Authenticatie problemen Gigaset S450

  • 2 February 2023
  • 66 reacties
  • 2588 Bekeken


Toon eerste reactie

66 reacties

Hi. Waar het script zou staan hierboven staat nu: Media is niet beschikbaar

 

Heeft iemand het script nog ergens?

Slechte service van T-Mobile, heb ook een fritzbox7590, na installatie ook geen telefoon, dus na veel zoeken het VOIP scripje gedraaid, en zie daar de inlog gegevens die via de website heb ingegeven komen niet overeen.

Alsnog de verkregen gegevens ingevoerd en alles werkt.

T-mobile stuurde wel een monteur om te kijken of de verbinding in orde was, ik had wel internet, vreemd.

M..a.w. de gegevens die je aanmaakt via hun website inclusief het aanvinken dat je een eigen router hebt, worden niet ongeslagen c.q. verwerkt.

 

@TMTV 

Kun je de link weer beschikbaar maken.?

Nu staat er “Media is niet beschikbaar”.

 

Reputatie 7
Badge +6

Jazeker, hier is de juiste link:

‘Media is niet beschikbaar’ is een gevolg van de migratie naar Odido.

Hopelijk lukt het met het script om het wachtwoord te achterhalen. Zo niet, laat het gerust weten!

@TMTV 

Bedankt.

Het gaat niet om mij.

Iemand op Tweakers kon het niet voor elkaar krijgen.

Inmiddels ook jou link daar door gegeven.

 

Waarom wilt het bij mij niet lukken om  het wacht woord en account op te vragen.

ik gebruikt modem alleen voor de telefoon .

ik maak een wifi verbinding 10.0.0.1 en draai het script maar krijg een error?

Reputatie 7
Badge +6

@Oscar1966 Waar loop je precies vast? Kun je een screenshot plaatsen van de error? Dat helpt bij het zoeken naar de oplossing.

@Oscar1966 Waar loop je precies vast? Kun je een screenshot plaatsen van de error? Dat helpt bij het zoeken naar de oplossing.

C:\Users\odeby\Downloads>pip install requests
Collecting requests
  Downloading requests-2.31.0-py3-none-any.whl.metadata (4.6 kB)
Collecting charset-normalizer<4,>=2 (from requests)
  Downloading charset_normalizer-3.3.2-cp312-cp312-win_amd64.whl.metadata (34 kB)
Collecting idna<4,>=2.5 (from requests)
  Downloading idna-3.6-py3-none-any.whl.metadata (9.9 kB)
Collecting urllib3<3,>=1.21.1 (from requests)
  Downloading urllib3-2.2.0-py3-none-any.whl.metadata (6.4 kB)
Collecting certifi>=2017.4.17 (from requests)
  Downloading certifi-2024.2.2-py3-none-any.whl.metadata (2.2 kB)
Downloading requests-2.31.0-py3-none-any.whl (62 kB)
   ---------------------------------------- 62.6/62.6 kB 1.7 MB/s eta 0:00:00
Downloading certifi-2024.2.2-py3-none-any.whl (163 kB)
   ---------------------------------------- 163.8/163.8 kB 5.0 MB/s eta 0:00:00
Downloading charset_normalizer-3.3.2-cp312-cp312-win_amd64.whl (100 kB)
   ---------------------------------------- 100.4/100.4 kB 1.9 MB/s eta 0:00:00
Downloading idna-3.6-py3-none-any.whl (61 kB)
   ---------------------------------------- 61.6/61.6 kB 1.1 MB/s eta 0:00:00
Downloading urllib3-2.2.0-py3-none-any.whl (120 kB)
   ---------------------------------------- 120.9/120.9 kB 3.5 MB/s eta 0:00:00
Installing collected packages: urllib3, idna, charset-normalizer, certifi, requests
Successfully installed certifi-2024.2.2 charset-normalizer-3.3.2 idna-3.6 requests-2.31.0 urllib3-2.2.0

C:\Users\odeby\Downloads>python voip.py
Traceback (most recent call last):
  File "C:\Users\odeby\AppData\Local\Programs\Python\Python312\Lib\site-packages\urllib3\connection.py", line 198, in _new_conn
    sock = connection.create_connection(
           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  File "C:\Users\odeby\AppData\Local\Programs\Python\Python312\Lib\site-packages\urllib3\util\connection.py", line 85, in create_connection
    raise err
  File "C:\Users\odeby\AppData\Local\Programs\Python\Python312\Lib\site-packages\urllib3\util\connection.py", line 73, in create_connection
    sock.connect(sa)
ConnectionRefusedError: [WinError 10061] Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd

The above exception was the direct cause of the following exception:

