Wanneer wordt pakket geleverd?

  • 29 November 2023
  • 19 reacties
  • 238 Bekeken

  • is een King Poster
  • 31 reacties

Beste Odido,

Op 13 oktober 2023 vroeg ik een 1 gigabit gladvezel internet abonnement aan op mijn nieuwe adres. Lekker op tijd dacht ik, dan is het allemaal op tijd geregeld.

De ingangsdatum heb ik op 24 november gezet, de dag van onze sleuteloverdracht. In de tussentijd werd ik gebeld door de glasvezel monteurs, mijn nieuwe woning was namelijk nog niet aangesloten. Deze kramen de 24e netjes volgens afspraak een glasvezelpunt in mijn woning aanleggen. Dit is probleemloos gebeurd, en de kabel is netjes tot in mijn meterkast gelegd, ik heb nu een glasvezelpunt.

 

Echter hoor ik maar niks van Odido. Waarom duurt het zo lang eer ik mijn pakket krijg? Ik moet dringend thuis werken. Volgens de glasvezel monteur hebben zij dezelfde dag al bij de provider gemeld dat ik ben aangesloten.

 

Is het mogelijk dat mijn pakket zo snel mogelijk mijn kant op komt? Ik wil graag online!

 

Er staat nog geen internet klantnummer in mijn overzicht. Mijn mobiele abonnement klantnummer betreft *Mod edit: vermeld graag geen privégegevens in een openbaar topic.*

Met vriendelijke groet.

Cal van Odido 5 maanden geleden

Hoi @Frez, goed dat je aan de bel trekt, ik geef je graag de helderheid waar je naar verlangt! Ik ben meteen in je dossier gedoken en ik zie dat je vandaag al contact hebt gehad met een aantal collega's van mij. Mocht je naar aanleiding van dit contact nog vragen hebben, laat het gerust weten.

Voor nu neem ik aan op basis van de gespreksverslagen dat je jouw antwoord hebt gevonden en ik hoop dat de aanleg heel voorspoedig verloopt voor je! 

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Frez, goed dat je aan de bel trekt, ik geef je graag de helderheid waar je naar verlangt! Ik ben meteen in je dossier gedoken en ik zie dat je vandaag al contact hebt gehad met een aantal collega's van mij. Mocht je naar aanleiding van dit contact nog vragen hebben, laat het gerust weten.

Voor nu neem ik aan op basis van de gespreksverslagen dat je jouw antwoord hebt gevonden en ik hoop dat de aanleg heel voorspoedig verloopt voor je! 

Hoi @Frez, goed dat je aan de bel trekt, ik geef je graag de helderheid waar je naar verlangt! Ik ben meteen in je dossier gedoken en ik zie dat je vandaag al contact hebt gehad met een aantal collega's van mij. Mocht je naar aanleiding van dit contact nog vragen hebben, laat het gerust weten.

Voor nu neem ik aan op basis van de gespreksverslagen dat je jouw antwoord hebt gevonden en ik hoop dat de aanleg heel voorspoedig verloopt voor je! 

Beste Cal,

Ik vind het erg vervelend dat ik telkens zonder enige duidelijkheid wordt afgescheept. Hoezo "ik hoop dat de aanleg heel voorspoedig verloopt voor je" ??? De aanleg is heel voorspoedig verlopen!

 

Ik heb al ruim een week een glasvezelaansluiting in mijn woning, echter verzenden jullie het installatie pakket niet.

Waarom wordt die pakket niet verzonden? En als er al iets is wat niet klopt, waarom wordt dit niet vanuit jullie opgepakt en waarom krijg ik geen updates?

 

Tot nu toe vind ik de hele odido service erg slecht.

Ik hoor graag wanneer ik mijn installatie pakket ontvang.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Frez, op 30 november heb je contact gehad met een collega van de klantenservice. Die heeft uitgelegd dat het pakket automatisch wordt verzonden als de lijn vrij is gekomen. De lijn wordt op dit moment bezet gehouden door de onderaannemer. Zodra dit omgepatched is zal het pakket worden verzonden. 

