Beantwoord

Verhuizen naar een adres zonder glasvezel

  • 27 December 2022
  • 4 reacties
  • 295 Bekeken

Hoi,

 

ik ga verhuizen voor het aflopen van mijn contract.

Echter heeft het nieuwe adres geen glasvezel van tmobile, dat heb ik nu wel. Kan ik hem dan vroegtijdig overzetten of moet ik een ander abbonnement met lagere snelheid voor ik kan overstappen?

icon

Beste antwoord door Cristien 27 December 2022, 20:14

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @rmjvdspek  Hartelijk welkom in de Community.

Ik ben ook net verhuisd, ook glas van TMT en ging naar een adres zonder glas.

Je kan twee dingen doen Of je abonnement afkopen (de maanden die je nog moet gaan in één keer betalen en met één maand opzegtermijn opzeggen) of de verhuizing doorgeven via je account en voor een nieuw verplicht jaarcontract gaan (maar eerst kijken via de site wat wel de mogelijkheden zijn)

Is er helemaal geen optie voor internet en TV van TMobile dan kan je het abonnement volgens mij beëindigen 

Let er wel op dat er prijsverschil kan zijn.helaas was bij mij TMT DSL €5,- duurder per maand en door de komende inflatiecorrectie zal het nog duurder worden.☹️  omdat mijn contract nog loopt had ik weinig keus. Gelukkig heb ik wel klantvoordeel door meer abonnementen en krijg je de eerste 4 maanden korting.

Al met al zijn wij redelijk tevreden met DSL 

Succes
 

 

 

 

 

Reputatie 3

Ik heb een paar vraagjes,

 

Ik ga verhuizen naar een andere lokatie met glasvezel. Dit is volgens mij een KPN lijn. Dat maakt toch niks uit?.

Nu is deze locatie nog niet zichtbaar als ik daar een abonnement zou willen afsluiten. Maar is het zo dat jullie dit al wel kunnen zien?.

Mijn nieuwbouw woning wordt begin April opgeleverd, ik wil natuurlijk zeg maar 1 april nog in mijn oude huis TV kijken en internetten. Maar op 2 april graag in mijn nieuwe woning. Kan dat en moet ik dan weer aansluitings kosten betalen?

Ik neem aan dat er nog wel iets aan het glasvezel punt gedaan moet worden?. Aangezien het een KPN aansluiting is.

 

Richard

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dRichardK 

Ik kan je wel antwoord geven op vraag 1, 3 en 4.

T-Mobile heeft een eigen glasvezelnetwerk en bieden hun diensten ook aan over het KPN netwerk. Op het eigen netwerk zijn de prijzen 35 euro voor 100 Mbps, 40 euro voor 400 Mbps en 45 euro voor 1000 Mbps  op het KPN netwerk zijn de prijzen 45 euro voor 100 Mbps, 55 euro voor 400 Mbps en 60 euro voor 1000 Mbps.

Bovenstaande prijzen zijn exclusief klantvoordeel.

Het beste is in dit geval een nieuwe abonnement afsluiten voor je nieuwe woning en je huidige contract begin maart opzeggen met een maand opzegtermijn.

Je betaalt wel weer aansluitkosten en installatiekosten.

Zodra de KPN lijn gereed is voor gebruik dan hoeft alleen Guidion nog langs te komen om de mediaconverter en router te installeren.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dRichardK, om te kunnen zien of een bestelling mogelijk is kun je onze Postcodechecker gebruiken. Is het daar niet op te zien? Dan kan ik altijd even dubbelchecken voor je. Stuur mij dan een privébericht met daarin je nieuwe adres. Meestal zien wij het zelfde als de postcodechecker, soms kunnen wij wat meer zien. Ik heb hier ook nog een handige link met veel gestelde vragen over verhuizen: 

Als er net glasvezel is uitgerold krijgen we te maken met verschillende soorten opleverscenario's. Dit kan ik ook voor je nakijken met de gegevens van je nieuwe adres (als er glasvezel aanwezig is). 

Reageer