Beantwoord

wanneer wordt glasvezel aangesloten in Amsterdam

  • 4 November 2023
  • 10 reacties
  • 159 Bekeken

In maart abonnement bij jullie aangevraagd. Sindsdien krijg ik iedere maand een mail waarin staat dat de glasvezel de komende maand wordt geïnstalleerd. Zo gaat het dus al ruim een halfjaar. Is dit een grap of oplichting? Of hebben jullie echt problemen met de planning?

 

hoe kan ik de bestelling weer ongedaan maken?

 

p.s. zojuist met ‘sem’ van jullie in de chat gezeten. Maar ik noemde haar ‘meneer’ en dat was voor haar reden om direct de chat te verbreken. Na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan. Ik baal van odido.

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 November 2023, 12:47

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Andre543 

Odido is de provider die de diensten over het glasvezelnetwerk levert, voor de aanleg en planning van glasvezel kan je het beste contact opnemen met de netwerkbeheerder.

Odido wacht ook op de netwerkbeheerder om jouw woning te voorzien van glasvezel.

Hoi, weet niet of je voor Odido werkt, maar wat je zegt snijdt geen hout. Contract is met Odido, niet een netwerkbeheerder.

Reputatie 7
Badge +3

@Andre543

De meeste mensen die hier reageren, zijn meestal mede klant. Ze weten dus niet alle ‘ins&outs’ om zo maar te zeggen, zeker niet als het bijv. om je aanvraag gaat en de status hiervan.

Odido … krijg dat nog steeds moeilijk uit mijn toetsenbord, maar dat terzijde … is een partij welke gebruikt maakt van door een ‘derde’ aangelegd glasvezel netwerk. Daarom heeft @Waqqas het er dus ook over, dat je met deze partij (netwerk beheerder) eens contact op zou kunnen nemen.

Mocht je niet weten wie deze beheerder is in je wijk, vraag het dan eens bij je buren die al wel glasvezel hebben .. of check aanbieders hier op https://www.providercheck.nl.

Ook een opvallende opmerking ‘oplichting’, want dat zou betekenen dat je al betaald voor een product … maar deze dus niet is geleverd … maar is dat ook zo met deze stellingname?

 

Wat een rare reacties hier. Geloof er niks van dat je gewoon klant bent. Als ik een afspraak maak met Odido, ga ik toch niet rechtstreeks met hun toeleveranciers contact opnemen. Ik wacht al langer dan een halfjaar! Het is dus waar dat Odido iets aanbiedt, wat zij uiteindelijk helemaal niet leveren. Zit ik nu vast aan deze club, of kan ik gewoon elders een contract afsluiten. Dát is het probleem.

Reputatie 7
Badge +3

@Andre543 

Merk in je verhaal vooral heel veel frustratie, die je nu een beetje afreageert op  .. ja, op wie en wat eigenlijk?

Wat denk ik iedereen zich afvraagt is, heb je een contract al afgesloten en betaal je voor een verbinding van Odido die niet ‘bestaat’ of is aangelegd?

En voor je gemoedstoestand, ik en net als zovelen, ben gewoon klant .. eerst bij Vodafone in 2016 en daarna T-Mobile en nu .. ja, Odido.

De aanmerking ‘Super User’ net als bij @Waqqas zet je denk ik er toe aan om ons ‘Odido werknemers’ te noemen, maar die kunnen mij niet betalen als ik ooit bij hun zou komen werken .. maar dat terzijde.

Dit ‘Super User’ ding is meer, omdat we op respectvolle manier mensen binnen de community proberen te helpen. We proberen vaak mee te denken in oplossingen, maar soms komen we niet verder.

Daarom ga ik wel een Odido medewerker aanmerken in dit topic, dus @Jason van Odido .. kun jij deze beginnende klant of (betalende) klant verder helpen.

Hou er rekening mee, Jason behoort tot een groep moderatoren van deze community, maar een reactie vanuit een moderator kan soms even duren … maar geduld is een schone zaak, hopelijk kun je dat nog opbrengen.

Ik wacht al sinds maart op Odido (!) en ben vandaag ook een Odido-chat uitgeknikkerd na een kwartier wachten. Dus nog wat langer wachten kan er nog wel bij. Dank voor je actie.

 

p.s. Mijn oorspronkelijk bericht is bedoeld voor iemand van Odido. Vanzelfsprekend ga ik er komende week ook nog achteraan bellen.

Reputatie 7
Badge +14

Odido heeft jouw aanvraag gekregen en bij de netbeheerder in jouw woonplaats de vezel naar jouw huis aangevraagd om te huren.  De netbeheerder zorgt voor de installatie van de kabels in een wijk tot en met de zogenaamde FTU. Zodra de netbeheerder een aannemer bij jou dit heeft laten plaatsen zal hij dit terugkoppelen aan Odidon die daarna de router opstuurt en een monteur afspraak lino naar jou stuurt.

De vertraging van de aanleg van de FTU ontvangt Odido ook van de netbeheerder en zet deze naar jou door om je up to date te houden. Dat is dus geen oplichting.  Je gaat pas betalen als je router.online is! 

Je gaat me uitleggen hoe het proces bij Odido verloopt, maar dat interesseert me helemaal niet. Odido vraagt mij om klant te worden -daar ga ik op in- en stuurt mij vervolgens iedere maand een planning waarin staat dat de aansluiting de komende maand wordt opgeleverd. En dat speelt nu al 7 maanden. Odido verkoopt mij iets, waarvoor ik mijn persoonsgegevens aan ze heb gegeven. Maar vervolgens levert Odido niet.

Als ik wat verder lees in deze community, gaat het wel vaker mis met de beloften van Odido. Ik heb inmiddels al een aanbod van Ziggo afgeslagen, omdat ik een abonnement heb afgesloten bij Odido. Alleen daar komt al 7 maanden niks van terecht.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Andre543, graag controleer ik wat de huidige opleverstatus precies is zodat je meer duidelijkheid hebt. Ik wil vriendelijk verzoeken om jouw (terechte) frustratie te uiten richting Odido en niet richting onze Superusers. Superusers zijn, zoals reeds vermeld is door Pieter, klanten net als jij die hun uiterste best doen om anderen te helpen. Zij werken niet bij of voor Odido en hebben verder exact dezelfde intenties als andere users. Het grootste verschil is dat zij ons op vrijwillige basis helpen met het oppakken van topics en wij hen daarin een korter lijntje richting moderators bieden. 

Kun je jouw Internet + TV klantnummer plakken in je communityprofiel, alsjeblieft? Dan check ik wat de status quo is. Alvast bedankt!

Wie heeft het niet terzake doende antwoord als ‘beste antwoord’ onder mijn topic gezet? Wat een secte hier. @Jason van Odido, laat maar, ik ga bellen met jullie en mijn contract opzeggen. Wil op geen manier verbonden zijn aan zo’n club als dit.

Reageer