Wie regelt het glasvezelpunt?

  • 23 January 2024
  • 10 reacties
  • 183 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 11 reacties

Beste odido, Ik heb sinds oktober glasvezel vooruit besteld ik heb te horen gekregen dat open dutch fiber het glasvezelpunt komt installeren. maar moet ik hiervoor zelf contact opnemen met open dutch fiber of regelt odido dit? 

Cal van Odido 3 maanden geleden

Hoi @R1973, leuk dat je een bestelling hebt lopen, ik zie je graag snel genieten van glasvezel! Op dit moment is Open Dutch Fiber achter de schermen druk voor je aan de slag met een plan van aansluiting. Omdat je in hoogbouw woont moet Open Dutch Fiber afspraken maken met een hoop partijen om de aansluiting rond te krijgen. Hierdoor kan het een aantal maanden duren voordat dit rond is. Zodra zij dit plan rond hebben zullen alle bewoners en ook jij proactief gecontacteerd worden voor een aansluitafspraak.

Ik hoop dat het ze snel lukt om het aansluitplan rond te krijgen, zij werken er hard aan om je gebouw aan te sluiten!

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4

Beste,

De ervaring leert dat Odido weinig intiatief hierin neemt, je kunt het beste zelf contact met ODF opnemen. Wellicht sturen zij je door naar Multi Dutch Fiber, die regelen de planning.

Vriendelijke groet,

Paul

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @R1973, leuk dat je een bestelling hebt lopen, ik zie je graag snel genieten van glasvezel! Op dit moment is Open Dutch Fiber achter de schermen druk voor je aan de slag met een plan van aansluiting. Omdat je in hoogbouw woont moet Open Dutch Fiber afspraken maken met een hoop partijen om de aansluiting rond te krijgen. Hierdoor kan het een aantal maanden duren voordat dit rond is. Zodra zij dit plan rond hebben zullen alle bewoners en ook jij proactief gecontacteerd worden voor een aansluitafspraak.

Ik hoop dat het ze snel lukt om het aansluitplan rond te krijgen, zij werken er hard aan om je gebouw aan te sluiten!

Hoi @R1973, leuk dat je een bestelling hebt lopen, ik zie je graag snel genieten van glasvezel! Op dit moment is Open Dutch Fiber achter de schermen druk voor je aan de slag met een plan van aansluiting. Omdat je in hoogbouw woont moet Open Dutch Fiber afspraken maken met een hoop partijen om de aansluiting rond te krijgen. Hierdoor kan het een aantal maanden duren voordat dit rond is. Zodra zij dit plan rond hebben zullen alle bewoners en ook jij proactief gecontacteerd worden voor een aansluitafspraak.

Ik hoop dat het ze snel lukt om het aansluitplan rond te krijgen, zij werken er hard aan om je gebouw aan te sluiten!

top dat is fijn om te horen begrijp dat dit een heel hoop gedoe is om te regelen in een hoogbouwwoning bedankt voor je antwoord! :)

Reputatie 7
Badge +4

Graag gedaan @R1973 en bedankt voor je begrip! Ik ga voor je duimen dat de aanleg voorspoedig verloopt. 😃

Graag gedaan @R1973 en bedankt voor je begrip! Ik ga voor je duimen dat de aanleg voorspoedig verloopt. 😃

ik hoop het ook! had wel gezien dat de status in mijn account was geüpdatet naar dit. ik weet alleen niet of het klopt dat er nog toestemming moet worden gegeven door de woningbouw want de woningbouw had ons namelijk geïnformeerd dat er mensen van odf in het gebouw konden komen en hun geen beslissing namen over de aanleg van glasvezel en dat je dus zelf mocht kiezen of je glasvezel wilt of niet. kan u hier meer over inzien?

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @R1973, logische vraag die je stelt! Ik kan in ons systeem niet inzien of je VvE wel toestemming, het enige wat ik kan zien is dat de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber ons een foutcode geeft als er geen toestemming is. In dat geval koppelen wij dit ook aan je terug. Het klinkt in jouw verhaal alsof de VvE hier gewoon toestemming voor geeft en ik verwacht daarom ook niet dat er enige belemmering van de VvE zal zijn tijdens de aanleg. Op dit punt komt dit dus helemaal goed!

Hoi @R1973, logische vraag die je stelt! Ik kan in ons systeem niet inzien of je VvE wel toestemming, het enige wat ik kan zien is dat de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber ons een foutcode geeft als er geen toestemming is. In dat geval koppelen wij dit ook aan je terug. Het klinkt in jouw verhaal alsof de VvE hier gewoon toestemming voor geeft en ik verwacht daarom ook niet dat er enige belemmering van de VvE zal zijn tijdens de aanleg. Op dit punt komt dit dus helemaal goed!

top fijn om te horen! hopelijk zal ik zo snel mogelijk glasvezel hebben. bij mijn odido staat nu momenteel dat de verwachting januari februari is! bedankt voor de snelle terugkoppeling en nog een fijn weekend gewenst cal!

Ik ben nu al weer 2maanden verder en nog steeds helaas niks gehoord. ik weet dat jullie er alles aan doen om er voor te zorgen dat de glasvezelkabel in de woning komt en daar ben ik dankbaar voor . Alleen de status vind ik een beetje verwarrend. De groene glasvezelkabels steken uit al zeker sinds augustus  maar in de status blijft steeds staan dat nog steeds de straat moet worden aangesloten hoe kan dit?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @R1973, ze zijn bezig met de voorbereidingen voor de aansluiting, echter gaat het hier om hoogbouw en kan daarom lang duren. Denk aan de hoogwerkers die nodig zijn om de aansluitingen te realiseren en toestemming van de VvE zoals @Cal van Odido al aangegeven heeft. Op dit moment kunnen we niks anders doen dan de onderaannemer afwachten. Ik hoop oprecht dat ze alles snel komen aansluiten! 

Hey @R1973, ze zijn bezig met de voorbereidingen voor de aansluiting, echter gaat het hier om hoogbouw en kan daarom lang duren. Denk aan de hoogwerkers die nodig zijn om de aansluitingen te realiseren en toestemming van de VvE zoals @Cal van Odido al aangegeven heeft. Op dit moment kunnen we niks anders doen dan de onderaannemer afwachten. Ik hoop oprecht dat ze alles snel komen aansluiten! 

ik hoop het ook! ik zal het afwachten bedankt voor het antwoord😀

Reageer