Authenticatie problemen Gigaset S450

  • 2 February 2023
  • 66 reacties
  • 2606 Bekeken


Toon eerste reactie

66 reacties

Reputatie 3

Hey @kachun 

Dank voor de tip, zal het omzetten. Heeft op dit moment nog geen effect omdat de authenticatie faalt. De timer loopt pas als dat gelukt is, maar het is goed te weten hoe vaak de refresh nodig is.

De random ports hadden overigens om dezelfde reden geen effect. Wel geprobeerd.

Groet,

Michel

Reputatie 1

@Michel Stam 

Zet ook je Registration refresh time in de Advance Settings van het SIP account op 3600s. Heb ik hier gelezen. https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk%2D539/eigen%2Dmodem%2Dwat%2Dzijn%2Dde%2Dvereisten%2D339306

 

 

 

Reputatie 1

Ik heb een Gigaset Go Box 100 met een S850A en initieel had ik ook het Registration Failed probleem voor het T-mobile SIP Account. Ik heb bij Advanced VoIP Settings de optie “Use random ports for SIP” op “Yes” gezet en toen deed die het na een reboot van de Gigaset. Ik gebruik een eigen Asus router.

 

 

Reputatie 3

Mijn volgende stap is het Zyxel modem even aansluiten op mijn lokale netwerk hier (niet t-mobile) en met Wireshark sniffen wat er precies aan SIP berichten voorbij komt. Niet heel triviaal dus zal even op zich laten wachten.

Reputatie 3

Zojuist een wachtwoord aangemaakt met letters, cijfers en een streepje. Mee eens, dit zou moeten werken.

Edoch, nog steeds de error.

 

@Tommie zou je het draadje open willen laten en niet als oplossing willen flaggen? Ik beloof van mijn kant dat ik een signaal geef als de oplossing gevonden is, maar ik kan niet elke dag testen, omdat dit de verbinding van mijn ouders betreft, niet mijn thuisverbinding. Er is af en toe wat reizen noodzakelijk.

Reputatie 7
Badge +6

@Michel Stam Testen op een ander netwerk dan de vaste aansluiting van TM Thuis heeft sowieso geen zin, omdat de VOIP-server daarop niet bereikbaar is. Het wachtwoord moet minimaal 1 speciaal teken bevatten. Kun je een wachtwoord maken met alleen een streepje (-) als speciaal teken? Daarvan weet ik zeker dat het werkt. Zo kunnen we een ‘verkeerd’ wachtwoord uitsluiten.

Reputatie 3

Zijn er bepaalde karakters die, ondanks dat je ze kan invullen, niet gebruikt mogen worden als wachtwoord?

Reputatie 3

@Michel Stam Toevallig (of niet?) lees ik hier een vergelijkbaar verhaal. Daarom voor jou dezelfde vraag: kun je het eens testen op een ander apparaat, bijvoorbeeld met een VOIP-app op je telefoon? Zo kunnen we controleren of de Gigaset de boosdoener is. Zorg er wel voor dat je telefoon met je Thuis-wifi verbonden is. Op andere aansluitingen is de VOIP-server niet bereikbaar.

Hey @TMTV,

Ik heb het eigenlijk direct geprobeerd met de app Groundwire, op de telefoon, vanaf het T-mobile netwerk, 4G en een andere glasvezelverbinding (niet T-mobile). Zelfde reactie, voor zover ik dat kan zien in elk geval, debug op de telefoon is niet heel uitgebreid.

 

Reputatie 3

@Michel Stam Toevallig (of niet?) lees ik hier een vergelijkbaar verhaal. Daarom voor jou dezelfde vraag: kun je het eens testen op een ander apparaat, bijvoorbeeld met een VOIP-app op je telefoon? Zo kunnen we controleren of de Gigaset de boosdoener is. Zorg er wel voor dat je telefoon met je Thuis-wifi verbonden is. Op andere aansluitingen is de VOIP-server niet bereikbaar.

Bij mij werkt het ook niet. Het lijkt toch echt te liggen bij T-Mobile. Er is ook iets mis met My T-Mobile ik kan mijn mobiele abonnement niet toevoegen en mijn naam wijkt af van die op mijn gebruikte identiteitsbewijs. 

Reputatie 7
Badge +6

@Michel Stam Toevallig (of niet?) lees ik hier een vergelijkbaar verhaal. Daarom voor jou dezelfde vraag: kun je het eens testen op een ander apparaat, bijvoorbeeld met een VOIP-app op je telefoon? Zo kunnen we controleren of de Gigaset de boosdoener is. Zorg er wel voor dat je telefoon met je Thuis-wifi verbonden is. Op andere aansluitingen is de VOIP-server niet bereikbaar.

Reputatie 3

Probleem is niet opgelost. Het pakket zoals dat uitgestuurd wordt door de Gigaset lijkt te kloppen. Maar daar mee is de authenticatie niet opgelost. Antwoord is nog steeds hetzelfde. Graag draadje open laten.

 

Groet,

 

Michel

Reputatie 3

Ok, ruim een uur uit gehad, helaas, direct weer de “registration failed”. Helaas.

Moet er een domein aan de username geplakt worden? of zuiver de username zoals in de plaatjes?

Als de client dat niet automatisch doet wel ja. 

Authentication name; xxxxxxxp006@voip.t-mobilethuis.nl

 

Ok lijkt te kloppen, ik heb even de packet sniffer opengezet:

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Ok, ruim een uur uit gehad, helaas, direct weer de “registration failed”. Helaas.

Moet er een domein aan de username geplakt worden? of zuiver de username zoals in de plaatjes?

Als de client dat niet automatisch doet wel ja. 

Authentication name; xxxxxxxp006@voip.t-mobilethuis.nl

Reputatie 3

Ok, ruim een uur uit gehad, helaas, direct weer de “registration failed”. Helaas.

Moet er een domein aan de username geplakt worden? of zuiver de username zoals in de plaatjes?

Reputatie 3

Hi @Michel Stam ,

Hoeveel tijd zat tussen het proberen en het uitzetten van de Zyxel? 

Je mag maar 1 registratie tegelijk hebben voor een Sip account. Kan zijn dat die van de Zyxel nog niet verlopen is aan de kant van de Sip server. Probeer het na iets meer dan een uurtje nogmaals.

Hey @Sven-TMT, goeie tip!

 

Inmiddels denk ik 1.5 dag. Ik heb het dinsdagavond om zeg even 21:45 omgezet en laten draaien. Ik heb zojuist even de lijn “uitgeschakeld” in de webinterface van de S450, dus zal hem nu een uurtje uit laten.

Gr

Michel

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Michel Stam ,

Hoeveel tijd zat tussen het proberen en het uitzetten van de Zyxel? 

Je mag maar 1 registratie tegelijk hebben voor een Sip account. Kan zijn dat die van de Zyxel nog niet verlopen is aan de kant van de Sip server. Probeer het na iets meer dan een uurtje nogmaals.

Reageer