Beantwoord

nummerweergave vaste telefoon Philips



Toon eerste reactie

46 reacties

Reputatie 3
Ik heb inmiddels toch maar een nieuwe telefoon gekocht (kan ik deze extra kosten declareren bij T-mobile? Zou netjes zijn 😬) Het is een Gigaset AS405 en tadaaaaa!!! Nummerweergave werkt!


Heb de Gigaset AS405 naar aanleiding hiervan ook gekocht, maar helaas géén nummerweergave,
gaat dus blijkbaar niet bij iedereen goed in combinatie met het Zyxel T50 modem.
Toch maar wachten op de firmware update......als die tenminste nog komt?
Dan had ik het verkeerd begrepen @yalerta , die Gigaset is wel een hele mooie om er zomaar uit te gooien omdat T-Mobile zijn zaakjes niet helemaal op orde heeft, en ook ietsjes te duur daarvoor.
En zekers ondersteunt die beide protocollen, dus daar zit het niet in, zelfde als bij de mijne, maar ik had geen voip set maar gewoon een analoog setje, wel een duurdere dan ik nu heb.

Maar zou ik de voip instellingen kunnen bemachtigen had ik niet alleen op jou manier te werk gegaan, maar ook het modem van T-Mobile op de hoop gegooid, is een leuk ding voor 95% van de klanten, maar voor mij ook niet toereikend genoeg, zeker op wifi gebied is die niet al te best, zullen we het over de stabiliteit en instel mogelijkheden maar niet hebben.

Maar inderdaad, over een tijdje ga ik ook over op een Voip provider, voor nog geen tientje per jaar klaar, scheelt ook een hoop gezeur met overstappen van provider, de telefoon blijft het dan doen en hoef je niet te wachten tot je nummer is overgezet.
Wij hebben sinds 17-06-2019 T mobile en ik vind het ook zeer irritant dat de nummerherkenning niet werkt , moet gewoon zo snel mogelijk werken .En ik vind de communicatie ook bizar slecht .
Heb ook problemen met mijn email adres van T-mobile wordt ticket aangemaakt en dan hoor je voorlopig niks meer . Hoop dat het erbij blijft anders zijn we van de drup in de regenen terecht gekomen .
@yalerta , dit "probleem" speelt al een hele tijd, een oplossing hoef je niet te verwachten in deze, of T-Mobile moet het hele telefonie systeem vervangen.
Het probleem is dat er verschillende DTMF protocollen zijn, en daar zit hem de kneep nu in, de oude gigasets en andere merken verslikken zich daar in bij T-Mobile, de nieuwe werken wel over het algemeen en die kunnen ook met beide protocollen overweg, DTMF en FSK.
@Piotr Is er al een update m.b.t. de firmware?
Reputatie 7
Badge +5
@wijbro2

De modem al even stroomloos gehad / gereset?

Dit eventueel proberen met de AS405 verbonden en anders nogmaals maar dan zonder de AS405 aangesloten.

Veel apparatuur heeft tegenwoordig van die "automatische" herkenningsprocedures tijdens het opstarten die vaak niet zo werken als gewenst.
Reputatie 6
Onbegrijpelijk dat T-Mobile geen telefoon kan aansluiten zonder dat dit problemen en niet functionerende onderdelen in de verbinding oplevert.
Nog erger is het dat je dan een account in een "zelfhulpgroep" moet aanmaken om er daar achter te komen dat meerdere dit euvel hebben en er eigenlijk nergens een duidelijke oplossing voorhanden is en dit schijnbaar alleen na "hulp" of contact met de Technische Dienst toch een oplossing gemaakt kan worden.
Gigaset, Philips en Panasonic zijn niet de "minste of kleinste" toestel leveranciers en toch kan T-Mobile daar niet mee omgaan.
Mijn gedachte bij de T van T-mobile was dat dit betrekking had Tele en com ofwel communicatie op afstand.
Op dit moment heb ik toch andere (negatieve) gedachten omtrent het invullen van de letter T

