Verlengaanbod glasvezel abonnement lukt maar niet

  • 20 January 2024
  • 9 reacties
  • 151 Bekeken

Op 13 oktober 2023 belde ik voor de eerste keer om mijn abonnement te verlengen. Er leek een mooie aanbieding uit te rollen, namelijk de eerste 6 maanden €25 per maand en daarna €35. Nu sta ik op het punt om maandag 22 januari voor de 5e keer te bellen naar aanleiding van deze verlenging. Ik heb inmiddels ook al 3 contracten mogen ontvangen, steeds met een andere ingangsdatum. Laatste is van 8 januari 2024. Ik zie nu tot mijn toenemende irritatie dat het volgende factuur nog altijd niet verlengd is en dat ik inmiddels €40 ga betalen omdat ik vanaf 30 maart 2022 trouwe klant ben. In het overzicht van mijn odido blijft de order steeds hangen op ontvangen om uiteindelijk geannuleerd te worden. Wel internet dus, maar de beloofde verlenging met korting blijft uit. Zeer frustrerend.

eric 3 maanden geleden

Er zijn eigenlijk geen verlenging aanbiedingen bekend. Voor nieuwe klanten is een een enorm voordeel te verkrijgen, maar verlengen van een vast internet contract is niet mogelijk via de my-odido omgeving.  Als het eerste contract jaar voorbij is dan wordt het abonnement tegen de bedragen zonder 'nieuwe klanten korting " gewoon doorgezet en wordt maandelijks opzegbaar. Dit is eigenlijk bij alle grote providers precies hetzelfde. 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Er zijn eigenlijk geen verlenging aanbiedingen bekend. Voor nieuwe klanten is een een enorm voordeel te verkrijgen, maar verlengen van een vast internet contract is niet mogelijk via de my-odido omgeving.  Als het eerste contract jaar voorbij is dan wordt het abonnement tegen de bedragen zonder 'nieuwe klanten korting " gewoon doorgezet en wordt maandelijks opzegbaar. Dit is eigenlijk bij alle grote providers precies hetzelfde. 

Er zijn eigenlijk geen verlenging aanbiedingen bekend. Voor nieuwe klanten is een een enorm voordeel te verkrijgen, maar verlengen van een vast internet contract is niet mogelijk via de my-odido omgeving.  Als het eerste contract jaar voorbij is dan wordt het abonnement tegen de bedragen zonder 'nieuwe klanten korting " gewoon doorgezet en wordt maandelijks opzegbaar. Dit is eigenlijk bij alle grote providers precies hetzelfde. 

Het klopt dat dat niet kan via mijn Odido, wel via de telefoon werd mij gezegd. Kreeg de eerste keer zelfs de tip om na 8 maanden weer te bellen voor een verlenging. Heb ook al meerdere contracten ontvangen, maar het werd steeds geannuleerd tot nu toe. Aan de telefoon steeds gaan ze steeds overleggen met een andere afdeling, waarna ik steeds te horen krijg dat het goed komt. Ook mijn odido geeft aan daat mijn abonnement is vernieuwd en dan zie ik daar keurig staan wat is afgesproken, alleen de bestelstatussen komen nooit verder dan ontvangen.Hoop eerlijk gezegd dat hier ook medewerkers meelezen. Kan helaas mijn screenshots van de odido omgeving of mijn contracten niet delen vanwege mijn privacy.

Reputatie 7
Badge +14

Ik begrijp wel dat zo'n bestelling niet doorloopt.  Er is geen process voor. Maar gelukkig zijn hier ook moderators die vaak net even wat verder kunnen kijken.  Wacht dus even af tot na het weekend als ze weer op volle sterkte zijn.

Ik begrijp wel dat zo'n bestelling niet doorloopt.  Er is geen process voor. Maar gelukkig zijn hier ook moderators die vaak net even wat verder kunnen kijken.  Wacht dus even af tot na het weekend als ze weer op volle sterkte zijn.

Ik verleng zelf ook iedere 8 maanden. Het is voor providers goedkoper om iedereen op de huidige propositie te hebben.

 

Daarbij is verlengen goedkoper dan een nieuwe klant te werven, kijk naar marketing en het langs laten komen van een monteur.

 

Ik heb dezelfde korting, loopt tot ergens in maart. Na 8 maanden, 6 maanden korting+ 2 maanden gewone prijs, mag je weer verlengen. De klant zit dan weer een jaar aan Odido vast.

 

Als de procedures er niet zouden zijn dan zou korting mogelijk zijn maar blijft de contract termijn gelijk.

 

Ik verleng altijd alles, of het een internet abonnement of de gids is. Ik ga niet meer betalen dan nodig.

Reageert Odido nog?

Reputatie 7
Badge +14

Moderators doen niet aan verkoop op het forum. Daarvoor verwijzen ze door naar de verkoopafdeling, 0800-0092.

Nog steeds niet geregeld en zo'n forum lijkt dus ook niet niet helpen aangezien het niet gelezen wordt door Odido. Slechte zaak. Ik zou graag het mailadres adres willen zodat ik mijn contract kan laten zien. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @simon1980, zoals @eric ook al aangeeft doen wij geen zaken omtrent sales. Dat verloopt volledig via onze sales-afdeling. Die kun je bereiken via 0800-0092, ik ga er vanuit dat ze je daar goed zullen ontvangen. We maken geen gebruik van een e-mail voor klantvragen. 

Reputatie 3

Verlenging van thuis kan alleen gedaan worden door telefonisch contact op te nemen. Andere mogelijkheden zijn er niet zelfs niet via de shops. 

Reageer