Beantwoord

Zelf installatie via KPN geregeld en ook boete voor apparatuur

  • 30 January 2021
  • 82 reacties
  • 1926 Bekeken


Toon eerste reactie

82 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Dorine Veenstra, top dat je dit kon terugkoppelen! Als ik het goed begrijp heb je de TV Box dus rechtstreeks aangesloten op het modem en niet via een omweg, zoals stroomnet adapters of een eigen switch of router? Heb je nog een reserve Internetkabel die je kan gebruiken om de TV Box en het modem met elkaar te verbinden? Het blijft mij namelijk maar niet lukken om een verbinding tussen de twee te krijgen.

Mocht ook dit niet helpen, dan raad ik het zwaarste middel namelijk een fabrieks reset van de TV Box aan: Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset?

Ik vermoed dat je 'm hiermee snel onder de knieën hebt!

Hey @Dorine Veenstra, naast de abonnementskosten kan ik je ons wifipunt, een jaar lang gratis aanbieden! Dit wifipunt zorgt voor optimaal bereik door heel je huis heen. Hier lees je meer over Wifi Plus:  

Laat je weten of je het wifipunt wilt ontvangen? Hoor graag van je.

Dit aanbod sla ik vriendelijk af. Liever dat ons internet weer werkt zoals het hiervoor deed want dat was altijd helemaal prima :) versterker hebben we niet nodig want we zitten of beneden of boven en daar is het bedraad.

@Dorine Veenstra Kun je een aantal snelheidstests met me delen? Graag via onderstaand format: 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

Hoi Jason

Ik wilde dit vandaag graag doen maar de microsoft pagina laad steeds niet, via waar ik de app moet downloaden voor de speedtest. Dus ik kom meteen al niet verder dan de speedtest pagina.

Hoi Lisa,

 

Ik had nog geen berichten ontvangen maar vandaag wel eindelijk gebeld door van Gelder zelf. De glasvezel monteur komt dinsdag langs. Fijn dat er eindelijk weer een afspraak is  maar zoals je wellicht begrijpt moet ik het allemaal eerst nog maar zo'n gebeuren. Dat er sprake is van een kruising dat klopt maar dat is al anderhalf jaar zo.. dat hebben we toen ook aangekomen en daar is nooit iemand voor geweest. Dat stoort me ook al zo. 

 

We zullen zien wat er dinsdag gebeurd.

 

Fijn weekend

Afspraak is gemaakt en de monteur komt 12 januari. Werd vandaag nog gebeld door Guidion over dat er in de centrale gewerkt word5 en or we al internet hebben. De communicatie gaat voor mijn gevoel zo erg langs elkaar heen. Heb aan de telefoon ook aangegeven dat het enkel nog om de tv box gaat. Hoop echt dat dit na 11 januari op is gelost en we dit verhaal eindelijk achter ons kunnen laten.

 

Klopt het ook dat ik de 75 euro onterechte boete nog terug krijg?

Heb de stappen meerdere keren doorlopen en ook kabels verwisseld en geprobeerd maar blijf dezelfde melding krijgen.. even het Amino logo in beeld en daarna melding van geen kabel aangesloten.

Pakket bezorgd.

Nieuwe modem en geen tv box.

Zucht!

 

Sorry maar ik ben het zo zat. Waarom moet alles eerst steeds fout gaan en moet ik overal achteraan voordat ik überhaupt service krijg die in de buurt komt bij wat er beloofd wordt.

Zo het is alwaar 11 dagen geleden dat er contact is geweest op dit forum. Maar er is wel van alles weer gebeurd. Namelijk zo'n 2 gesprekken met tmobile en 3 met van Gelder. Wat opleverde dat er vandaag eindelijk weer een monteur langs is geweest maar we toch nog steeds geen internet hebben. De monteur heeft wel van alles doorgelopen en gemeten en heeft geconstateerd dat het laatste probleem nu nog de converter is. Waar ik wel even om moest lachen want ik heb tmobile al meerdere keren om een andere converter gevraagd nadat meerdere mensen en een eigen monteur al tot deze conclusie waren gekomen…

 

We zijn nu 3 maanden verder en heel heel veel gesprekken en tijd en moeite van mijn kant en nog steeds zitten we zonder internet. Ik vind de manier van doen en de gang van zaken niet alleen ontzettend frustrerend en onfatsoenlijk maar ook heel erg teleurstellend en onprofessioneel. Ook de manier waarop ik af en toe en toegesproken via de telefoon is heel erg respectloos. Dat terwijl ik toch steeds zelf de moeite nog nam om aardig te zijn want tenslotte kan degene aan de telefoon er niks aan doen. Maar waar is diezelfde moeite van jullie kant? Dat vraag ik me af.

