Info

Hoe installeer je Internet + TV?

Hoe installeer je Internet + TV?

Toon eerste reactie

293 reacties

Reputatie 7
@Theaumasch Ik heb zojuist jouw binnenkomende verbinding gecontroleerd en hier lijkt er inderdaad ook iets niet goed te gaan met deze verbinding. Ik heb onze technische dienst ingeschakeld en we gaan voor je aan de slag! Je ontvangt binnen een aantal dagen bericht van mijn collega's.
Reputatie 7
@isayeva door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. Via dit topic houden we je graag op de hoogte. Excuses voor het ongemak!
14 mei heb ik een mail gekregen dat ik op 31-05-2019 T-Mobile Thuis zelf kan installeren. De verbinding wordt op die dag voor 18.00 uur opgeleverd. Nou is het al 04 juni maar ik heb nog steeds geen internet verbinding van T-Mobile. Zoals Thomas het zegt "ongeacht het moment waarop ik bel is deze 'drukker dan ik van ze gewend ben" wachttijd zou zelfs 30 min zijn.

Zou iemand van T-mobile, mij willen vertellen wat het probleem is.

In afwachting van een zeer spoedig antwoord,

Isayeva
Hi,

I got a T-Mobile subscription to get internet at home (50Mbps). According to the letters from T-Mobile the connection should have happened today (March 6th, 2019). I have seen the intallation video se eral times and I have followed the installation instructions carefully. Although I used to have an internet connexion with Ziggo (via coaxial cable), I located an ISRA (wandcontactdoos) in my meterkast.

The Huawei modem turns on and after a while the WiFi LED goes green. The WAN and Internet lamps remain off. Thus, I can connect via WiFi to the modem but I don't get any internet connection (as expeted).

Could you please confirm that my internet connection is active? Can you help me to get this problem solved?

Kind regards


Ik heb precies dit probleem,

en heb geprobeerd de klantenservice telefonisch te bereiken maar ongeacht het moment waarop ik bel is deze 'drukker dan ik van ze gewend ben'... aangezien ik als nieuwe tmobile thuis klant inmiddels gewend ben dat klantenservice dus gewoon niet te bereiken is probeer ik het maar even via deze weg voordat ik simpelweg een nieuwe provider zoek.

De reactie van een moderator was overigens al:
"Our technical support looked at the issue and immediately made sure that grid operator KPN will work on a solution. Our technical support will keep you updated!"

Kan dit voor mij ook opgelost worden?

In afwachting van een zeer spoedig antwoord,

Thomas
Reputatie 7
@tmdoggie Officieel raden we het gebruik van powerline adapters af omdat we inderdaad niet kunnen garanderen dat deze probleemloos werken maar in de praktijk ben ik volgens mij 1 klant tegen gekomen waarbij het inderdaad echt niet werkte. Het is soms wel even nodig om dee TV Box eerst rechtstreeks aan te sluiten op de modem zodat deze de juiste instellingen ophaalt. Zodra dit is gebeurd kan je de TV Box aansluiten via de powerline adapter en dan zou het moeten werken ;)

@jf.otten Dat is een hele goede vraag 🙂 Als je al een werkende DSL aansluiting hebt dan komt de netbeheerder (KPN) er normaal gesproken niet aan te pas en nemen wij de lijn gewoon over. Het zou kunnen zijn dat er wat verwarring is over wat de juiste lijn is, in dat geval komt er een monteur van de netbeheerder langs. Wat gaf de KPN zelf aan? Zij zijn verantwoordelijk voor het netwerk dus je kan ze wat dat betreft gerust aan de slag laten gaan!
Reputatie 1
ik ga over van Telfort ADSL naar T-mobile thuis ADSL en toen ik thuis kwam van me werk, bleek dat KPN had gebeld omdat zij moeten een aansluiting op het koper netwerk realiseren. Waarom is dit? Het is toch gewoon een kwestie van huidige modem verwijderen en een nieuwe modem van T-mobile plaatsen en aansluiten?
De leiding is sowieso niet leeg waar de kabel doorgetrokken moet worden zou sowieso eerst een ongebruikte kabel uit moeten.

Ik hoop dat je gelijk hebt.
Maar de klantenservice van zowel Guidon als van t-mobile zeiden dat via tp link kastjes sowieso niet kon.

Maar hoop dat het wel blijkt te kunnen. Ookal zou ik er 20 of 30 mb mee verliezen. Gamen deed ik toch al niet meer. Dus wat verlies vind ik geen ramp.

Alleen de extra kosten als het niet kan, is voor mij wel een probleem. Dat het voor sommigen maar een paar euro is dat zal vast. Als ik pech heb loopt het voor mij al snel hoger op dan een week eten. En dat is niet voor iedereen makkelijk op te vangen.

