Beantwoord

Verkeerde pakket en geen internet

  • 17 April 2020
  • 5 reacties
  • 237 Bekeken

Hoi,

ik ben sinds vandaag (17-04) lid bij T-mobile en net is de Guidion installateur geweest. Nu bleek alleen dat er in het installatiepakket 2 converters zaten ipv 1 converter en 1 modem.

Hij kon daarom niks doen, en mocht ook niet al vast een van de converters installeren omdat het gehele pakket moet worden teruggestuurd.

Nu ben ik sinds vandaag ook afgesloten van Telfort omdat vandaag eigenlijk T-Mobile in zou gaan, dus hebben we geen internet. Ik kreeg eerder een mail van jullie met dit er in:   “Per 17-04-2020 stopt het abonnement bij je huidige aanbieder. Je stapt pas over als alles van T-Mobile Thuis werkt. Je betaalt dus niets dubbel en je kunt gewoon blijven internetten.”

Maar nu zijn we dus al overgestapt en niks werkt. 

Klantenservice vertelde me dat het (hopelijk) goede pakket onderweg is en voor vrijdag binnen zou moeten zijn. Het zou natuurlijk ontzettend fijn zijn als er dan nu alvast een nieuwe installatie afspraak kan worden gemaakt voor bv. vrijdag, maar dat ging nog niet. 

Ze bood een voucher aan zodat we hotspots konden maken, maar wij zitten beiden niet bij T-Mobile mobiel.

 

Ik begrijp echt niet waarom jullie niet van te voren een mail hebben gestuurd of gebeld hebben om te vertellen “dat er iets mis is gegaan bij distributie, dus check even goed of je alles binnen hebt”. Zo’n 200 mensen hebben hier dus nu last van..

 

Dit is een behoorlijk valse start, en geen internet hebben tijdens een thuiswerk periode zoals deze kan gewoon echt niet. En €60 aansluitkosten is dan opeens ook wel een beetje gek.

Kunnen we zo’n modem niet gewoon zelf ophalen bij een T-Mobile winkel? En van daaruit met Guidion zelf een nieuwe afspraak inplannen?

Ik zou graag dan net zoals andere mensen hier een soort zekerheid krijgen dat mijn nieuwe pakket onderweg is. Track & Trace, desnoods foto’s. Want een potentiele week zonder internet nu is al niet te doen, maar langer dan een week kan gewoon echt niet.

graag hoor ik van jullie,

Willem

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 5 June 2020, 12:54

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @willempauwels, welkom op de Community, goed dat je jouw vraag hier stelt! Het spijt me oprecht dat het nog niet gelukt is om het correcte installatiepakket bij jou thuis te bezorgen. Het heeft ermee te maken dat we momenteel middenin een overstap zitten naar een andere distributiepartner en dat er een vertraging is ontstaan in de distributie.

Dit is absoluut niet bedoeld om met de vinger te wijzen, maar heeft er wel voor gezorgd dat er wat is misgegaan met installatiepakketten en bestellingen. Sorry dat jij hierdoor gedupeerd bent! Dat mag nooit gebeuren. Gelukkig heeft mijn collega van de klantenservice dit voor je doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling zodat jouw pakket alsnog zo spoedig mogelijk verzonden wordt. 

Je hebt overigens volkomen gelijk dat we hier op hadden moeten anticiperen en in elk geval een waarschuwende e-mail hadden kunnen sturen waarin het aangekaart wordt. Jammer genoeg kun je geen modem ophalen bij onze T-shops. Een Track & Trace code zul je toegestuurd krijgen zodra het pakket vanaf de distributie naar PostNL verzonden wordt. 

Hoi Jason!

Een heel vriendelijk antwoord, dus bedankt daarvoor :)

Maar heel eerlijk kan ik (en al die anderen op het forum hier) er niet echt iets mee.

Inmiddels alweer 8 dagen verder en nog niks gehoord. En dat terwijl toen ik belde me werd verteld dat het voor vrijdag (gister) zou worden verstuurd. Inmiddels ook nog steeds geen mail oid gekregen met uitleg, alleen maar onduidelijkheid.

Ik bedoel, kom op, laat ons dan in ieder geval meer weten, updates, mailtjes.

