Nummerbehoud

  • 12 September 2023
  • 36 reacties
  • 307 Bekeken

8 september 2023 zijn we eindelijk na 3 maanden omgezet van Tele2 naar Odido. Er zit echter nu een telefoonnummer op het modem dat onbekend is (zend anoniem mee). Meteen 8 september gemeld dat we ons porteringsnummer met nummerbehoud (030 vaste telefoonnummer) er op willen hebben en Odido zegt dat het nummer is aangesloten op het modem maar dat is niet zo! Nu moet de backoffice het verder oppakken want de eerste lijn kan dat niet. Graag met spoed case 65687022 oppakken want we worden niet geholpen als nieuwe klant en krijgen steeds te horen dat jullie er niets aan kunnen doen i.v.m. naamswijziging van T Mobile naar Odido.. 

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @d.m.hanssen, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. We zien dat je hierover al contact hebt gehad met onze klantenservice en onze techneuten gaan hard voor je aan de slag om dit zo snel mogelijk op te lossen. We hebben een standaard verwerkingstijd van 5 dagen. Meestal is het sneller dan 5 dagen. Wil je ons op de hoogte houden van het proces? 

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @d.m.hanssen, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. We zien dat je hierover al contact hebt gehad met onze klantenservice en onze techneuten gaan hard voor je aan de slag om dit zo snel mogelijk op te lossen. We hebben een standaard verwerkingstijd van 5 dagen. Meestal is het sneller dan 5 dagen. Wil je ons op de hoogte houden van het proces? 

Hoi Tommie, Odido backoffice zou op 8 september al aan de slag gaan hiermee. Dat is niet gebeurd en we zijn nu al 5 dagen verder. Het is uiterst vervelend dat wij al ruim 5 dagen niet beschikken over ons eigen vaste telefoonnummer. Zelfs in jullie e-mail die verzonden wordt staat dat dit binnen een halfuur moet werken. We zaten bij Tele2 en gingen naar T-Mobile, 1 bedrijf nu toch? Het gaat erom dat binnen Odido dit prioriteit krijgt maar we horen alleen maar “ze zijn ermee bezig”

Reputatie 7
Badge +9

Hey @d.m.hanssen, we zien dat er een ticket is aangemaakt op 11 september. Op 8 september is er alleen informatie aan jou doorgegeven en heeft de desbetreffende collega geen taak aangemaakt. 

Hoi Tommy toen (8 sept) is door jouw collega doorgegeven dat dit issue uitgezet zou worden bij de backoffice. Dat is toch doorgegeven door Odido? Ik heb eergisteren echt uitdrukkelijk moeten vragen om een casenummer. Waarom geef je steeds standaard antwoorden en schakel je intern niet even met de backoffice om dit probleem met spoed op te lossen? Het lijkt erop alsof je nu de klant de schuld geeft dat er eergister pas een case is geopend en dat vind ik echt niet kunnen. Daardoor zegt Odido weer 5 werkdagen de tijd te hebben om het op te lossen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @d.m.hanssen, ook ik wil dat je zo snel mogelijk weer kan bellen en ik vertel je simpelweg precies wat ik zie in mijn systeem. Ook ik moet het ticket afwachten.

Ik heb nog wel voor de zekerheid een reprovisie uitgevoerd op het modem. Zou je het modem en telefoonstation kunnen voorzien van een reboot? Wellicht helpt dit, zo niet dan moeten we het ticket afwachten.

Dat is al een keer gebeurd maar dat wordt kennelijk ook niet genoteerd in jullie systemen. Het is werkelijk waar niet te geloven hoe slecht wij geholpen worden. We zijn al 3 maanden bezig om geporteerd te worden van Tele2 naar TMobile 1 bedrijf nu Odido. Van het kastje naar de muur……

Reputatie 7
Badge +9

@d.m.hanssen hoe bedoel je drie maanden wachten? Het telefoon issue gaat niet verder terug dan 11 september. Het is op dit moment in behandeling en het wachten is op de techneuten. Ik kan het jammer genoeg niet voor je versnellen.

1 juni is Gideon voor het eerst bij ons geweest dat moet jij zo kunnen controleren in jullie systemen. Het is inmiddels 13 september dat is bijna 3 en een halve maand verder. Dus we zijn al ruim 3 maanden verder en vaste telefonie werkt niet met ons eigen 030 nummer. Tevens wordt er continue met televisie kijken om een pincode gevraagd die hebben wij zelf aangepast naar een ander nummer in het account en het werkt gewoon niet. Leeftijd in het profiel staat op AL dat zou gewoon zonder pincode moeten werken…… Maar het meest bizarre is dat de eerstelijns aan de telefoon en jij niet schakelen met de backoffice die dieper in het systeem zouden kunnen kijken om het probleem met telefonie op te lossen dan hier alleen vragen te beantwoorden met standaard antwoorden.

Jouw actie heeft trouwens niet geholpen, we kunnen alleen uitgaand bellen met een anoniem nummer waarvan wij niet weten wat het nummer is en Odido zegt dat het ons nummer zou moeten zijn maar dat is niet zo, bel het 030 nummer maar. 

