Nummerbehoud

  • 12 September 2023
  • 36 reacties
  • 308 Bekeken

8 september 2023 zijn we eindelijk na 3 maanden omgezet van Tele2 naar Odido. Er zit echter nu een telefoonnummer op het modem dat onbekend is (zend anoniem mee). Meteen 8 september gemeld dat we ons porteringsnummer met nummerbehoud (030 vaste telefoonnummer) er op willen hebben en Odido zegt dat het nummer is aangesloten op het modem maar dat is niet zo! Nu moet de backoffice het verder oppakken want de eerste lijn kan dat niet. Graag met spoed case 65687022 oppakken want we worden niet geholpen als nieuwe klant en krijgen steeds te horen dat jullie er niets aan kunnen doen i.v.m. naamswijziging van T Mobile naar Odido.. 

Tommie van Odido 8 maanden geleden

Hey @d.m.hanssen, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. We zien dat je hierover al contact hebt gehad met onze klantenservice en onze techneuten gaan hard voor je aan de slag om dit zo snel mogelijk op te lossen. We hebben een standaard verwerkingstijd van 5 dagen. Meestal is het sneller dan 5 dagen. Wil je ons op de hoogte houden van het proces? 

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @d.m.hanssen, bedankt voor je snelle reactie. Ik zie dat de eerste melding in mijn systeem op 08-09 gemaakt is. Klopt het dat je van 08-09 tot en met 20-09 geen vaste telefoon hebt kunnen gebruiken? Dan zorg ik dat die kosten worden vergoed, deze kosten zullen worden verrekend met een volgend factuur. Daarnaast heb ik een taak aangemaakt om het wisselgesprek uit te zetten!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @d.m.hanssen, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb zojuist de periode 08-09 tot en met 20-09 vergoed. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @d.m.hanssen, het ticket was gesloten met een foutieve reden. Ik heb zojuist een collega aangesproken en hij heeft het nu uitgeschakeld. Zou je dit kunnen testen? 

Misschien helpt het als je je in dit topic meldt met het verzoek om wisselgesprek uit te laten zetten, daar lijkt het zeker wel mogelijk;

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@d.m.hanssen er kan een bug in Mijn Odido zitten waardoor dit omgekeerd staat. Dus Anoniem ja is nee en Anoniem nee is ja.

@Tommie van Odido  ja van 8 september tot 20 september inderdaad. Ok hopelijk wordt wisselgesprek ook snel uitgezet, Hartelijk dank!

Heel bijzonder het telefoonnummer wordt nu meegezonden maar toch zijn wij morgen al een week niet bereikbaar op ons eigen 030 telefoonnummer terwijl die nu wel meegezonden wordt en in het account staat. Wat gaat er nu mis bij jullie? De case staat al een week open!

Reputatie 7
Badge +15

@d.m.hanssen 

Wat gebeurt er als je de telefoonkabel in de andere PHONE poort plugt en dan het 030 nummer belt?

Is al uitgevoerd. In de phone 2 poort werkt het niet. Het lijkt wel of het 030 nummer nog bij Tele2 actief is.

Ik heb net jullie nummer gebeld en krijg te horen dat door de naamswijziging van T-Mobile naar Odido oud klanten van Tele2 problemen hebben als ze geporteerd worden. Jullie zijn al een week op de hoogte van dit probleem en wij hebben uiteindelijk pas 11 september een case nummer gekregen omdat ik daar uitdrukkelijk om vroeg. Het casenummer is 65687022. Ik mag hopen dat jullie met hele grote spoed dit probleem op gaan lossen en dat wij via mail goed op de hoogte gehouden worden maar ook een flinke financiele compensatie krijgen hiervoor!   

Reputatie 7
Badge +9

@d.m.hanssen ik heb zojuist reactie gehad op het ticket. Er is nog niet op ons porteer verzoek gereageerd, de portering bij ons is gereed alleen staat het nummer nog onder Tele2. Hier wordt nu navraag naar gedaan en hopelijk kunnen ze dit snel verhelpen!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @d.m.hanssen, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. We zien dat je hierover al contact hebt gehad met onze klantenservice en onze techneuten gaan hard voor je aan de slag om dit zo snel mogelijk op te lossen. We hebben een standaard verwerkingstijd van 5 dagen. Meestal is het sneller dan 5 dagen. Wil je ons op de hoogte houden van het proces? 

Het is echt te bizar voor woorden we zijn een week verder en nu is pas bekend dat het nummer niet geporteerd is. We zouden binnen 3 dagen een reactie krijgen maar horen helemaal niets. Jullie zijn toch 1 bedrijf nu? Waarom krijgen we via de mail ook geen statusupdates van case 65687022. Tevens gaan wij ervan uit dat er een financiële tegemoetkoming komt voor deze ellende.