Dus word duimen. En als t echt niet kan heb ik dus een probleem. En was bepaalde info vooraf gegeven had ik niet het risico tot overstappen genomen.
Reputatie 7
Badge +4
je kan de tp link kastjes altijd even proberen. er zijn genoeg T Mobile klanten die dit ook gebruiken (staat ook op het forum)

Alle informatie over de installatie kan je gewoon vinden op de website. Zo staat er dat het trekken van een kabel door een loze leiding ongeveer 30 minuten kost. het is op voorhand lastig in te schatten hoe de situatie bij jou is alleen al door dat ze niet even bij je binnen kunnen kijken.
@airmaxx14 Een apartement op 2 hoog heeft geen kruipruimte. Je hebt niet goed gelezen.

Tp link kastjes is hier simpelweg het meest effectief en zijn er al, want die worden nu ook gebruikt I.v.m. ongelukkige woning / onpraktisch en geen plinten aanwezig.

Er stond nergens in de info vooraf en er is ook niet tijdens het telefoongesprek waarin ik het contract afsloot vermeld dat ik dat niet zou kunnen gebruiken.

Ik klaag niet zozeer over de utp kabel dan wel over de kosten per kwartier voor het installeren ervan. En men kan niet vooraf vermelden hoeveel tijd het gaat kosten.
En er is vermeld en stond ook op de website dat installatie door de monteur kosteloos was. En daar val ik wel over.

Het probleem is juist dat er word gezegt dat ik geen gebruik kan maken van de tp link kastjes die ik heb. Want dat zou niet kunnen....bij het systeem dat tmobile gebruikt.


@Hidden.nld En zowel t-mobile klanten service zelf als Guidion zeggen dat t enkel aangelegt kan worden door kabel door te trekken. Maar dat zeggen ze wel pas nadat die 14 dagen waarin je je nog kan terug trekken voorbij zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Er word standaard gratis een instalatie uitgevoerd. heb je extra wensen dan hangen daar extra kosten aan.
Je tp link kastjes gaan waarschijnlijk gewoon werken. T Mobile kan alleen geen garantie geven op jou tp link kastjes. in de praktijk is de kans klein dat het in eens niet meer werkt.
@tmdoggie Ik begrijp niet echt je onvrede. Een kabel door de huis maken. Ziggo Xs4all doet dat ook niet. Ze spannen een kabel naar je TV kastje en s6 ermee.

Daarbij zijn er zoveel mogelijkheden. Zelf een kabel maken via de kruipruimte. Anders via een oud PTT stopcontact. Even een trekveer en je kan een nieuwe UTP kabel er doorheen trekken.

Andere opties zijn een Coax netwerk adapter kopen. MOCA. Dan verstuur je UTP via je coax.
Nog een optie is een Devolo of welk merk dan ook. En je verstuurd je netwerk via het lichtnet.

Tuurlijk het kost geld. Maar je kan niet verwachten dat je internet provider even een UTP kabel gaat leveren door je huis.
De Draytek Vigor 2132 is dus nu niet meer leverbaar als ik het goed begrijp?

En als een je t-mobile contract telefonisch afsluit word er niet vermeld dat je volledig afhankelijk bent van Lan kabel en dat, dat dus doorgetrokken moet worden en extra kosten geeft. Terwijl je bij het afsluiten van een 3 in 1 pakket in de veronderstelling word gebracht, dat de boel gratis word geinstalleerrd. Waarna je vervolgens eerst 2 weken bedenktijd moet uitzitten alvorens je contact kunt hebben met Guidon om dan daarvan te vernemen dat er dus sowieso kosten bij komen op een moment dat je dus officieel niet meer terug kunt.

Ik heb vanaf ik hier woon altijd gebruik gemaakt van tp link kastjes. En wist niet beter dan, dat via elke provider kan. En ben niet vooraf geinformeerd van mogelijk bijkomende kosten. Ik voel me nu die 14 dagen bedenktijd er op zitten dus flink in het ootje genomen. Zeker gezien ik ook al heel wat jaren mobiel vaste klant ben bij t-mobile.

Ik ben zeer ontevreden over de gang van zaken. Klantenservice geeft vervolgens een mailadres waarmee ik contact op kan nemen wat vervolgens niet lijkt te bestaan. Krijg in elk geval mijn mail terug. En heb echt het emailadres gebruikt dat de klantenservice mij eerder vandaag gaf.

Via messenger word doorgaans binnen ern uur gereageerd staat er. Nou ik wacht al heel wat uren. En wil duidelijkheid of we tot een oplossing kunnen komen of dat ik met behulp van een jurist bezwaar ga aantekenen.

Niet iedereen kan bepaalde bedragen er nog even extra bij ophoesten.
Zolang er geen signaal op je koper staat zal het modem niet gaan trainen. Zie je bij het uit en aanzetten niet even dat hij probeerd connectie te maken?

