Nummerbehoud

  • 12 September 2023
  • 36 reacties
  • 307 Bekeken

8 september 2023 zijn we eindelijk na 3 maanden omgezet van Tele2 naar Odido. Er zit echter nu een telefoonnummer op het modem dat onbekend is (zend anoniem mee). Meteen 8 september gemeld dat we ons porteringsnummer met nummerbehoud (030 vaste telefoonnummer) er op willen hebben en Odido zegt dat het nummer is aangesloten op het modem maar dat is niet zo! Nu moet de backoffice het verder oppakken want de eerste lijn kan dat niet. Graag met spoed case 65687022 oppakken want we worden niet geholpen als nieuwe klant en krijgen steeds te horen dat jullie er niets aan kunnen doen i.v.m. naamswijziging van T Mobile naar Odido.. 

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @d.m.hanssen, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. We zien dat je hierover al contact hebt gehad met onze klantenservice en onze techneuten gaan hard voor je aan de slag om dit zo snel mogelijk op te lossen. We hebben een standaard verwerkingstijd van 5 dagen. Meestal is het sneller dan 5 dagen. Wil je ons op de hoogte houden van het proces? 

Bekijk origineel

36 reacties

Nog even iets anders wij krijgen nu een factuur van Tele2 over september 2023 terwijl we 8 september 2023 klant met overstapservice klant bij Odido zijn. Hoe kan dit en hoe wordt dit door jullie opgelost? 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @d.m.hanssen 

Tele2 factureert een maand voorruit. Dus je krijgt volgende maand een creditfactuur voor de periode dat je geen gebruik meer hebt gemaakt van deze lijn. Dat wordt altijd pro-rato berekend.

Kunnen jullie ook even aangeven wat jullie nu financieel gaan doen. Wij konden bijna 2 weken niet gebeld worden op ons eigen nummer. Nog afgezien van de andere ellende die er hebben meegemaakt met installatie door Guidion het lange wachten vanaf 1 juni terwijl glasvezel niet werkte. En nog een tweede vraag. Wisselgesprek staat aan op ons 030 nummer. Erg vervelend want als wij in gesprek zijn krijgt de tweede beller niet meteen een in gesprek toon. Graag wisselgesprek uitzetten op de vaste lijn.

Reputatie 7
Badge +8

@d.m.hanssen Ik heb gelijk voor je gekeken hoe het hiermee zit. Ik zie in de update van mijn collega van de technische dienst dat dit op 20 september nu goed is geporteerd. Ervaar je dit ook zo?

Wat betreft het wisselgesprek is dit niet mogelijk om uit te zetten. Wel zou het eventueel kunnen via jouw eigen telefoonset, maar vanuit onze telefonie dienst is het niet mogelijk om uit te zetten.

Ja maar we zijn 2 weken onbereikbaar geweest op het nummer dus jullie hebben twee weken geen dienst geleverd en daar dienen wij financieel voor gecompenseerd te worden. Met betrekking tot vraag 2 vraag @Tommie van Odido even want wisselgesprek kan door de techneuten bij jullie worden uitgezet zie andere topics hier.

Misschien helpt het als je je in dit topic meldt met het verzoek om wisselgesprek uit te laten zetten, daar lijkt het zeker wel mogelijk;

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @d.m.hanssen, bedankt voor je snelle reactie. Ik zie dat de eerste melding in mijn systeem op 08-09 gemaakt is. Klopt het dat je van 08-09 tot en met 20-09 geen vaste telefoon hebt kunnen gebruiken? Dan zorg ik dat die kosten worden vergoed, deze kosten zullen worden verrekend met een volgend factuur. Daarnaast heb ik een taak aangemaakt om het wisselgesprek uit te zetten!

@Tommie van Odido  ja van 8 september tot 20 september inderdaad. Ok hopelijk wordt wisselgesprek ook snel uitgezet, Hartelijk dank!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @d.m.hanssen, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb zojuist de periode 08-09 tot en met 20-09 vergoed. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur! 

@Tommie van Odido wat is de status van case 65986213 (uitzetten wisselgesprek)?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @d.m.hanssen, het ticket was gesloten met een foutieve reden. Ik heb zojuist een collega aangesproken en hij heeft het nu uitgeschakeld. Zou je dit kunnen testen? 

Reageer