Beantwoord

zelf installeren na overstap van ziggo: wel een draad, geen kastje

  • 8 August 2023
  • 18 reacties
  • 796 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 9 reacties

Hoi!

Zou graag zelf morgen t mobile installeren. De monteur kan pas over een week en heb internet nodig.

 

Huidige aansluiting Ziggo is heel anders dan wat t mobile nodig heeft.. Zie onder Ziggo.

Ik heb geen kastje, wel een kabel met rode en blauwe draden. Kan ik deze denk je gebruiken om zelf een van de toegezonden kastjes aan te sluiten?

 

Ik dacht aan degene op de foto. 

 

Kan iemand mij vertellen of ik het dan goed doe of wat ik anders het beste kan doen?

 

dank!

icon

Beste antwoord door Waqqas 8 August 2023, 21:38

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rctz 

De rode en blauwe draden op foto 2 zou je in de doos op foto 3 kunnen aansluiten of eventueel oranje en wit aansluiten als rood en blauw niet werken, vervolgens kan je de DSL kabel erin pluggen (groene phone kabel kan je ook gebruiken).

De verbinding zal vóór 18:00 actief zijn.

Hartelijk dank! Zal het morgen meteen proberen, dan start het abonnement.

De groene lampjes branden, maar er is nog geen internet. Begrijp ik het goed dat ik dat het in principe goed is zo en ik in de loop van de dag internet kan verwachten? Zo ja: kan ik de bank weer terug schuiven :). 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Rctz 

Die groene lampjes gaan altijd branden. Maar pas als de DSL verbinding is gemaakt en daarna er een IP adres verkregen wordt zal ook het “wereldbolletje” groen gaan branden.

Dus de bank kan even terug, als je vanavond om 18:00 uur nog geen internet hebt zou je de bekabeling nog eens moeten nakijken. De door jouw getoonde kabel is niet echt een ISRA punt.

Reputatie 7
Badge +15

@Rctz 

Heb je verder niks van onderstaande in de meterkast, woonkamer of ergens anders?

Als je in een appartement woont dan zou dit de enige kabel in huis kunnen zijn aangezien hij van beneden komt samen met de COAX kabel.

Dank allemaal, nee, helemaal geen kastjes.. ik woon in een rijtjeshuis uit 1900. Ik zie alleen ziggo kabels en kastjes.

Reputatie 7
Badge +15

@Rctz 

Mocht de verbinding na 18:00 nog niet werken dan kun je eventueel ook zoeken naar een KPN kabel in een blauwe mantel, deze zou je kunnen zien in de kruipruimte of komt in de meterkast bijvoorbeeld uit de grond.

De draad die naar het ziggo/kpn kastje gaat is blauw (maar wit geverfd). Deze komt van buiten en gaat naar het kastje met 2 zilveren pinnen (of hoe je die ook noemt).. we hebben geen vaste telefoonlijn, die hadden de oude bewoners mogelijk wel.

Helaas, geen internet.. heb blauw en rood geprobeerd, ook oranje en wit.
 

Heb overal gezocht, maar nergens een blauwe kabel of kastje te zien. Iemand nog tips? 
 

zie foto’s meterkast 

 

Reputatie 4

Als je in een oud rijtjeshuis woont kun je ook bij de buren gaan vragen waar hun telefoonverbinding binnenkomt. Dat maakt de speurtocht in je eigen huis wat makkelijker.

Gecheckt: De buren hebben het linker kastje wel, boven de stedin meter.

Reputatie 7
Badge +15

@Rctz 

Dan zul je op de monteur moeten wachten, van een moderator zou je een voucher voor 7 dagen internet kunnen krijgen die je met een T-Mobile, Tele2 of Ben (prepaid) simkaart kan gebruiken om een hotspot te creëren bijvoorbeeld.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Rctz

Op de laatste foto die kabel die naar jou toe komt lijkt uit dat ISRA punt (meest rechtse) te komen, heb je signaal als je die kabel in het kleine doosje aansluit en daarin dan de kabel naar je modem plugt?

Je hebt helemaal gelijk, wat goed gespot! De buren hadden kastje 1 op een hogere plek die veel beter zichtbaar is. Dus net anders dan bij ons. Excuses voor de foto’s/viezigheid in dit hoekje van het huis.. 

Ik ga dan het kastje daar op aan sluiten.

 

 

Gelukt, dank! Daar dan laten hangen ipv woonkamer denk ik?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Rctz 

Voor een optimale verbinding is het het beste om de modem met een korte kabel op het ISRA punt aangesloten te laten. Kan je een internetkabel vanaf de Zyxel modem naar een gunstige plek aanleggen waar je misschien een versterker of 2de router kan aansluiten?

Het werkt prima zo met WiFi versterkers. Dank voor alle hulp!

Reageer