Info

Hoe installeer je Internet + TV?

Hoe installeer je Internet + TV?

Toon eerste reactie

293 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @pjtvbergen, welkom op de Community!

Ik zie dat je één keer gebeld hebt naar de Klantenservice op 19 januari en dat mijn collega je toen meteen heeft geholpen met een monteursafspraak. Op 18 januari heb je 's avonds laat een e-mail naar ons mailadres gestuurd, daar hebben we nog geen kans op gehad om op te antwoorden.

Eén dag nadat mijn collega de monteur aangestuurd heeft, is deze bij jou langs gekomen (op 20 januari) en heeft alles netjes geïnstalleerd, dat is fijn om te zien. Kan ik je nog ergens mee helpen?

 

Vorige week Tmobile thuis met glasvezel besteld. Het installatiepakket wordt morgen bezorgd. Maar Guidion kan pas over 4 (!) weken komen installeren. Het is in mijn nieuwe huis waar ik over 2 weken ga wonen dus ik heb geen alternatieve internetverbinding. En ik heb écht dagelijks internet nodig voor school. Guidion service afnemen is verplicht om de één of andere reden… Ik ben zelf ICT-er en vrienden van mij zijn zelfs netwerkbeheerders voor hun werk. Is het écht niet mogelijk om alles zelf te installeren zodat er gewoon school gevolgd kan worden vanaf 1 april (nee geen grap).

En als het écht niet kan...kunnen jullie dan een tijdelijke oplossing aanbieden als vervanger van de bizarre wachttijden bij Guidion momenteel?

Reputatie 7

Hi @DaphneVa, leuk om te horen dat jij Glasvezel bij ons af gaat nemen!

Hele terechte vraag van je! Heb jij al geprobeerd om ook rechtstreeks naar Guidion te bellen via: 088 - 200 0151? Wellicht is er toch al eerder een gaatje in de agenda van één van de monteurs. Mocht dit nou niet lukken, klop dan nog een keer bij mij aan. Dan bieden wij uiteraard een tijdelijke oplossing voor je. 

Wanneer je een Glasvezel abonnement afsluit, adviseren wij echt om de installatie door een monteur van Guidion uit te laten voeren. De vezels en het aansluitpunt zijn namelijk erg kwetsbaar en de monteurs zijn hier speciaal voor opgeleid. Als jij of één van je vrienden het zelf installeert, vervalt alle garantie. Daarom wil ik je vragen te wachten op de installatiemonteur. De monteur meldt de installatie bij ons aan, waardoor wij weten dat we jouw abonnement kunnen starten. Zonder bezoek van de monteur wordt jouw abonnement dus niet actief.

Ik hoor het graag van je! 😊

Beste,

I got a T-Mobile subscription to get internet at home (100Mbps). yesterday I got the Installation package.

de installatiedatum (dinsdag 06 april 2021). Deze datum heb ik ook van jullie ontvangen per e-mail. Pas vanaf die datum werken de T-Mobile Thuis diensten.

Hoewel ik vroeger een internetverbinding had met Ziggo (via coaxkabel), heb ik de ISRA (wandcontactdoos) kapot gevonden. zoals die foto.

Dus kan ik mischein een afspraak met de montur om te installatie maken?

 

Graag z.s.m. een reactie. Soliman

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Soliman85 

Heb je in de meterkast of woonkamer bijvoorbeeld geen andere ISRA punt waar ook de KPN kabel op is aangesloten? Hier wat voorbeelden.

 

Bedanket voor jullie reactie,

ja ik heb andere ISRA ponten maar de hoofd an

Bedanket voor jullie reactie,

ja ik heb andere ISRA ponten maar de hoofd aansluitpunt is kapot.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Soliman85 

Kan je eens een foto plaatsen van de andere aansluitpunten? Dat doosje is niet je ISRA.

ja zeker,

 

Hi there

I got my installation package. Everything seem pretty simple and easy to follow even tho I don’t speak Dutch.

Except, I don’t actually have landline cable anywhere to be found. So my question is, whether T-Mobile can get me the landline connection? Or shall I cancel and move to Ziggo since the house has coax cable ready. 
Will even T-mobile able to connect me landline since there is no sign of this cable anywhere around the house. I check everywhere, including my utility box. 

Let’s say we can’t solve the landline problem, how do I go about returning my starter box and canceling my subscription since I have not use the service yet and unable to? 

 

I would appreciate whatever information you can share.

Have a great weekend ahead,

regards

Sebastian 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hello @SebaNL 

Isn't there anything of the picture below in your house? You could search in your fusebox or living room.

 

Hi there, thank you for the reply!

