Waarom worden vragen naar het odido service email niet beantwoord?

  • 28 October 2023
  • 8 reacties
  • 134 Bekeken

Goedendag Odido,

 

Waarom worden mijn vragen die ik heb gesteld en verstuurd naar het service@odido.nl adres niet beantwoord?

Ik heb nu al meerdere keren e-mails gestuurd, het e-mail adres heb ik gevonden op onder andere dit forum. In mijn e-mails vraag ik om reactie en eigenlijk noem ik allemaal punten die niet vragen om volgende stappen in het aansluit proces, en tot mijn spijt gaat dat dood leuk door en elke keer net na mijn e-mails die blijven vragen aan initiële verduidelijking. Dus dan kan men denken: wees blij dat het proces bij je doorgaat, maar daar wordt ik dus niet klantvriendelijk behandeld.

Ik wil verduidelijking en het enige wat ik krijg zijn standaard gegenereerde e-mails die door blijven denderen: “we zijn je niet vergeten nu stap x, nu weer stap x, stap y, …”. Jullie zijn me wel vergeten, pak mijn case eens op.

De chat is geen uitkomst, die is inadequaat op zoveel fronten. Ik gebruik geen socials en ik ben voor langere periode niet in de gelegenheid om te bellen; dus wil ik e-mailen. Dit hele account heb ik alleen aangemaakt uit nood, eigenlijk wil ik dit account helemaal niet. Dus nogmaals, ga alstublieft eens reageren op mijn e-mails. Dank u, ik kijk uit naar jullie reactie.

 

met vriendelijke groet.

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hi @xpleroi, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat er als toevoeging de letter A staat. Klopt dit of niet? Als dit niet klopt dan moet je je abonnement annuleren en een nieuwe aanvraag doen. Dit kunnen we namelijk niet zomaar wijzigen. Ik zie graag en terugkoppeling of de toevoeging klopt of niet!

 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @xpleroi 

Je kan je vraag ook hier stellen, ik denk dat je hier wel sneller antwoord zal krijgen maar begrijp ik het goed dat je al een abonnement hebt maar nog geen glasvezel in de straat/tot aan de gevel of in de meterkast?

Odido wacht ook op de netwerkbeheerder die het glasvezel tot in de woning moet realiseren, pas daarna gaat Odído aan de slag.

Mocht je vragen hebben over de aanleg dan kan je het beste contact opnemen met de netwerkbeheerder.

Goedendag @Waqqas ,

Fijn dat ik hier snel geholpen kan worden, alleen zou het nog fijner vinden als m’n e-mails gewoon beantwoord waren / worden en ik dit account nooit had hoeven maken.

 

TLDR;

Nee,

Autistisch gefrustreerd met te algemene communicatie, waarbij situatie van de klant niet lijkt te zijn nagegaan en die informatie ontvangt waar deze niks mee kan (mismatch berichtgeving en huidige situatie)

Toevoegen van abonnement aan account werkt niet.

—————

Nee, Volgens jullie internet service berichten gaan jullie ervan uit dat het er nog niet ligt. Maar het is een opgeleverd nieuwbouwhuis en zover ik weet is daar gewoon glasvezel tot in de woning. Door jullie service bericht krijg ik stress omdat er geïmpliceerd wordt dat de geplande werkzaamheden zijn om nog te gaan graven. Ik ben dus totaal niet geholpen als klant bij zo’n algemeen bericht, luidend:

”Wees gerust, we zijn je niet vergeten! Onze netwerkpartner is druk bezig met de voorbereiding voor het aanleggen van Glasvezel in je wijk. 
Je ontvangt bericht van ons zodra we gaan starten met de werkzaamheden in de straat en de Glasvezel op jouw adres naar binnen gaan brengen. In de tussentijd houden we je uiteraard op de hoogte van de voortgang.”

Dit bericht heb ik vervolgens nog een keer gehad, en op bijna hetzelfde moment krijg ik ook sms van Guidion om een afspraak in te plannen. Voor wat? Daar ben ik niet van op de hoogte gesteld.

Dus proberen om een ander update kanaal eens te checken het abonnement volgens jullie mails. Probeer ik mijn nieuwe abonnement toe te voegen aan mijn Odido account, lijkt allemaal te werken, alleen maar groene vinkjes; uiteindelijk “error” werkt niet probeer later opnieuw. Al meermaals op een later moment geprobeerd werkt nog steeds niet. Het helpt niet dat er ver geen berichtgeving is van de oorzaak. Heb ik toch iets verkeerd ingevuld dat niet klopte maar wel groen vinkje gaf? (Slechte unittesting ofzo?). Het viel mij op dat de toevoeging van mijn adres verkeerd wordt weergegeven in het adres, als dat ook zo in de backend wordt gebruikt snap ik dat het niet goed gaat, maarja kan ik niks aan doen.

Excuses voor de brei aan tekst, ik ben nog al gefrustreerd met de informatie voorziening en communicatie vanaf punt 0.

 

 

Mis klik, dit is niet het anwoord, hoe kan ik dit mobiel aanpassen @Waqqas ?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @xpleroi, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat er als toevoeging de letter A staat. Klopt dit of niet? Als dit niet klopt dan moet je je abonnement annuleren en een nieuwe aanvraag doen. Dit kunnen we namelijk niet zomaar wijzigen. Ik zie graag en terugkoppeling of de toevoeging klopt of niet!

 

Goedendag @Tommie van Odido ,

Mij toevoeging A klopt, mijn punt is na het invullen wordt het gehele adres (automatisch) weergegeven als: <straat> <nummer>, <postcode> <toevoeging>, <plaats>
 

de correcte weergave lijkt mij: <straat> <nummer> <toevoeging>, <postcode>, <plaats>.

 

als dat in de backend ook fout gaat snap ik wel waarom, maar ja de error is nietszeggend dus kein anhung verder. Aan de andere kant lijkt mij dat mensen met nummer toevoeging mijn voorgingen, dus ik vind me ook lastig voor te stellen dat dit het probleem is.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @xpleroi, heb je toevallig al een mobiel abonnement gekoppeld aan Mijn Odido en probeer je daar je Internet + TV abonnement aan toe te voegen? Kan je een screenshot maken van de foutmelding? 

Ja, zie hieronder. Na de andere opmerking, op dat account staat een oud abonnement (inmiddels inactief) voor internet en het nieuwe abonnement (moet ingaan op een later moment) ook internet.

 

Reputatie 7
Badge +9

@xpleroi kan je mij een privébericht sturen met de gegevens van je oude abonnement of mobiele abonnement waar je je huidige abonnement aan wilt toevoegen?

Reageer