Hey @Frez, op 30 november heb je contact gehad met een collega van de klantenservice. Die heeft uitgelegd dat het pakket automatisch wordt verzonden als de lijn vrij is gekomen. De lijn wordt op dit moment bezet gehouden door de onderaannemer. Zodra dit omgepatched is zal het pakket worden verzonden. 

Dat klopt. Maar dat was geen oplossing voor mijn probleem. Jullie doen net alsof dit ompatchen iets is wat buiten jullie ligt. Ik heb een contract met jullie afgesloten. Waarom leggen jullie geen contact met de onderaannemer om dit zsm op te lossen?

Ik moet overal zelf achteraan zitten. Als ik niet zelf gebeld had met de klantenservice had ik niet eens geweten dat dit de rede was van het probleem. Ik hoor namelijk niks van Odido.

Wanneer wordt het ompatchen uitgevoerd? En wanneer ontvang ik het installatie pakket? Op deze vragen wordt géén antwoord gegeven.

Aub een oplossing!

Reputatie 7
Badge +14

De lijn wordt gehuurd door Odido van de lokale netbeheerder.  Als deze lijn niet vrij is om gebruikt te worden door Odido, dan zullen zij moeten wachten tot dit wel zover is. Jouw huis is momenteel onbereikbaar en dat los je niet op door maar zo door te drukken

De lijn wordt gehuurd door Odido van de lokale netbeheerder.  Als deze lijn niet vrij is om gebruikt te worden door Odido, dan zullen zij moeten wachten tot dit wel zover is. Jouw huis is momenteel onbereikbaar en dat los je niet op door maar zo door te drukken.

 

Nee maar niemand lijkt iets op te lossen. Wanneer gaan jullie ervoor zorgen dat de door jullie gehuurde lijn vrijgegeven wordt? Moet ik maar gewoon wachten tot het een keer vanzelf gebeurd?

Ik vind het onacceptabel en klantonvriendelijk mij te betichten van "doordrukken", terwijl jullie afspraken niet nakomen. Het zou jullie sieren een lijntje te leggen met mijn lokale netbeheerder om dit probleem z.s.m. op te lossen; jullie huren de lijn immers. Ik begrijp dat een probleem niet binnen een dag opgelost kan zijn, maar ik mag wel duidelijkheid verwachten over de stappen die genomen worden tot het bereiken van een oplossing.

Nogmaals, jullie trekken heel makelijk je handen er vanaf en wijzen naar allerlij derde partijen. Ik heb echter een contract met jullie en ook jullie hebben de derde partij aangestuurd om mijn woning te verbinden met glasvezel. Dan moet het ook afgemaakt worden.

Ik heb nog geen enkel bericht gekregen van jullie, heb alles zelf moeten uitzoeken. Het is een schande. En dan mij een doordrukker noemen. @eric. Terwijl ik gewoon netjes een topic open om duidelijkheid te krijgen. Ik heb dit hele gesprek vastgelegd en er komt in elk geval een vette klacht @eric En Odido.

Ondertussen lopen hier zaken mis in verband met het ontbreken van een werkende internet verbinding die ik al in ooktober netjes aanvroeg.

 

Nogmaals, wanneer wordt het ompatchen geregeld en ontvang ik mijn installatie pakket?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Frez 

Je praat hier met medeklanten zoals ik. Er is dus geen sprake van 'jullie '. Er zijn ook moderators die meelezen,  die herken je aan de toevoeging " van Odido" achter hun naam zoals Tommie van Odido in jouw topic reageerde. Mogelijk dat zij nog wat leverdata voor jou kunnen achterhalen. 

Hoi @Frez 

Je praat hier met medeklanten zoals ik. Er is dus geen sprake van 'jullie '. Er zijn ook moderators die meelezen,  die herken je aan de toevoeging " van Odido" achter hun naam zoals Tommy van Odido in jouw topic reageerde. Mogelijk dat zij nog wat leverdata voor jou kunnen achterhalen. 

Oke Eric. Dat wist ik niet.