Nothing. The ONLY thing I found is the socket in my living room near TV at the bottom of the wall (in attached photo) but there is no cable behind it. My fusebox has ZERO of any kind of sockets. Just one power supply socket (2 pin electricity), meters, and the only cables thick like a finger all going to the fusebox. 

Thank you very much trying to help! I sincerely appreciate!
Since there is no solution, the landlord is not interested in installing a landline, and I can’t get in touch with T-mobile to find out whether they are able to do it, I will need to cancel my T-mobile service and go with the next choice which can work with my existing coax socket. 

Once again, thank you very much, and you all have a great day ahead! 

Best regards

Sebastian

Goedenavond! 

Vandaag hebben we het installatiepakket ontvangen. In de bijlage is een foto bijgevoegd van de aansluiting. Alleen komen we niet uit de juiste draden, zoals vermeld in het bijgeleverde installatieboekje. Ik zie hier meerdere vragen over de juiste aansluiting voorbij komen, dus jullie kunnen mij hier vast meer over vertellen. 
Ik hoor het graag! Alvast bedankt voor de reactie.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @FemekP 

In het installatiepakket zit een aansluitdoosje met alleen rood en blauw, pak die.

Vervolgens neem je de 2 draden links die om elkaar heen zijn gewikkeld zwart en doorzichtig en sluit deze aan.

Een alternatief is de 2 draden rechts wit en doorzichtig die om elkaar heen zitten gewikkeld te gebruiken ipv de andere combinatie zwart en doorzichtig.

Reputatie 1

Het gaat om de dingen die niet zijn gedaan,laptop aansluiten op internet,WiFi check in en rondom huis ,email instellen .

Je bent niet de enige, hier ook “alles” geïnstalleerd, doch nadat ze weg waren, even een speedtest gedaan… Download rond de 950 mb/s, echter de upload was slechts rond de 20 mb/s.

Ben nu al paar dagen aan het mailen om allerlei schermafdrukken te verzenden, voordat men de klacht gaat behandelen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Avanka 

Zou je ook eens een foto van de Huawei ONT en je glasvezelaansluitpunt kunnen plaatsen om te kijken of de juiste patchkabel is gebruikt?

Meten op een andere laptop met de Ookla speedtest app geeft hetzelfde resultaat?

Reputatie 1
Bij de aansluiting op het modem, bij de WAN-Poort dus, daar hoort toch ook een lampje te branden? net als bij de LAN-Poorten? Daar zie ik echter niks branden… Op dat Huawei-kastje branden de twee rechtse lampjes constant, het meest linkse lampje knippert

 

Reputatie 1

Hallo @Avanka 

Zou je ook eens een foto van de Huawei ONT en je glasvezelaansluitpunt kunnen plaatsen om te kijken of de juiste patchkabel is gebruikt?

Meten op een andere laptop met de Ookla speedtest app geeft hetzelfde resultaat?

alle computers (6) zelfde resultaat, ver onder de 30 mb/s upload

foto's net gepost op dit forum

 

Reputatie 7
Badge +15

@Avanka 

Bij de WAN poort hoort volgens mij geen lichtje te branden en op de Huawei horen power, PON en LAN constant groen te branden.

Verder ziet het er op de foto wel goed uit, de monteur had allerminst wel een speedtest mogen doen..

Reputatie 1

@Avanka

Bij de WAN poort hoort volgens mij geen lichtje te branden en op de Huawei horen power, PON en LAN constant groen te branden.

Verder ziet het er op de foto wel goed uit, de monteur had allerminst wel een speedtest mogen doen..

de meest linkse knippert langzaam, niet constant

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Avanka,

Fijn dat je het uitgebreid getest hebt en sorry voor het verlate antwoord! In ieder geval ben ik blij om te zien dat je, na een gesprek met een telefonische collega van mij, een monteur hebt ingepland die met je mee komt kijken naar de verbinding. Ik vermoed dat het hierna snel opgelost is en je kan genieten van Giga-snel internet!

We hebben een thuispakket besteld maar het bleek dat we geen doos hebben, er zitten alleen kabels in de muur. Ze zeggen dat dit niet het internet is, want internet is leuk met een kabel van tv. Wat te doen? voorheen was hier KPN. zogenaamd. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @anusiamilewska welkom bij de community.

Dit is inderdaad een aardige chaos die de vorige bewoners hebben achtergelaten.

Maar eigenlijk is geen van deze aansluitingen wat we zoeken. Je moet bij het ISRA punt zijn. Dat is waar de KPN koperkabel binnenkomt. Kijk eens in de meterkast.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @anusiamilewska 

Kom je niks van dit tegen in de meterkast, woonkamer of ergens anders?

 

Reageer