 

Betaal nou al drie maanden voor een service die ik niet krijg. om nog niet te spreken van alle extra kosten die we zelf maken door dingen te regelen, vrij te nemen voor monteurs en diverse zaken. Alle tijd en energie die ik erin moet steken om bijna 2 tot 3 keer per week met iemand aan de telefoon te hangen en alle fouten recht te praten omdat er zelf geen simpel systeem wordt bijgehouden. 

 

Ik ben er moe van.

Waar is het lichtpuntje in dit verhaal?

 

Hi @Dorine Veenstra, het klopt als een bus dat er een nieuw modem naar jou onderweg is! Wat eng om te lezen dat een bliksem inslag de oorzaak is geweest zeg. Ik snap helemaal de keuze om het tv-abonnement op te zeggen als jullie dit de afgelopen tijd niet hebben gemist. Dit kun je heel eenvoudig zelf regelen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/interactieve-tv. Geef je een seintje als het via die weg is gelukt? 💪 Mocht ik verder nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag. 

 Die inslag was drie maanden geleden al. Daarom lag alles eruit. Dat heb ik toen ook gemeld. Nu heb ik een tweede nieuwe modem gekregen die ik niet nodig heb...

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Dorine Veenstra, bedankt dat je deze informatie doorspeelt! Ik zie dat je in de tussentijd nog aanpassingen hebt gedaan aan de TV Box, kom je nu wel verder? Voor mij lijkt het er namelijk op dat de TV Box ongeveer 10 minuten heel goed te bereiken is.

Als je de melding krijgt van ‘geen internetkabel aangesloten’ dan raad ik je graag aan om de kabel van de TV Box naar het modem na te kijken. Het beste kan je de TV Box direct op het modem aansluiten en niet via een omweg, zoals bijvoorbeeld via stroomnetadapters. Heb je daarnaast een reserve internetkabel die je kan uittesten?

Ik ben benieuwd hoe het er aan toe staat!

Reputatie 7

Hi @Dorine Veenstra, dat kan ik me helemaal voorstellen! Mijn collega heeft met mij mee gekeken en heeft nog één vraag. Je gaf eerder al aan dat de TV Box rechtstreeks is aangesloten op het modem. Toch zien wij de TV Box niet terug in de verbinding. Is de TV Box nog steeds rechtstreeks aangesloten? Zo ja, dan gaan we Guidion aansturen om dit te fixen. Ik hoor het graag van je. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dorine Veenstra, de netwerkbeheerder belt altijd met een anoniem telefoonnummer, wellicht dat dat de reden is dat je niet direct een gemiste oproep herkent - kan dat kloppen? 

Je zult vanzelf weer vanaf vandaag benaderd worden. Mocht je morgenmiddag nog geen oproep hebben gehad voor een afspraak, dan gaan we er zeer zeker zelf achteraan en zullen we ervoor zorgen dat je gebeld wordt!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Dorine Veenstra, erg fijn om te horen dat Van Gelder een afspraak met je heeft ingepland, ik heb er vertrouwen in dat ze veel voor je kunnen betekenen! Sorry dat er anderhalf jaar geleden niemand is geweest, ik durf niet te zeggen waarom dat zo was. In ieder geval heb ik er vertrouwen in dat je dinsdag een stuk meer helderheid van de monteur zal krijgen!

Ik heb nog even gekeken en gezocht maar geen gemiste oproepen. Ook geen privenummers. Ik wacht gewoon - niet zo heel geduldig - maar af weer. 

Ik laat morgenavond wel weten of ik iets gehoord heb. 

@Dorine Veenstra Helemaal super! Wat betreft de vergoeding, help ik je hier graag mee verder! Ik zorg graag dat alles helemaal op een rijtje is, zodat de vergoeding helemaal klopt. Internet is weer op 15 december gaan werken. TV-abonnement is niet meer gaan werken, maar heeft mijn collega @Jason er voor je uitgehaald op 18 januari. Jouw eerste melding bij ons was op 8 september 2022. De vergoeding van de abonnementskosten zal dan als volgt zijn:

Internet: 8 september t/m 15 december

Tv: 8 september t/m 18 januari

 

Laat het mij weten of dit zo helemaal klopt, dan regel ik dit voor je!

