Beantwoord

Zelf installeren moden

  • 16 October 2023
  • 2 reacties
  • 110 Bekeken

Ik heb het gevoel dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Op 21 september heb ik een contract afgesloten dat op 24 oktober mijn glasvezel aansluiting opgeleverd zou worden. 2 weken voor die datum zou een monteur langs komen. De apparatuur is al lang binnen, maar tot mijn verbazing kan ik pas een afspraak plannen op of na 10 november. Op advies van Guidion heb ik die afspraak toch maar gepland. Heb hier ook contact over gehad met Odido en het advies was om rond 13 oktober nog even contact op te nemen, omdat er mogelijk iemand uitvalt, waardoor er dan toch misschien eerder een monteur langs zou kunnen komen. Ook dat heb ik nu geprobeerd, zonder resultaat. 

 

Ik zit dus zo meteen bijna 3 weken zonder internet, bovendien vraag ik mij dan ook af hoe dit met de facturatie gaat. Het contract gaat immers al op 24 oktober in. Er wordt niet echt meegedacht in oplossing, en alleen maar excuses, waar ik dus niet mee opschiet.

 

Ik wil daarom dit modem zelf aansluiten, ondanks alle dreigingen over garantie e.d.. Jammer om dit nu zo te ervaren. 

 

Hoe kan je nu iets aanbieden wat je niet waar kan maken?

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 October 2023, 11:58

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @FluffyCarrot 

De facturatie start pas nadat de Guidion monteur een werkende installatie heeft achtergelaten.

Het advies is om het glasvezel niet zelf te installeren dus je zou de eerst mogelijke datum kunnen kiezen en vervolgens dagelijks een keertje bellen om te kijken of er een eerdere datum is waarop de monteur kan.

Dank voor je antwoord, maar het gaat fundamenteel mis bij het afsluiten. Dit is een procedure die door Odido is bedacht, ik heb daar geen invloed op. Hoe kan je iets aanbieden wat je niet waar kan maken? Er wordt ook nog even voorbij gegaan aan het feit dat ik dus zo meteen 3 weken zonder internet zit. Ik heb al twee keer gebeld om te kijken of er eerder een optie is en ik krijg nooit iemand aan de lijn die mee denkt hierin. Er wordt niet geluisterd en al helemaal niet meegedacht in een oplossing. En al die mooie teksten dat een gesprek (kan) word(t)en opgenomen ter verbetering van de kwaliteit, ik zie geen verbetering. Snap sowieso niet waarom ik hier achteraan moet gaan, dat is iets wat jullie moeten doen.

Reageer