduld! Ik heb goed nieuws, het installatiepakket is onderweg en je ontvangt een e-mail om de afspraak met Guidion, onze installatiemonteur, in te plannen. Ik weet zeker dat je snel zult genieten van onze diensten! Laat je het mij weten of ik nog iets voor je kan doen? Ik help je graag! 

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4

Hi Martijn,

ik zit al 5 maanden in een soortgelijke situatie en kom niet verder. De enige tip die ik je kan geven is om artikel 13 van de algemene voorwaarden van Odido te lezen. Ik heb voor het gemak het artikel hieronder gezet.

Sterkte en met vriendelijke groet,
Paul

13. Wij doen ons best om te zorgen dat je gebruik kunt maken van de door ons geleverde en/of nog te leveren (aanvullende) diensten op grond van je overeenkomst. Ons netwerk werkt door verspreiding van signalen. De signalen worden soms verstoord door invloeden van buitenaf. Wij kunnen daarom niet instaan voor een volledige beschikbaarheid van ons netwerk. Het kan ook gebeuren dat je tijdelijk door onderhoud of storingen weinig of helemaal geen bereik hebt. We doen dan uiteraard ons best om dit dan zo snel mogelijk op te lossen.

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst welkom bij Odido en op onze Community! @martijnodido 

Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten. Ik ben direct het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over de situatie, ik wil je graag helpen, zodat je zo snel mogelijk online bent! 

Ik heb gelijk mijn collega van de technische dienst een bericht gestuurd met de vraag of hij hier nogmaals achteraan wil gaan. Ik heb dit topic op mijn persoonlijke agenda gezet en zal het proces voor je volgen. Zodra ik zie dat er een update is, laat ik je dit weten in dit topic. 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik het graag. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

@paul1966 Allereerst ontzettend bedankt voor al je geduld! Ik heb goed nieuws, het installatiepakket is onderweg en je ontvangt een e-mail om de afspraak met Guidion, onze installatiemonteur, in te plannen. Ik weet zeker dat je snel zult genieten van onze diensten! Laat je het mij weten of ik nog iets voor je kan doen? Ik help je graag! 

Reputatie 4

@Teresa van Odido , dankjewel voor je reactie. Ik heb inderdaad een mail van Guidion gehad en mijn topic aangevuld met de laatste informatie: Lange adem | Odido community
Je enthousiasme siert je en ik zou willen dat ik ook zo enhousiast zou zijn. Echter, bij mijn glasvezelaansluiting waren 5 bedrijven betrokken, dat zorgt voor complexe informatiestromen bij problemen, en dat baart mij zorgen. (B.v. Ziggo heeft een eigen technische dienst, dat betekent niet dat problemen beter opgelost worden, maar je hebt wel met maar 1 partij te maken) Distributiepunten werden meerdere malen opgegraven, waarbij werkzaamheden soms in het donker, met slechts de verlichting van een telefoon, uitgevoerd werden. In mijn straat alleen al, waren 5 aansluitingen gekruist. De kwaliteit van de werkzaamheden baren mij zorgen. En artikel 13 van de algemene voorwaarden baart mij zorgen.
Het liefst zou ik de aansluiting 1 maand willen testen voordat ik 'm afneem, zie het als een soort proefrit wanneer je een auto koopt. Helaas biedt Odido die mogelijkheid niet. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @paul1966 

Het lijkt mij dat artikel 13 over mobiele diensten gaat? Daarbij is het heel logisch dat radio signalen beïnvloed of gehinderd kunnen worden van buiten maar binnen.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @paul1966 , je kunt bij ons ook altijd de verbinding testen. Je krijgt namelijk als de verbinding net opgeleverd is, 14 dagen de bedenktijd om alles te testen. Mocht je binnen de 14 dagen toch niet tevreden zijn? Dan kunnen we het abonnement kosteloos voor je opzeggen. Wel zo eerlijk natuurlijk!  Ik ben in ieder geval positief en weet zeker dat het je gaat bevallen. Mocht je uiteraard ergens tegenaan lopen of nog vragen hebben, stel deze gerust! 😊

Reputatie 4

Hoi @paul1966 

Het lijkt mij dat artikel 13 over mobiele diensten gaat? Daarbij is het heel logisch dat radio signalen beïnvloed of gehinderd kunnen worden van buiten maar binnen.

Hi Eric, 

Artikel 13 valt onder het kopje "aansprakelijkheid", er lijkt geen onderscheid gemaakt te worden tussen mobiel en vast. De tekst suggereert wel mobiel. Misschien kan iemand van Odido opheldering geven?

Groeten,

Paul 

Reputatie 4

Hi @paul1966 , je kunt bij ons ook altijd de verbinding testen. Je krijgt namelijk als de verbinding net opgeleverd is, 14 dagen de bedenktijd om alles te testen. Mocht je binnen de 14 dagen toch niet tevreden zijn? Dan kunnen we het abonnement kosteloos voor je opzeggen. Wel zo eerlijk natuurlijk!  Ik ben in ieder geval positief en weet zeker dat het je gaat bevallen. Mocht je uiteraard ergens tegenaan lopen of nog vragen hebben, stel deze gerust! 😊

Hi Demi, 

Dankjewel voor je reactie en je hebt inderdaad gelijk, er is een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Ik heb wat software geschreven die 24/7 elke 5 minuten de verbinding test en de snelheid meet. Dat is niet zo nauwkeurig als een echte glasvezel test, maar je moet wat. Ik houd mijn huidige provider nog even aan en neem de dubbele kosten maar voor lief. Excuus voor de koudwater vrees.

Vriendelijke groeten,

Paul 

Allereerst welkom bij Odido en op onze Community! @martijnodido 

Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je gevoel te uiten. Ik ben direct het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over de situatie, ik wil je graag helpen, zodat je zo snel mogelijk online bent! 

Ik heb gelijk mijn collega van de technische dienst een bericht gestuurd met de vraag of hij hier nogmaals achteraan wil gaan. Ik heb dit topic op mijn persoonlijke agenda gezet en zal het proces voor je volgen. Zodra ik zie dat er een update is, laat ik je dit weten in dit topic. 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik het graag. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

@paul1966 Allereerst ontzettend bedankt voor al je geduld! Ik heb goed nieuws, het installatiepakket is onderweg en je ontvangt een e-mail om de afspraak met Guidion, onze installatiemonteur, in te plannen. Ik weet zeker dat je snel zult genieten van onze diensten! Laat je het mij weten of ik nog iets voor je kan doen? Ik help je graag! 

 

Dank je Teresa, ik wacht af

Hoi @Teresa van Odido , heb je toevallig nog een update voor me?

Reputatie 6
Badge +2

@martijnodido Ik ben direct gaan kijken, maar zie nog niks staan. Ik heb nogmaals mijn collega’s van de Fiber afdeling aangeschoten om hier achteraan te gaan bij de netwerkbeheerder, Delta. 

Reageer