Wanneer reset het modem en wanner niet?

  • 27 October 2023
  • 5 reacties
  • 30 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Ik word helemaal gek de modem-software. Ik ben sinds begin deze maand gestart met internet+tv+niet werkende vaste telefonie bij Odido. Ben al een tijdje bezig de printer aan te sluiten of de wifi van het modem. Dit probeer ik aan de hand van tips hier op het forum.

Het probleem is dat ik geen verstand heb van al die dingen en dus ook niet weet wanneer het modem herstart en wanneer niet. Het vervelende is dat ik hier de hele familie over me heen krijg als het modem herstart wordt want, je begrijpt het al, dan werkt de tv ook niet. Met mijn losse abonnement bij Tele 2 en Ziggo was dit geen probleem. Maar ik word er een beetje onrustig van dat ik geen controle heb en de familie geïrriteerd raakt, alleen maar omdat ik simpel een printer niet aan de wifi krijgt… wat normaal gesproken met een druk op de knop zou moeten lukken. Mijn geduld raakt op en irritatiegrens had ik al bereikt hier bij Odido.

Afijn, nu mijn punt: Kan de software van Odido mij vooraf waarschuwen wanneer die dreigt het modem te herstarten? (Dit doet-ie namelijk niet bij elke wijziging in de instellingen.) Dan wacht ik even tot de reclame op tv of tot iedereen hier naar bed is, met op OK te klikken.

Waqqas 6 maanden geleden

Hallo @julez 

De modem hoort niet te herstarten bij de meeste wijzigingen maar wel kan het zo zijn dat de WiFi voor even wegvalt.

Ziet je printer het netwerk wel of niet en heb je al geprobeerd om 5 GHz uit te zetten of bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen de beveiligingsmodus op WPA2-PSK zetten en toepassen.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @julez 

De modem hoort niet te herstarten bij de meeste wijzigingen maar wel kan het zo zijn dat de WiFi voor even wegvalt.

Ziet je printer het netwerk wel of niet en heb je al geprobeerd om 5 GHz uit te zetten of bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen de beveiligingsmodus op WPA2-PSK zetten en toepassen.

Ik was er inmiddels achter dat mijn printer meerder dezelfde SSID's detecteerde. Dus ik heb alle apparaten boven uitgezet. De printer heeft nu nog moeite met de signaalsterkte van het modem. Nu moet ik met mijn modem vanuit de meterkast connectie proberen te maken. Inmiddels staat het modem midden in de hal op de grond en probeer ik zo een connectie te krijgen met mijn printer.

(Odido verzuimde te vermelden dat je niet zonder meer bekabeling naar de huiskamer krijg terwijl we zelfs aanboden ervoor te betalen. Ben al weken op zoek naar een oplossing hiervoor, maar krijg weinig hulp vanuit Odido)

@Waqqas Je hebt gelijk. Het modem herstart niet, maar de wifi valt tijdelijk weg (en tv dus ook). Maar dat kan je niet zien als je modem achter een gesloten meterkastdeur staat 😄

❌ 5 GHz uitzetten

✅ algemeen de beveiligingsmodus op WPA2-PSK

✅ verbinding maken vanuit laptop

✅ 5 GHz weer aangezet

✅ Printer uit gezet en weer aan gezet

✅ Geprint vanaf mijn laptop

✅ modem op deurmat… die ga ik zo terugzetten in de kast en huilen als het daarna weer niet werkt.

O ja, en ik moet de versterkers boven ook weer aanzetten. 

Dank voor je tips!!

@Odido het zou toch handig zijn als bij elke instellingswijziging die de tv doet stoppen vooraf een waarschuwing gegeven wordt.

Reputatie 7
Badge +15

@julez 

Kan je de tv niet bekabeld aansluiten? Indien je glasvezel hebt dan kan je misschien kijken of het een mogelijkheid is om de kabel tussen mediaconverter en router te vervangen door een langere kabel om zo de router op een andere plaats aan te sluiten.

Reageer