Beantwoord

welke kabel router modem

  • 12 September 2023
  • 4 reacties
  • 237 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

 

Mijn glasvezel router zit in de meterkast, maar ik zou graag de modem dichter bij de tv willen hebben.

Ik wil dus graag zelf een kabel aan leggen van router naar modem. Aangezien ik die netjes weg wil werken doe ik dat liever zelf. Maar de vraag is welke kabel moet ik hier voor gebruiken ?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 September 2023, 12:57

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Gerwess 

Dit is een glasvezelaansluitpunt, heb je de mediaconverter en router al ontvangen? De mediaconverter komt hier waarschijnlijk naast en dan kan je een internetkabel vanaf de meterkast naar de gewenste plek aanleggen en daar de router aansluiten.

Neem een CAT6 internetkabel, die mag dan tot wel 100 meter lang zijn.

bedankt voor antwoord

Guidion gaat dit bij mij instaleren. Dit het is zeer moeilijk communiceren met dit bedrijf. Via de app had ik hun de vraag gesteld 10 uur later was dit hun antwoord . “Het is niet mogelijk. De modem dient bij de aansluiting worden geplaatst, en de aansluiting kan niet worden verschoven ergens anders. Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.” Maar het antwoord van Waqqas lijkt mij beter en zeker mogelijk als ik zo de spullen bekijk die ik gehad heb. De mediaconverter past gewoon een internetkabel (UTP cat 6)

 

Reputatie 7
Badge +15

@Gerwess 

Deze ONT wordt op de glasvezelaansluitpunt aangesloten en komt er waarschijnlijk naast, daarna uit de ONT een CAT6 internetkabel naar de gewenste plek en daar de router aansluiten inderdaad.

Reageer