Als het na enige tijd niet meer brand is het DSL signaal niet op de koper aanwezig en staat het modem gewoon te wachten.
Reputatie 7
@j.westerhof269 Bedankt voor de foto! Het is wat lastig te zien maar de kabel die binnen komt op het 'kastje' lijkt geen buitenkabel. Zit er toevallig nog wat voor waardoor je een soort "overgang" van buiten naar binnen hebt? Gebruik in ieder geval de andere kabel die meegeleverd is met het pakket, je hebt nu de internetkabel gebruikt in plaats van de DSL kabel die tussen eht aansluitpunt en de modem hoort 🙂 Hierdoor kan het zijn dat je verbinding stoort.

@grzegor0 Is het jou inmiddels gelukt? Zo niet dan kan je eventueel ook telefonisch contact opnemen met onze monteursdienst via 088 200 0 151, dan kunnen ze meteen een afspraak met je maken!
Reputatie 1
Ik kan geen afspraak maken...


wat is er aan de hand ...?
Reputatie 1
Ik kan geen ISRA-punt vinden ...
Ik vraag om een ​​technicus...
Dag Brian, bedankt voor je reactie. Ik sluit een foto bij. Ik heb inmiddels contact gehad met de service en zij vermoedt een fout in de bedrading.

Reputatie 7
Hi @grzegor0, ik kijk graag met je mee! Voor de duidelijkheid, bedoel je dat je het aansluitpunt voor de modem (ISRA-punt) niet kan vinden? Een ISRA-punt ziet er ongeveer zo uit en zit meestal in je meterkast, in de woonkamer of in de buurt van de voordeur. Als je in een appartement woont dan kan het zijn dat de ISRA in een gezamenlijke ruimte staat en dat de verbinding is doorgetrokken naar een wandcontactdoos. Als je de aansluiting echt niet kan vinden laat het dan zeker weten, dan stuur ik een monteur bij je langs!

@trucker2001, zo te zien heb je inmiddels al contact gehad met een collega over je aanvraag. Als ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik het graag!

@j.westerhof269 Ik kijk graag met je mee! Waar heb je de modem op dit moment op aangesloten? Je kan deze het beste rechtstreeks op het ISRA-punt aansluiten. Mocht je geen signaal hebben dan zou je de kap even los kunnen halen en hier (of in een nieuw topic) een foto van de bedrading kunnen plaatsen. Vaak is hier wel aan te zien of er mogelijk iets niet goed zit in het aansluitpunt en hoe dit op te lossen is.
Hallo,

Ik kan vanaf 25 april mijn modem aansluiten, maar alleen de power en wifi lampjes branden. WAN en internet lampjes doen het niet. Ik heb hier op het forum een post gezien van @sturm314 met hetzelfde probleem. De klantenservice van t-mobile al proberen te bellen, maar ik kom er niet door. Via Guidion een monteur proberen in te plannen maar die kan pas op 6 mei komen. Dit is te laat, ik kan niet 6 dagen zonder internet zitten. Graag z.s.m. een reactie.
volgende week vrijdag 03-04-2019 wordt t mobile thuis glasvezel geinstaleerd . ivm verhuizing.
er is echter nog gen contact geweest met Guidion. gaat hier iets mis
Reputatie 1
Hallo
Ik bestelde thuis internet, het pakket kwam, alles gaat over ... maar ik kan nergens een telefoonaansluiting vinden
Reputatie 7
Badge +5
Hi @sturm314, thanks for reaching out to our Community! I'm sorry that the installation did not go as planned. Luckily I can see that you've already contacted the customer service. Our technical support looked at the issue and immediately made sure that grid operator KPN will work on a solution. Our technical support will keep you updated!
Hi,

I got a T-Mobile subscription to get internet at home (50Mbps). According to the letters from T-Mobile the connection should have happened today (March 6th, 2019). I have seen the intallation video se eral times and I have followed the installation instructions carefully. Although I used to have an internet connexion with Ziggo (via coaxial cable), I located an ISRA (wandcontactdoos) in my meterkast.

The Huawei modem turns on and after a while the WiFi LED goes green. The WAN and Internet lamps remain off. Thus, I can connect via WiFi to the modem but I don't get any internet connection (as expeted).

Could you please confirm that my internet connection is active? Can you help me to get this problem solved?

Kind regards
Reputatie 7
Hoi @Bust3R,

Top dat je hier voor de installatie al onderzoekt! En nog groter compliment als het inmiddels al is opgelost! Dit ISRA-punt behoeft nog wat aanpassingen. Je kunt aderpaar kiezen en ons modem aansluiten, maar volgens mist er een kleur. In zo'n geval hebben we dan de netwerkbeheerder nodig om het aansluitpunt te controleren. Kun je ons vertellen hoe het bij jou opgelost is?
Reeds voor elkaar!

Reageer