Traceback (most recent call last):
  File "C:\Users\odeby\AppData\Local\Programs\Python\Python312\Lib\site-packages\urllib3\connectionpool.py", line 793, in urlopen
    response = self._make_request(
               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  File "C:\Users\odeby\AppData\Local\Programs\Python\Python312\Lib\site-packages\urllib3\connectionpool.py", line 491, in _make_request
    raise new_e
  File "C:\Users\odeby\AppData\Local\Programs\Python\Python312\Lib\site-packages\urllib3\connectionpool.py", line 467, in _make_request
    self._validate_conn(conn)
  File "C:\Users\odeby\AppData\Local\Programs\Python\Python312\Lib\site-packages\urllib3\connectionpool.py", line 1099, in _validate_conn
    conn.connect()
  File "C:\Users\odeby\AppData\Local\Programs\Python\Python312\Lib\site-packages\urllib3\connection.py", line 616, in connect
    self.sock = sock = self._new_conn()
                       ^^^^^^^^^^^^^^^^
  File "C:\Users\odeby\AppData\Local\Programs\Python\Python312\Lib\site-packages\urllib3\connection.py", line 213, in _new_conn
    raise NewConnectionError(
urllib3.exceptions.NewConnectionError: <urllib3.connection.HTTPSConnection object at 0x000001FB1F584E90>: Failed to establish a new connection: [WinError 10061] Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd

The above exception was the direct cause of the following exception:

Traceback (most recent call last):
  File "C:\Users\odeby\AppData\Local\Programs\Python\Python312\Lib\site-packages\requests\adapters.py", line 486, in send
    resp = conn.urlopen(
           ^^^^^^^^^^^^^
  File "C:\Users\odeby\AppData\Local\Programs\Python\Python312\Lib\site-packages\urllib3\connectionpool.py", line 847, in urlopen
    retries = retries.increment(
              ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  File "C:\Users\odeby\AppData\Local\Programs\Python\Python312\Lib\site-packages\urllib3\util\retry.py", line 515, in increment
    raise MaxRetryError(_pool, url, reason) from reason  # type: ignore[arg-type]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
urllib3.exceptions.MaxRetryError: HTTPSConnectionPool(host='10.0.0.1', port=7547): Max retries exceeded with url: / (Caused by NewConnectionError('<urllib3.connection.HTTPSConnection object at 0x000001FB1F584E90>: Failed to establish a new connection: [WinError 10061] Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd'))

Reputatie 7
Badge +6

Heb je het script aangepast? Dat is niet nodig. Het IP-adres moet op 10.12.0.10 blijven staan, want dat is de server waar de gegevens vandaan komen. Voer je het script uit terwijl je met de Odido-router verbonden bent of je eigen router? In het laatste geval moet je VLAN 300 tijdelijk aanpassen naar VLAN 100, anders is de server niet bereikbaar. Lukt het zo?

Hi, dank voor het script. Nu moet ik waarschijnlijk een voip VLAN enablen op mijn router, en ik probeer 35, maar daarop krijg ik geen DHCP adres? Is dat het juiste VLAN?

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@martijnDutch Heb je het wachtwoord al te pakken met behulp van het script? Zo niet, dan zou ik dat eerst doen. Daar heb je namelijk de Zyxel-router van Odido voor nodig. Als je daarna je eigen router aansluit, heb je alleen VLAN 300 nodig voor internet. VOIP gaat daar ook overheen. Die 35 is slechts een ‘placeholder’ voor sommige routers waarbij je verplicht een VOIP-VLAN moet invullen, ook al voegt dat niets toe.

Reputatie 7
Badge +6

@cb2023 Fijn dat het gelukt is, zij het met een omweg. Ik denk niet dat dit een bewuste actie van T-Mobile is, maar gewoon een bug. Hoe het ervoor staat met de definitieve oplossing weet ik niet. Hopelijk kan @Tommie of @Jason daar duidelijkheid over geven.

Vandaag ben ik ook even wezen stoeien met de VOIP settings ter test.

Ook ik zou graag een update willen als er meer bekend is, ook bij mij werkt het opgevraagde account en wachtwoord niet middels de website.

Aangezien ik een router update wil uitvoeren, ben ik direct ook aan het kijken om de algehele opzet wat aan te pakken. Dus de Zyxel ertussenuit halen.

Ik werd vandaag door het T-Mobile support team teruggebeld omdat ze wilden weten of mijn VoIP probleem inmiddels verholpen was. Op zich een goede zaak, maar … toen ik vertelde dat het probleem nog steeds bestaat en ik niet de enige ben zeiden ze iets van “het spijt me te horen, maar daar is T-Mobile niet verantwoordelijk voor en wij als support team verlenen in dit geval geen support. U moet gebruik maken van de T-Mobile community”.

Nou, ik heb een poging gedaan om uit te leggen dat het probleem bij T-Mobile bekend is en dat het aan T-Mobile is om aan de wettelijke verplichtingen te voldoen (wat betreft de toegang gegevens voor VoIP aan hun klanten ter beschikking te stellen). Echter, ik kreeg de indruk dat de support medewerker niet op de hoogte was van deze wettelijke verplichting. 

Misschien een kans om bij te scholen? 

 

Reputatie 7
Badge +9

@The Wrecker op dit moment zijn we nog druk bezig met het onderzoeken hiervan. Zodra er een update is, laat ik dat hier weten!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mike2021 bedankt voor je terugkoppeling.

Dit euvel is bij mij en de specialisten op dit moment in onderzoek! We zijn druk bezig om te achterhalen wat hier nu precies mis gaat. Als er een update is zal ik deze hier plaatsen!

Reageer