Reputatie 7
Badge +15

@d.m.hanssen 

Als je in je Odido account bij meer naar vast bellen instellingen gaat dan moet je daar het nummer zien wat je nu hebt.

En bij deze nog een tip, zet de leeftijd in je profiel op 18+ dan hoef je (met uitzondering van adult zenders) geen pincode meer in te voeren. Klinkt tegenstrijdig, maar als het profiel op AL staat betekend het dat alleen programma’s die geschikt zijn voor alle leeftijden zonder pincode zijn, en de rest dus wel een pincode nodig heeft. Als je het profiel op 18+ zet geef je aan dat je ouder bent dan 18 en dus geen pincodes nodig hebt bij diverse programma's.

Waqqas daar staat ons 030 nummer maar dat nummer klopt dus niet want als we dat aankiezen gaat onze telefoon niet over. En in ons account staat het nummer niet als anoniem dus er klopt niets van wat jij zegt! Bel het 030 nummer maar dan krijg je hele vreemde tonen te horen. Waarom helpen jullie ons niet??

Nog iets anders zelfs doorschakelen werkt niet. Help!

Na de reprovisie door Tommie werkt het televisiekastje niet meer we krijgen de melding deze combinatie van 2 klantnummers en tv pincodes lukt niet. Wat is hier aan de hand?

  

Reputatie 7
Badge +9

@d.m.hanssen zou je in Mijn Odido de instelling Anoniem Bellen op "Ja” kunnen zetten en dan jezelf bellen? Komt nu het nummer wel tevoorschijn?

We zien geen TV Box verbonden met het modem. Zou je de bekabeling kunnen checken en het modem en TV Box een powerflip kunnen geven?

Anoniem bellen op ja zetten en dan het nummer kunnen zien? Dat is toch onlogisch. Nog even iets anders bel het 030 nummer eens en je hoort zelf dat het niet werkt. Wat een drama dit we hebben al een week ons eigen telefoonnummer niet meer dankzij Odido. We hoeven deze maand niets te betalen voor het abonnement neem ik aan.

Reputatie 7
Badge +9

@d.m.hanssen er kan een bug in Mijn Odido zitten waardoor dit omgekeerd staat. Dus Anoniem ja is nee en Anoniem nee is ja.

Heel bijzonder het telefoonnummer wordt nu meegezonden maar toch zijn wij morgen al een week niet bereikbaar op ons eigen 030 telefoonnummer terwijl die nu wel meegezonden wordt en in het account staat. Wat gaat er nu mis bij jullie? De case staat al een week open!

Reputatie 7
Badge +15

@d.m.hanssen 

Wat gebeurt er als je de telefoonkabel in de andere PHONE poort plugt en dan het 030 nummer belt?

Is al uitgevoerd. In de phone 2 poort werkt het niet. Het lijkt wel of het 030 nummer nog bij Tele2 actief is.

Ik heb net jullie nummer gebeld en krijg te horen dat door de naamswijziging van T-Mobile naar Odido oud klanten van Tele2 problemen hebben als ze geporteerd worden. Jullie zijn al een week op de hoogte van dit probleem en wij hebben uiteindelijk pas 11 september een case nummer gekregen omdat ik daar uitdrukkelijk om vroeg. Het casenummer is 65687022. Ik mag hopen dat jullie met hele grote spoed dit probleem op gaan lossen en dat wij via mail goed op de hoogte gehouden worden maar ook een flinke financiele compensatie krijgen hiervoor!   

Reputatie 7
Badge +9

@d.m.hanssen ik heb zojuist reactie gehad op het ticket. Er is nog niet op ons porteer verzoek gereageerd, de portering bij ons is gereed alleen staat het nummer nog onder Tele2. Hier wordt nu navraag naar gedaan en hopelijk kunnen ze dit snel verhelpen!

Het is echt te bizar voor woorden we zijn een week verder en nu is pas bekend dat het nummer niet geporteerd is. We zouden binnen 3 dagen een reactie krijgen maar horen helemaal niets. Jullie zijn toch 1 bedrijf nu? Waarom krijgen we via de mail ook geen statusupdates van case 65687022. Tevens gaan wij ervan uit dat er een financiële tegemoetkoming komt voor deze ellende.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @d.m.hanssen Tele2 Thuis en Odido Internet + TV staan nog los van elkaar. Dit is ook de reden dat we echt navraag bij hun moeten doen om te kijken hoe het precies zit met het nummerbehoud. Zodra Tele2 Thuis dit heeft uitgezocht en ons hierover heeft geïnformeerd, zul je hier gelijk een update van ontvangen! Je hoeft uiteraard niet voor het vast bellen te betalen als je hier geen gebruik van kan maken. Zodra dit opgelost is, zullen wij hier een vergoeding voor aanmaken voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de dienst. 

We zijn weer een weekend verder. Wat is momenteel de huidige status van Case 65687022 we zijn inmiddels 1,5 week verder en overwegen om dit allemaal te herroepen we hebben tot vrijdag 22 september hiervoor. Jullie weten dat het 030 nummer niet geporteerd is en nog bij Tele2 actief is. Dus waarom niet even snel schakelen met Tele2?

Reageer