Beantwoord

Wel of geen Glasvezel beschikbaar

  • 3 January 2022
  • 28 reacties
  • 378 Bekeken

Goedemiddag,

Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwe woning (zit nu in een klusperiode).
Tijdens het klussen heb ik kpn toestemming gegeven om een glasvezelaansluiting aan te leggen aangezien mijn nieuwe straat aan de beurt was. Dit liep allemaal net in elkaar over (dag 1 toestemming gegeven, en dag 2 lag de hele straat open haha).

De niet goed Nederlands sprekende graafploeg gaf aan dat een andere ploeg het tot in de meterkast kwam aansluiten. Er steekt nu een oranje kabeltje uit voor de stoep bij mij en alle buren.

Het gekke is dat op de kpn netwerk site, en zelfs al op de t-mobile thuis postcode check staat dat op mijn nummer glasvezel beschikbaar is.

Bij mijn directe buren echter nog niet (terwijl die ook gewoon toestemming e.d hebben gegeven, zij attendeerden mij er juist op toen we de sleutel kregen).

 

Nu wil ik niet het risico lopen om op 1 maart zonder internet te zitten tenzij ik echt de bevestiging kan krijgen dat glasvezel daadwerkelijk kan op mijn adres. Anders wil ik gewoon ADSL voor de zekerheid. Heb ik nu ook van T-mobile

KPN Netwerk heb ik al een aantal keer proberen te bellen, maar dat is een ramp.

 

Misschien kan iemand hier iets zien?

Weet alleen niet waar ik mijn nieuwe adresgegevens een beetje prive kan wegzetten indien nodig.

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 January 2022, 11:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

28 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Speeddragon 

Eerst worden de kabels gelegd in de straat en naar de gevel geboord, zodra de buurt klaar is dan worden alle glasvezelkabels gelast en daarna ontvang je een brief met een afspraak om het glasvezel binnen te monteren. Zo ging dat bij mij.

Kan je het morgen weer eens bekijken op de KPNNetwerk website of T-Mobile website? Misschien is het een foutje.

Maar als je nu alvast glasvezel bestelt dan zal dat ook pas doorgaan wanneer dat echt kan.

Hoi Waqqas,

Net kpn Netwerk nogmaals aan de lijn gehad.

In het ‘ ene systeem’ stond dat ik nog niet eens toestemming gegeven heb voor de glasvezel aansluiting. (wat dus wel zo is)


In het andere stond dat er in de meterkast al een kastje was aangelegd.

 

Ik gok dat het fout is wat er momenteel staat. Hoop dat dit niet een gebed zonder einde wordt..

Reputatie 7
Badge +15

@Speeddragon 

Je kan misschien wachten totdat ze het aansluitpunt komen plaatsen, het is gratis of je kan ook eens contact opnemen met de aannemer die bezig is in jouw woonplaats. De aannemer kan ook zien wat er gedaan is op jouw adres.

Net volkers wessels aan de lijn gehad, Glasvezel is inderdaad nog niet beschikbaar op mijn adres (pas over aantal maanden), kabels zijn aan beide kanten verder nog niet gelast.

Ook de mededeling gehad dat de werkvoorbereider nog niet bij ons langs kon komen omdat we niet thuis waren, maar heb al 2x een terugbelverzoek geplaatst.

Staat dus gewoon fout. Nu zorgen dat ik dan alsnog ADSL kan kiezen op de t-mobile thuis website.

 

Want dat kan nu dus niet meer...

Ik verhuis per 1 maart 2022.

Door een fout in de database van KPN Netwerk staat op mijn adres glasvezel al beschikbaar (bij de directe buren nog niet).

Dus daarnet gevraagd of ik dan voor nu gewoon ADSL kan krijgen (anders val ik waarschijnlijk tussen wal en schip als Volkers Wessels het niet voor elkaar krijgt) en heb ik in een tijd van thuiswerken mogelijk een aantal weken geen internet.

Maar volgens de ‘ coverage check’ is dit niet mogelijk. De klantenservice adviseur van T-mobile thuis adviseerde me om dan maar op te zeggen en naar COAX over te stappen.

 

Mijn idee om tijdelijk een 4g modem oid te krijgen was ook niet mogelijk, daar zit ook een jaarcontract aan vast.

 

Is serieus de enige optie die jullie een klant kunnen bieden dat hij maar opzegt..
Dan verlies ik ook mijn pakketvoordeel waarom ik ook voor mobiel voor T-mobile heb gekozen..