Ik wacht af, meer kan ik niet doen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Frez, het lijk inderdaad niet door te lopen. Ik heb daarom onze glasvezelafdeling (Fiber) aan de digitale mouw getrokken om dit te onderzoeken en door te zetten. Zij zullen telefonisch contact met je opnemen en een update geven over de oplevering! 

Hey @Frez, het lijk inderdaad niet door te lopen. Ik heb daarom onze glasvezelafdeling (Fiber) aan de digitale mouw getrokken om dit te onderzoeken en door te zetten. Zij zullen telefonisch contact met je opnemen en een update geven over de oplevering! 

Beste Tommie,

Vervelend dat ik weer een negatief bericht moet schrijven maar het is niet anders.

Ik ben inderdaad teruggebeld door de afdeling fiber, waarvoor dank.

Het gesprek samengevat: "Sorry meneer, dit is inderdaad niet goed gegaan, hier is het nummer van de onderaannemer ODF (waar ik geen enkele overeenkomst mee heb). Je moet zelf even bellen en vragen of ze de lijn willen vrijgeven voor ons. Met wat geluk is het dit pakket dit weekend dan binnen.

 

Nou.... ik dus bellen met ODF.

Die zijn in eerste instantie net als mij verbaasd dat ik zelf contact moet opnemen. Geven in eerste instantie aan dat alles correct in het dossier staat. Nadat ik aanstuur om te kijken of het ompatchen gedaan is zien ze wat tegenstrijdigheden. Ze verwijzen weer naar hun onderaannemer TOF Group. Die zijn bij mij geweest en moeten inderdaad of fysiek of administratief de ompatxh nog doorvoeren. Ze zouden een mailtje sturen.

 

Ik zelf natuurlijk maar even gebeld met TOF. Een gehaaste mevrouw geeft aan dat ze het met spoed zullen nakijken.

Inmiddels is het vrijdag. Nog geen update. Bestelling staat nog steeds in behandeling en nog geen installatiepakket. 

 

Wanneer gaat Odido verantwoordelijkheid nemen en het OPLOSSEN?

 

We zijn 2 weken verder!!!!

 

Ps: een unlimited databundel op mijn telefoon zonder dagelijkse restrictie zou het minste zijn wat tussentijds aangeboden had kunnen worden.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Frez, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken en ik heb goed nieuws! Je installatiepakket heeft ons verlaten en is in behandeling bij de pakketdienst. Je zult per e-mail zo snel mogelijk meer informatie verkrijgen. Daarnaast zul je ook op de hoogte gehouden worden van het overige. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hoi @Frez, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken en ik heb goed nieuws! Je installatiepakket heeft ons verlaten en is in behandeling bij de pakketdienst. Je zult per e-mail zo snel mogelijk meer informatie verkrijgen. Daarnaast zul je ook op de hoogte gehouden worden van het overige. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hallo Ishana,

Bijzonder want een dag later staat de bestelling nog steeds op "in behandeling". Ik heb nog geen enkele bevestiging of mail ontvangen waaruit op te maken valt dat het installatie pakket verzonden is.

Het lijkt wéér mis te zijn gegaan. Wanneer wordt het opgelost?

We gaan nu richting week 3. Mijn laatste email van Odido over de bestelling was 2 oktober! Het is bijna 3 maanden geleden sinds ik de aanvraag bij jullie deed en het is nog niet werkend.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Frez, het installatie pakket is opgestuurd. Zodra hij onderweg is zal de Track & Trace code gaan werken. Ik gok dat dit vandaag of morgen zal gebeuren! 

Hey @Frez, het installatie pakket is opgestuurd. Zodra hij onderweg is zal de Track & Trace code gaan werken. Ik gok dat dit vandaag of morgen zal gebeuren! 

Hi Tommie. Bedankt. Het pakket is geleverd. Fijn. 

Ik heb gebeld met Odido wanneer ik bericht zou krijgen over de afspraak met een monteur. Ik kreeg te horen van de medewerker aan de telefoon dat men nog steeds in afwachting was van de patch door de netwerk beheerder. Ik viel bijna van mikn stoel af..... want eerder werd beweerd dat het pakket niet eerder verzonden zou worden dan wanneer de lijn was vrijgegeven. Verder vertelde hij me dat na aanleiding van het leveren van een pakket er een doorlooptijd van een week op zou zitten eer Guidion contact met mij kan opnemen, dat hier niks aan te veranderen is omdat alles geautomatiseerd is.

