Beantwoord

Type utp kabel bij installatie

  • 6 October 2023
  • 4 reacties
  • 270 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Er is zojuist glasvezel in mijn meterkast geïnstalleerd, en ik wil graag overschakelen naar glasvezel. Ik heb contact opgenomen met Odido, en zij hebben aangegeven dat er een monteur langskomt en gratis UTP-kabels kan trekken tot een lengte van 15 meter. Ik heb gevraagd naar het type kabel (Cat5e of Cat6), maar de persoon met wie ik sprak wist dit niet. Weet u welk type kabel de monteur zal installeren? Zijn er extra kosten als ik een Cat6-kabel wil laten installeren? Binnenkort komt een vriend die elektricien is om een stekker voor ons te maken. Zou ik hem beter kunnen vragen om een Cat6-kabel te trekken?

icon

Beste antwoord door Pieter_B 6 October 2023, 21:58

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Eray5 

Kan niet met zekerheid zeggen welke Cat kabel de installateur aanlegt, maar het is zeker een optie om je eigen gewenste Cat UTP te trekken als je zeker wilt zijn.

Zelf heb ik ooit in het verleden vanuit de media converter in de meterkast een Cat 7 getrokken, omdat ik het modem in die tijd in de huiskamer had staan.

Sinds enige jaren ben ik overgegaan op een DIY pfsense router, die gewoon in de meterkast staat. Daarna heb ik diezelfde Cat 7 gebruikt, om vanuit de pfsense NIC bij de main switch in de huiskamer te komen.

Reputatie 7
Badge +14

De 15 meter kabel die de Odido monteur aanlegt is de kant en klare kabel die is meegeleverd met de tv box en langs de plint wordt gelegd. Wil je het beter/ netter / op maat, dan kun je het beter zelf doen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Eray5 

Als Guidion de kabel door een leiding moet trekken dan zullen er wel kosten aan verbonden zijn omdat het meerwerk is.

Zie ook deze pagina.

Hallo @Eray5 

Als Guidion de kabel door een leiding moet trekken dan zullen er wel kosten aan verbonden zijn omdat het meerwerk is.

Zie ook deze pagina.

Heel erg bedankt @Waqqas 

Reageer