Die date kloppen beide inderdaad!
Begrijp ik dan goed dat ik de gemaakte kosten van die maanden terug krijg?
Ik zou het toch ook erg op prijs stellen om naast die vaste abbonements kosten toch ook een compensatie of tegemoetkoming te zien voor de hele reis die we hierin hebben afgelegd. Dit had namelijk nooit zoveel maanden moeten duren, dat is al wel duidelijk. Dan nog niet te spreken van alle fouten en de manier waarop er is gecommuniceerd met ons. Ik zou hierin een excuses en tegemoetkoming zeer op prijs stellen maar ook erg normaal vinden.
Met enkel de maanden vergoed krijgen vind ik dit verhaal niet afgerond. 
ik heb hier onwijs veel tijd en energie in moeten steken. 

Hoi @Dorine Veenstra, dank! Het is nu helemaal duidelijk. Ik heb nog een paar vragen en punten, zodat ik alles zo goed mogelijk kan regelen:

  • Van welk modem maak je nu gebruik? Je kunt mij de laatste vier cijfers van het MAC adres sturen, deze staan op een sticker op het modem?
  • Wil je mij de laatste vier cijfers van het MAC adres sturen van het modem die je nieuw hebt gekregen, welke retour mag?
  • TV kun je zelf opzeggen via My T-Mobile Thuis, zoals Lisa eerder heeft uitgelegd. Dit gebeurt met een maand opzegtermijn. Vergeet ook niet de TV Box op te zeggen. Lukt het jou niet zelf, geef het dan aan. Ik haal TV dan met een maand opzegtermijn uit je abonnement. 

 

  • Modem waar we nu gebruik van maken: 2B70
  • Modems die retour gaan: ED30 en 9EFO bij deze laatste zit ook de defecte converter bij in. Ik zal deze twee pakketen uiterlijk zaterdag op de post doen!
  • Tv opzeggen lukt mij niet zoals ik aangaf, hij blijf vragen om accounts toe te voegen. Als je dit voor mij zou willen regelen dan graag :) Alvast bedankt

Hoi Cal,

 

Ja hij gaat direct naar het modem. Vanmiddag gereset en ook al andere kabel geprobeerd maar blijf deze melding krijgen dus nog steeds geen tv.

Hij is rechtstreeks verbonden, Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven. Zou heel graag willen dat dit wordt opgelost en we over kunnen gaan op het afhandelen van dit verhaal want ik wordt er wel zat van. Leuk dat we eindelijk internet hebben maar ik betaal al maanden voor een totaal pakket wat ik niet krijg. Het is nu al januari en dit verhaald begon in september.

Goedemiddag,

Vandaag was het dan weer eindelijk zover, nadat ik gisteren een telefoontje kreeg dat de afspraak met de monteur niet door ging omdat deze ziek zou ziin? Kwam er vandaag 1. Kleine frustratie omdat ik een dag vrij regel om aanwezig te kunnen zijn. Ene teleurstelling na de andere wordt het in dit lange verhaal.

 

En ook vandaag is er niks opgelost. De monteur is bezig geweest, Waarmee weet ik eerlijk gezegd niet. Is ook naar de centrale geweest en toen ging hij ervandoor. Want er moet een poort gewisseld en opnieuw gepatched kreeg ik al uitleg. Daar zou ik wel weer over gebeld worden. Dit stoorde mij toch een beetje aangezien ik steeds dit scenario krijg. Er komt dan eindelijk een monteur, die kijkt en zoekt wat en gaat weer weg met de mededeling dat een ander het oppakt…

 

Ook mijn zwager vond het maar een raar verhaal en heeft contact opgenomen met van Gelder. Dit hoort niet helemaal zo te gaan volgens hun. Want ze mogen zelf bij de centrale en die werkzaamheden uitvoeren. 

 

Hoe kan het zo zijn dat dit allemaal zo lang duurt en allemaal zo mis gaat? En al voor de tweede keer zitten wij maanden met dit probleem. Wel heel toevallig dat wij dan de uitzondering zijn toch? Ik heb zo geen vertrouwen meer in tmobile en de service die er geboden wordt. Geen service eigenlijk, alleen via dit forum kom je nog ergens.

Ik ben dit spelletje een beetje zat aan het worden en kan me niet voorstellen dat dit probleem niet gewoon verholpen kan worden.