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Speeddragon 

Misschien kan je eens bij kpnnetwerk aangeven dat het niet klopt dat je al op glasvezel bent aangesloten en dat je hierdoor geen DSL kan nemen. Wellicht kunnen zij hier iets aan doen?

Indien je nu nog geen internet op het nieuwe adres nodig hebt dan zal alles wel geregeld zijn tegen 1 maart verwacht ik.

Ik ga er morgen weer wat tijd aan besteden, nu al erg veel tijd in gaan zitten.

Wat mij een beetje stak was dat er gelijk wordt gezegd: dan moet u overstappen naar COAX. Zonder even verder te kijken naar het complete plaatje.

Misschien zijn er kortere lijntjes tussen T-mobile en KPN dan dat ik dat zelf heb met KPN. Of dat er even wordt meegedacht.

Ik wil echt geen jaarcontract bij Ziggo omdat er misschien voor X aantal weken geen internet beschikbaar is, en dan ook nog eens mijn pakketkorting laten vervallen op het mobiele abbonement van mij en mijn vriendin.

 

 

Heb overigens gewoon een ISRA punt in de gangkast

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Speeddragon,

Allereerst: gefeliciteerd met jouw nieuwe Thuis! :smile:

Zo te horen is er een hoop werk aan de winkel en ik help je graag om er makkelijker doorheen te komen. Zou je mij via een privébericht jouw nieuwe postcode en huisnummer toe kunnen sturen zodat ik met jouw precieze situatie mee kan kijken?

Hierbij lijkt het mij handig om voorop te stellen dat ik graag de DSL verbinding voor je zou activeren, alleen faseert KPN DSL verbindingen uit in gebieden waar zij glasvezel aanleggen. Hierdoor hoop ik dat ik hierin nog iets voor je kan betekenen, maar zou het al te laat kunnen zijn.

Echter, voordat we onnodig problemen veroorzaken kijk ik graag met je mee naar de opties die wél op tafel liggen. Hopelijk kan ik zo ook een steentje bijdragen aan de verhuizing! :wink:

 

PS: Ik heb jouw twee topics samengevoegd tot dit topic zodat informatie over jouw vraagstuk beter te vinden en te volgen is.

@Cal bedankt voor het samenvoegen, wist zelf even niet zo goed meer wat ik het beste waar kon plaatsen. Ik stuur je even een prive bericht.

Ik ben een aantal dagen goed ziek geweest, daarom gisteren pas een bericht kunnen sturen naar @Cal . Zag wel in zijn signature dat hij tot begin februari afwezig is.

 

Cal stelde voor om zodra ik mijn verhuizing had doorgegeven deze er gelijk doorheen te drukken om te kijken of we er dan een betere datum uit konden slepen.

 

Heb inmiddels ook Volkers Wessels weer gesproken omdat ze me nog niet hadden teruggebeld. Maandag komen ze kijken in de nieuwe woning, blijkbaar stonden in het systeem foto’s van een andere woning op de onze..

 

@Jason Misschien kun jij er samen met mij even naar kijken?

Reputatie 7

Hi @Speeddragon, top dat je hier weer aanklopt! Voel je je inmiddels weer wat beter? Ik kan me helemaal voorstellen dat je niet op de Community zit als je ziek bent, dus hopelijk voel jij je inmiddels weer fit. Ik ben gelijk met je mee gaan kijken. Zojuist heb ik een andere collega aan de mouw getrokken met de vraag hoe en of ik Cal's optie (nog) kan doorvoeren. Zodra ik meer heb gehoord van mijn collega, dan laat ik of mijn collega dat hier aan je weten! Fijn dat VWT maandag bij je op de stoep staat. Geef je ons hier maandag ook een update over? 💪 Merci alvast! 

 

@Lisa 

VWT is langsgeweest en heeft foto’s gemaakt voor de schouwing.

Verder ging het qua communicatie een klein beetje lastig (erg gehaast, maargoed ik was ook de laatste van de dag ;)).

 

Begreep wel dat er nu weer een afspraak met mij gemaakt zou worden om hem via de voortuin richting de kelderkast te schieten. Maar wat de trigger voor die afspraak precies is dat weet ik niet.

 

 

Reputatie 7

Hi @Speeddragon, dankjewel voor deze terugkoppeling! Ik had heel graag gelezen dat de communicatie soepel was verlopen, excuses dat je dit niet zo hebt ervaren. Zoals ik eerder aangaf, heb ik bij mijn collega gepeild of ik in orde kon maken wat Cal noemde. Dit kan ik jammer genoeg niet realiseren. Graag help ik je dan ook verder met jouw andere vraag. Yes, ik zie inderdaad dat er een nieuwe afspraak staat gepland in februari. 

