Beantwoord

Van Tweak naar Odido met modem behoud Tweak

  • 1 December 2023
  • 7 reacties
  • 373 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 3 reacties

Ik zou vandaag over van Tweak naar Odido. Ik had geregeld dat ik mijn modem/router zou mogen houden en dat was geen enkel probleem volgens Tweak en Odido. Ik hoefde geen afspraak te maken met Guidion en kon de doos met spullen ergens in de kast bewaren mocht ik overstappen naar een andere provider.

Nou je raad het al, het is niet goed gegaan, ik ben een aantal weken geleden nog benaderd door een medewerker van Odido die belde dat ik nog geen afspraak had gemaakt met Guidion en na het uitleggen was mij verzekerd dat het allemaal ging goed komen. Alleen had de vorige medewerker van Odido dat even moeten vastleggen maar dat was nu gedaan dus ging het goed komen…

Nou niet echt dus want vanmiddag dacht ik eens even op mijn modem/router kijken of ik al over was en zag ik nog gewoon Tweak als ISP staan dus heb ik een chat gestart. Medewerker van Odido melde dat zijn collega's het beide niet goed hadden gedaan en dat ik wel een afspraak had moeten maken want er moet ergens wat worden gepatched, luister dat dat moet gebeuren snap ik, maar neem aan dat het door Odido wordt geregeld voor mij was het gewoon een administratieve handeling wat er moest gebeuren en zo is het me ook verteld belooft door twee andere Odido medewerkers.

Nu moet ik dus een Guidion afspraak gaan maken (eerste mogelijkheid 8 december) om iets ergens te laten patchen zonder dat ze maar iets bij mij thuis hoeven te doen… Ik denk dat Odido een afspraak had moeten maken met Guidion voor vandaag voor die patch en ik hoop ook voor ze dat ze dit snel gaan oppakken, ik was het niet van plan namelijk….

icon

Beste antwoord door RedBa 13 December 2023, 08:06

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @RedBa, goed dat je contact opneemt! Allereerst excuses voor deze ervaring. Er moet inderdaad altijd verplicht een monteur van Guidion komen voor de activatie van een Glasvezel abonnement. Ik zie dat je inmiddels op 6 december een afspraak gepland hebt. Op dit moment is het ook nog mogelijk op 5 december als je dit zou willen vervroegen. Mocht je dit willen, kun je het wijzigen met de link die je per e-mail ontvangen hebt van Guidion. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Nou gisteravond was het zover hoor… Maar het is niet gegaan zoals ik het voor ogen had. Ik wilde graag mijn router behouden, omdat deze namelijk direct op het glas wordt aangesloten en ik alles van AVM heb in huis en het Mesh daarvan gebruik. Helaas kregen we het niet aan de praat. Nu heb ik gisteravond al redelijk wat instabiel internet en wifi gehad en heb het geprobeerd vanmorgen op te lossen, helaas niet gelukt. Ik zou toch heel graag mijn AVM router aan de praat zien te krijgen, ik heb hem namelijk overgenomen van Tweak en dat lijkt ik nu voor niks te hebben gedaan.

Ik ben op dit moment nog echt niet blij met mijn overgang naar Odido, ik heb verschillende mensen aan de telefoon gehad van Odido en allemaal vertellen ze me wat anders en het erge is dat ze over hun eigen collega's mij vertellen “dat had die gene nooit mogen zeggen want dat is niet zo”… Enige waar ik heel positief over ben is Guidion, de meneer die bij mij was had het geduld om mij te helpen met zoals ik het wilde, maar toen het echt niet wilde werken toch de spullen van Odido maar aangesloten, zonder te mokken of iets (bedankt Hakim)! 

Ik ga het vanavond allemaal nog een kans geven om het goed te krijgen, maar het liefst heb ik dat Odido mij helpt met mijn (oude) Router aan de praat te krijgen op hun netwerk...

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RedBa 

Heb je een Huawei GPON of XGSPON ONT ontvangen installatiepakket? De Fritzbox van Tweak is denk ik AON en die zal dan niet werken.

Hi Waqqas,

 

Ja dat denk ik ook… Maar het is dan jammer dat Odido dat niet even benoemd voor dat je over gaat… Ik bedoel je merk aan alles dat ze bij de verkoop geen idee hebben hoe het allemaal werkt… Echt heel slecht ik was echt niet de eerste Tweak klant die over ging...

Nou ik ben helemaal over… Niet geheel zoals ik wilde maar het werkt en kan mijn access points weer in “Mesh” gebruiken. Ik heb mijn oude Tweak router (FRITZ!Box 5490) weten te configureren op lan poort 1 als WAN poort, dus helaas niet op de glasaansluiting (AON). Dus heb nu de mediaconverter ertussen van Odido welke is aangesloten op (utp) poort 1 (VLAN300 even instellen) van de router.

Zo heb ik het ook gedaan. Nu heb ik alleen nog het probleem met mijn vaste telefoon. Ik heb een paar fritzfons (dect) aan mijn fritzbox gekoppeld. Dat werkt nu niet meer, ook niet nadat ik op odido daarvoor een wachtwoord heb ingesteld. Of ik doe iets anders fout. Iemand een oplossing?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Ron1954 ,

Zie dit topic.

 

Reageer