Reputatie 7

Hey @willempauwels,

Excuses dat je overstap tot nu toe niet vlekkeloos is verlopen! Wanneer ik je gegevens bekijk dan zie ik dat er voor vandaag een monteursafspraak gepland staat. Bij een installatie heeft een monteur altijd een reserve modem bij de hand en kan gelukkig de installatie van vandaag voltooid worden. Laat je ons weten hoe de installatie is verlopen? Zodra alles netjes is aangesloten kan ook jij eindelijk van je T-Mobile Thuis pakket gaan genieten. Bedankt voor je geduld!

Update:

Hey @willempauwels,

Excuses dat je overstap tot nu toe niet vlekkeloos is verlopen! Wanneer ik je gegevens bekijk dan zie ik dat er voor vandaag een monteursafspraak gepland staat. Bij een installatie heeft een monteur altijd een reserve modem bij de hand en kan gelukkig de installatie van vandaag voltooid worden. Laat je ons weten hoe de installatie is verlopen? Zodra alles netjes is aangesloten kan ook jij eindelijk van je T-Mobile Thuis pakket gaan genieten. Bedankt voor je geduld!

Uiteindelijk kwam er een monteur langs die met een reserve router aan de slag kon. Internet werkte daarna gewoon goed. Een paar dagen later kregen we weer een nieuw pakket toegestuurd, nu met de goede onderdelen, en daarvoor moest dan weer een nieuwe afspraak worden ingepland. Dit omdat Tmobile wilt dat de klant 1-bij-elkaar-horend pakket gebruikt. Opzich ook begrijpelijk, maar wel licht irritant want dat moet je weer een dagdeel thuisblijven. Maar ook dat ging vlekkeloos, erg aardige monteuren. 

Voor de periode zonder internet, zo’n 10-11 dagen, hebben we mobiel internet (van Tele2) op onbeperkt gezet om een hotspot te kunnen maken. Dit heeft ons €7 gekost. Ik zou graag willen kijken of daar nog een vergoeding voor mogelijk is, aangezien er was beloofd vanaf dag 1 dat er internet zou zijn.

Bedankt!

Willem

 

Reputatie 7
Badge +16

Update:

Hey @willempauwels,

Excuses dat je overstap tot nu toe niet vlekkeloos is verlopen! Wanneer ik je gegevens bekijk dan zie ik dat er voor vandaag een monteursafspraak gepland staat. Bij een installatie heeft een monteur altijd een reserve modem bij de hand en kan gelukkig de installatie van vandaag voltooid worden. Laat je ons weten hoe de installatie is verlopen? Zodra alles netjes is aangesloten kan ook jij eindelijk van je T-Mobile Thuis pakket gaan genieten. Bedankt voor je geduld!

Uiteindelijk kwam er een monteur langs die met een reserve router aan de slag kon. Internet werkte daarna gewoon goed. Een paar dagen later kregen we weer een nieuw pakket toegestuurd, nu met de goede onderdelen, en daarvoor moest dan weer een nieuwe afspraak worden ingepland. Dit omdat Tmobile wilt dat de klant 1-bij-elkaar-horend pakket gebruikt. Opzich ook begrijpelijk, maar wel licht irritant want dat moet je weer een dagdeel thuisblijven. Maar ook dat ging vlekkeloos, erg aardige monteuren. 

Voor de periode zonder internet, zo’n 10-11 dagen, hebben we mobiel internet (van Tele2) op onbeperkt gezet om een hotspot te kunnen maken. Dit heeft ons €7 gekost. Ik zou graag willen kijken of daar nog een vergoeding voor mogelijk is, aangezien er was beloofd vanaf dag 1 dat er internet zou zijn.

Bedankt!

Willem

 

Hoi @willempauwels, fijn dat alles nu opgelost is en goed dat je nog eens aan de bel trekt hierover en de gemaakte kosten benoemt! Normaal gesproken vergoeden we geen kosten die bij andere providers gemaakt zijn, maar omdat je door ons toedoen elf dagen hebt moeten wachten, zal ik dit bedrag vergoeden. Je kunt de compensatie op een volgende factuur verwachten (na juni). Dit bedrag (€ 7,-) zal verrekend worden met die factuur.

Mocht ik in de toekomst nog iets voor je kunnen doen, of elders bij kunnen helpen, laat het alsjeblieft weten. De Community staat altijd klaar met hulptroepen. Prachtig weekend toegewenst! 😄🌞

Reageer