 

Dat zou betekenen dat ik volgende week een maand wacht op een internet aansluiting. We gaan inmiddels week 3 in.

 

Tommie begrijp me niet verkeerd, het is niet persoonlijk en jullie staan mij hier netjes te woord. Maar kan er nagekeken worden of alles nu goed staat en kan er een werkopdracht bij Guidion worden aangemaakt zodat ik niet dalijk een maand zonder internet zit. Ik ervaar echt flinke last met mijn werk dat ik zonder internet zit!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Frez, het zou nu soepel moeten verlopen zoals het eruit ziet. Ik heb het voor de zekerheid doorgezet naar onze Fiber afdeling, zij jullen je gaan opbellen en informatie verstrekken over de oplevering. 

Hey @Frez, het zou nu soepel moeten verlopen zoals het eruit ziet. Ik heb het voor de zekerheid doorgezet naar onze Fiber afdeling, zij jullen je gaan opbellen en informatie verstrekken over de oplevering. 

Hoi @Frez, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken en ik heb goed nieuws! Je installatiepakket heeft ons verlaten en is in behandeling bij de pakketdienst. Je zult per e-mail zo snel mogelijk meer informatie verkrijgen. Daarnaast zul je ook op de hoogte gehouden worden van het overige. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Tja. Het zou soepel moeten verlopen. Vandaag op eerste kerstdag kon eindelijk de monteur komen. Super, kerstplannen annuleren want het enige mogelijke alternatief was 15 januari (!!!).... eerste kerstdag of 15 januari!

 

Dus de monteur komt. En zoals verwacht na 5 minuten roept de monteur: geen signaal. De patch is nog niet gedaan. 

Zitten we dan eerste kerstdag en nog geen internet.

23 oktober aangevraagd. 2 maanden verder nog géén internet.

Met alle respect, ik kan het niet meer netjes uitdrukken... Jullie zijn een stel PRUTSERS.

 

Op naar de 3 maanden!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Frez, het liefst hadden wij het ook heel anders gezien, wij doen onze uiterste best om dit zo snel mogelijk voor je recht te zetten! Wij gaan druk in overleg met de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber om exact na te gaan waar dit mis is gegaan. 

Wij zetten onze tanden voor je hierin, ik hoop dit heel snel voor je om te kunnen draaien!

Hoi @Frez, het liefst hadden wij het ook heel anders gezien, wij doen onze uiterste best om dit zo snel mogelijk voor je recht te zetten! Wij gaan druk in overleg met de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber om exact na te gaan waar dit mis is gegaan. 

Wij zetten onze tanden voor je hierin, ik hoop dit heel snel voor je om te kunnen draaien!

We gaan het meemaken.

ODF heeft vandaag een service ticket van jullie ontvangen. Super, dit had niet 27 dagen geleden gekund toen ik dit bericht opende? Want nu moet ik dus 5 werkdagen afwachten tot de onderaannemer reageert. Tot zo ver het drukke overleg. Een ticket indienen en gewoon weer wachten. Dat is niet wat ik versta onder de tanden erin zetten. Dan zou er direct een aannemer aangestuurd worden om het direct te onderzoeken en op te lossen.

Dat dit niet kan, oké. Maar doe dan niet alsof jullie kei hard je best doen. Ik lig gewoon op de stapel. Ben aub gewoon eerlijk in wat er gebeurd en vooral niet gebeurd.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Frez Ik begrijp de verwarring. Ik graag uit hoe het proces verloopt. In eerste instantie heeft ODF aan ons doorgegeven dat de geactiveerd was. Hierop hebben wij het installatiepakket verzonden. Daarop volgt de e-mail om een afspraak te maken met Guidion voor de installatie. Echter is de Guidion monteur er tijdens de installatie achter gekomen dat er nog geen signaal was. Vervolgens heeft de monteur een ticket aangemaakt naar ODF. 

Reageer