Hoi Tommie, Odido backoffice zou op 8 september al aan de slag gaan hiermee. Dat is niet gebeurd en we zijn nu al 5 dagen verder. Het is uiterst vervelend dat wij al ruim 5 dagen niet beschikken over ons eigen vaste telefoonnummer. Zelfs in jullie e-mail die verzonden wordt staat dat dit binnen een halfuur moet werken. We zaten bij Tele2 en gingen naar T-Mobile, 1 bedrijf nu toch? Het gaat erom dat binnen Odido dit prioriteit krijgt maar we horen alleen maar “ze zijn ermee bezig”

Kunnen jullie ook even aangeven wat jullie nu financieel gaan doen. Wij konden bijna 2 weken niet gebeld worden op ons eigen nummer. Nog afgezien van de andere ellende die er hebben meegemaakt met installatie door Guidion het lange wachten vanaf 1 juni terwijl glasvezel niet werkte. En nog een tweede vraag. Wisselgesprek staat aan op ons 030 nummer. Erg vervelend want als wij in gesprek zijn krijgt de tweede beller niet meteen een in gesprek toon. Graag wisselgesprek uitzetten op de vaste lijn.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @d.m.hanssen Tele2 Thuis en Odido Internet + TV staan nog los van elkaar. Dit is ook de reden dat we echt navraag bij hun moeten doen om te kijken hoe het precies zit met het nummerbehoud. Zodra Tele2 Thuis dit heeft uitgezocht en ons hierover heeft geïnformeerd, zul je hier gelijk een update van ontvangen! Je hoeft uiteraard niet voor het vast bellen te betalen als je hier geen gebruik van kan maken. Zodra dit opgelost is, zullen wij hier een vergoeding voor aanmaken voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de dienst. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @d.m.hanssen, we zien dat er een ticket is aangemaakt op 11 september. Op 8 september is er alleen informatie aan jou doorgegeven en heeft de desbetreffende collega geen taak aangemaakt. 

Hoi Tommy toen (8 sept) is door jouw collega doorgegeven dat dit issue uitgezet zou worden bij de backoffice. Dat is toch doorgegeven door Odido? Ik heb eergisteren echt uitdrukkelijk moeten vragen om een casenummer. Waarom geef je steeds standaard antwoorden en schakel je intern niet even met de backoffice om dit probleem met spoed op te lossen? Het lijkt erop alsof je nu de klant de schuld geeft dat er eergister pas een case is geopend en dat vind ik echt niet kunnen. Daardoor zegt Odido weer 5 werkdagen de tijd te hebben om het op te lossen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @d.m.hanssen, ook ik wil dat je zo snel mogelijk weer kan bellen en ik vertel je simpelweg precies wat ik zie in mijn systeem. Ook ik moet het ticket afwachten.

Ik heb nog wel voor de zekerheid een reprovisie uitgevoerd op het modem. Zou je het modem en telefoonstation kunnen voorzien van een reboot? Wellicht helpt dit, zo niet dan moeten we het ticket afwachten.

Dat is al een keer gebeurd maar dat wordt kennelijk ook niet genoteerd in jullie systemen. Het is werkelijk waar niet te geloven hoe slecht wij geholpen worden. We zijn al 3 maanden bezig om geporteerd te worden van Tele2 naar TMobile 1 bedrijf nu Odido. Van het kastje naar de muur……

@Tommie van Odido wat is de status van case 65986213 (uitzetten wisselgesprek)?

Reputatie 7
Badge +9

@d.m.hanssen hoe bedoel je drie maanden wachten? Het telefoon issue gaat niet verder terug dan 11 september. Het is op dit moment in behandeling en het wachten is op de techneuten. Ik kan het jammer genoeg niet voor je versnellen.

Reputatie 7
Badge +8

@d.m.hanssen Ik heb gelijk voor je gekeken hoe het hiermee zit. Ik zie in de update van mijn collega van de technische dienst dat dit op 20 september nu goed is geporteerd. Ervaar je dit ook zo?

Wat betreft het wisselgesprek is dit niet mogelijk om uit te zetten. Wel zou het eventueel kunnen via jouw eigen telefoonset, maar vanuit onze telefonie dienst is het niet mogelijk om uit te zetten.

1 juni is Gideon voor het eerst bij ons geweest dat moet jij zo kunnen controleren in jullie systemen. Het is inmiddels 13 september dat is bijna 3 en een halve maand verder. Dus we zijn al ruim 3 maanden verder en vaste telefonie werkt niet met ons eigen 030 nummer. Tevens wordt er continue met televisie kijken om een pincode gevraagd die hebben wij zelf aangepast naar een ander nummer in het account en het werkt gewoon niet. Leeftijd in het profiel staat op AL dat zou gewoon zonder pincode moeten werken…… Maar het meest bizarre is dat de eerstelijns aan de telefoon en jij niet schakelen met de backoffice die dieper in het systeem zouden kunnen kijken om het probleem met telefonie op te lossen dan hier alleen vragen te beantwoorden met standaard antwoorden.

Jouw actie heeft trouwens niet geholpen, we kunnen alleen uitgaand bellen met een anoniem nummer waarvan wij niet weten wat het nummer is en Odido zegt dat het ons nummer zou moeten zijn maar dat is niet zo, bel het 030 nummer maar. 

Reageer