Via deze weg geef ik je meer duidelijkheid over jouw vervolgafspraak. Ik wil je heel graag laten weten wat je de volgende afspraak kunt verwachten. De verwachting is dat jij tijdens deze afspraak online komt. De oplevering is wat vertraagd. Weet jij zo voldoende? Ik hoor het graag van je als ik je nog meer duidelijkheid kan geven! 

@Lisa  Bedankt voor je berichtje, jullie kunnen er natuurlijk ook niets aan doen dat VWT en KPN Netwerk wat lastig communiceren.

 

Begrijp ik nu van je dat er in februari een afspraak staat gepland dat ze bij mij langskomen om de aansluiting te maken? Er is namelijk nog geen contact met mij hierover opgenomen.

Is dit iets dat vanuit T-mobile wordt gecommuniceerd, of vanuit Volkers Wessels.

 

Bedankt voor je berichtje!

Reputatie 7

Hi @Speeddragon ,

Excuus, een kleine nuance is er nodig. Het gaat hierbij niet om een fysieke afspraak, maar om het in orde maken van de patching in wijkcentrale. Deze staat in ons systeem gepland voor 18 februari. Nadat de patching is gedaan, zal ook de installatie bij je thuis mogelijk zijn. Ik hoop je via dit bericht wat meer duidelijkheid te hebben kunnen geven. 

@Boris 

Thanks, als het goed is moet het dus mogelijk worden om voor 1 maart glasvezel werkend te hebben.

Hebben jullie een idee hoe het nu verder gaat? 18 feb patchen in de wijkcentrale. Vervolgens moet er nog iets bij mij worden geïnstalleerd natuurlijk, krijg ik hier automatisch bericht van?

Reputatie 7
Badge +15

-

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Speeddragon, er zal zeer binnenkort automatisch een afspraaktool verstuurd worden per sms en e-mail zodat jij nog voordat de patching op 28 februari plaatsvindt, een datum kunt inplannen voor de huisinstallatie. Guidion zal dan langskomen om het modem en de converter te installeren zodat jij na de 28e een werkende verbinding hebt! 😊

Thanks,

 

Ik krijg er weer een beetje vertrouwen in dat het goed gaat komen allemaal.

Overigens ben ik erg blij met hoe ik tot nu toe geholpen ben hier!

 

Reputatie 7

Super fijn om te lezen @Speeddragon! Namens iedereen die je heeft geholpen: heel graag gedaan. Ik ben blij dat het vertrouwen weer een beetje bij je is teruggekomen. Als we verder nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan zeker weten! 🎈

@Lisa 

Hoi Lisa,

Inmiddels woon ik een aantal dagen in mijn nieuwe huis, ik heb echter nog niets voorbij zien komen vanuit T-Mobile, KPN of een onderaannemer. Ook steekt de glasvezel aansluting nog ergens bij de voortuin omhoog.

Cal gaf in een PB aan dat KPN Netwerk had gemeld om 11 maart alles in de wijkkast geregeld te hebben. Nu heb ik ook geen bericht gehad van T-mobile dat ik het oude ADSL modem uit de oude woning (die sinds 1 maart niet meer werkte) moest inleveren oid. Dus ik wilde toch even checken of alles nog goed gaat.

Cal heeft al een paar dagen niet gereageerd dus die zal momenteel even afwezig zijn, vandaar dat ik dit topic een schop geef. Er zou ook gekekenworden of mijn vriendin en ik even tijdelijk in ieder geval onbeperkt mobiel internet konden krijgen ter overbrugging. Nu voor haar al 2x een bundel bijgekocht.

 

Ik hoop van jullie te horen

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Speeddragon 

Een Draytek of Huawei hoeft T-Mobile niet meer terug, die mag dan naar een recyclepunt.

Het glasvezel moet binnen nog wel op een glasvezelaansluitpunt afgemonteerd worden door de aannemer/netbeheerder voordat Guidion komt.

Heb een zyxel modem volgens mij, dus volgens mij moet die eigenlijk nog wel terug dan? Maar heb echt niets van correspondentie meer gezien vanuit welke partij dan ook, vandaar de vraag.

Reputatie 7
Badge +15

@Speeddragon

Maar heb je al een glasvezel installatiepakket ontvangen van T-Mobile? Indien ja, dan kan je de oude Zyxel retour sturen.