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Dorine Veenstra even om alle onduidelijkheid uit dit topic te halen: je bent momenteel netjes online en hebt dat nieuwe modem niet nodig? Het spijt me als hier verwarring over is ontstaan. We hebben inderdaad geen nieuwe TV Box naar je toegestuurd maar ik begrijp dat je deze ook niet wilt hebben omdat je de TV Box niet mist. Het enige wat in orde gemaakt moet worden is de retour van het laatste modem en de vergoeding voor de periode dat je geen verbinding hebt gehad. Heb ik het zo aan het juiste einde of mis ik toch nog iets?

Goedemiddag.

 

Nou het gaat allemaal nog steeds flink mis hoor. Ten eerste heb ik nog niks ontvangen met betrekking tot het maken van een afspraak.

Ik heb mijn zwager maar weer ingeschakeld. Die werkt zelf in deze branche en die heeft ook voor wat nagekeken en gebeld. Zeggen ze bij TMOBILE doodleuk dat ik allang een afspraak had  (9 nov) maar dat ik die zogenaamd heb geannuleerd. Hier klopt helemaal niks van!

 

Ik hoor juist helemaal niks van jullie

 Ben het zo ontzettend zat nu. Nu is er weer door onszelf wat actie onstaan omdat ik wederom zelf iemand heb ingeschakeld. Ik wacht al maanden nu totdat het probleem wordt opgelost. Er moet een monteur naar de centrale om daar iets om te schakelen zodat de lijn weer goed bij ons uitkomt. Waarom kan dit niet gewoon geregeld worden? Dit is toch absurd. Ik kon de klantenservice wel weer even bellen hadden ze gezegd, okay prima  (in plaats van dat ik eens gebeld word) maar dan doe je dat, sta je 40 minuten in de wacht om vervolgens 1 minuut te kunnen genieten van een luide tv en er opgehangen wordt. Prima dat mensen thuis aan het werk zijn maar dit kan toch niet? Ik heb werkelijk waar nog nooit zo een slechte klantenservice mee gemaakt als bij dit bedrijf via de telefoon. Wat gaat er nu eens gebeuren?

Hi @Dorine Veenstra even om alle onduidelijkheid uit dit topic te halen: je bent momenteel netjes online en hebt dat nieuwe modem niet nodig? Het spijt me als hier verwarring over is ontstaan. We hebben inderdaad geen nieuwe TV Box naar je toegestuurd maar ik begrijp dat je deze ook niet wilt hebben omdat je de TV Box niet mist. Het enige wat in orde gemaakt moet worden is de retour van het laatste modem en de vergoeding voor de periode dat je geen verbinding hebt gehad. Heb ik het zo aan het juiste einde of mis ik toch nog iets?

Goedemiddag.

 

Klopt dat ik nu een extra modem heb die ik niet nodig heb. Die zal ik retour sturen. De tv box zou inderdaad hierheen moeten maar ik wil graag mijn abonnement wijzigen naar internet only..krijg dit alleen zelf nog niet gewijzigd dus als iemand dit zou kunnen regelen zou dat fijn zijn. Anders kan hier alsnog een tv box heen omdat ik er tenslotte wel voor betaal.

Dat moet nog geregeld en dan inderdaad compensatie voor dit hele verhaal en de boete die retour moet (maar dit wordt als het goed is deze maand al verrekend)

 

Groetjes 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Dorine Veenstra, naast de abonnementskosten kan ik je ons wifipunt, een jaar lang gratis aanbieden! Dit wifipunt zorgt voor optimaal bereik door heel je huis heen. Hier lees je meer over Wifi Plus:  

Laat je weten of je het wifipunt wilt ontvangen? Hoor graag van je.

Reputatie 7

Hi @Dorine Veenstra, ontzettend bedankt hiervoor! Ik hoor het graag van je vandaag en hoop dat je in deze update aangeeft dat je bent gebeld. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dorine Veenstra, ik denk dat de retour-melding en onze onterechte waarschuwing elkaar (wederom) gekruist hebben. Ik zie dat alles netjes geretourneerd is - de apparatuur is vermoedelijk afgemeld nadat een collega heeft gezien dat de zending retour moest komen maar niet binnenkwam - en begrijp oprecht niet waarom DHL constateert dat de zending niet retour is; dit zou elkaar namelijk moeten opvolgen zodra de apparatuur afgemeld is. Waarschijnlijk komt vanaf morgen de melding binnen dat alles aan DHL-zijde ook geregistreerd is, daarna zal je geen berichtgeving moeten ontvangen hieromtrent. 

Wat betreft de snelheidstests: kun je in dat geval dan de speedtest uitvoeren op de website zelf? 

Reageer