Misschien verklaart dit https://newsroom.t-mobile.nl/mobile-first/ het 1 en ander.
In het najaar van 2016 ben ik van XS4ALL traag ADSL naar snel T-Mobile 4G voor Thuis overgegaan. De slogan van dat product was toen iets van 'mobiel waar vast niet voldoet'. Hoewel nummerweegave op de geleverde 4Gmodemrouter technisch wel werkt voor analoge PSTN toestellen die ik heb liggen, zat- en zit er bij dat abo geheel geen telefonie.
Reputatie 3
Yep allemaal geprobeerd, niet geholpen.
Is dus blijkbaar écht een probleem van het Zyxel modem, zoals al door meer T-Mobile klanten gesignaleerd. Er wordt al enige tijd gewerkt aan een firmware update die onder meer dit probleem zou moeten oplossen.
Maar dat gaat niet voorspoedig.
Reputatie 7
Badge +5

Misschien verklaart dit https://newsroom.t-mobile.nl/mobile-first/ het 1 en ander.


Artikel van 3 juni 2016 gelezen, maar 5 maanden later in november 2016 nam T-mobile het vaste internet over van Vodaphone i.v.m.het samengaan van Vodaphone met Ziggo.

https://community.t-mobile.nl/nieuws-345/nieuws-t-mobile-nederland-neemt-vodafone-thuis-over-273074

Erg leuk dat we hier wat geschiedenis lessen opdoen omtrent het wel en wee van een paar bedrijven en hun kijk op dingen om het hoofd boven water te houden. Maar even wat uitgelicht uit de newsroom link;
"heeft moedermaatschappij Deutsche Telekom voor T-Mobile Nederland een investeringsprogramma opgezet"
en
"Het plan - waarbij met een schuin oog naar het succesvolle T-Mobile USA is gekeken ..."

USA is geen EUropa zowel qua infrastructuur als bevolking en mentaliteit. (rare jongens die amerikanen zou Asterix zeggen)

En eerlijk gezegd maakt mij dit allemaal niet zoveel uit. Er mag geld verdient worden via mijn persoon voor geleverde diensten maar dan verwacht ik wel een werkend product.

En daar gaat het in dit topic en vele andere op dit forum over. "De Nummerweergave" die gemist wordt na het overstappen.
Jammer dat je deze sluit, had liever een oplossing gehad
Nou gesloten, kan nog gewoon reageren hoor @Brian

@Bartpiek ze geven aan dat er een update komt voor de nummerweergave, dus als het goed is komt er een oplossing, als ze nu eens vertelden wanneer die er komt maar dat blijft vaag.
Dat blijkt, maar goed heb nog maar even geduld en met mij al die anderen. Voor nu nog geen keus, over 10 maanden wel.
Zoals door Piotr van T-Mobile al aangegeven, moet het probleem met de nummerherkenning wel degelijk aan het Zyxel modem liggen en niet aan de aangesloten telefoons.
In dezelfde woonplaats en van dezelfde provider ben ik in juni overgestapt (met nog een Huawei modem!) en had geen problemen met nummerherkenning. Bij mijn moeder is de overstap vorige week uitgevoerd (met Zyxel modem) en zij heeft geen nummerherkenning. Heel vervelend voor haar en hoop dat dit inderdaad middels software-update spoedig wordt opgelost. Geen reclame voor T-Mobile!
Reputatie 7
Badge +5
@Doornekamp33

Die Gigaset N300a IP is inderdaad een mooi universeel apparaat, 6 dect toestellen eraan, eventueel gebruik van Gigaset.net, dit is een gratis voip dienst van gigaset zelf, maar helaas te onbekend en alleen voor voip gigasetjes, 3-voudig antwoord apparaat toe te wijzen aan analoog of aan 1 van de 6 mogelijke voip accounts/lijnen en dan de mogelijkheid om via 3 lijnen dacht ik tegelijk te bellen als voip actief is.
Een prijs van ca. 58 euro voor al die mogelijkheden vind ik meevallen En als de originele gigaset toestellen aangemeld zijn kun je volop gebruik van alle mogelijkheden maken.
Dus een account bij b.v. cheapconnect gaat er eerstdaags op ingesteld worden.

In plaats van een goedkoop setje A475H van een toestel met een basisstation @Doornekamp33 had je beter het geld aan die N300a IP kunnen uitgeven, maar dat kan nog steeds, heb je gewoon een analoog basisstation als reserve 😁 met nummerherkenning 😎

En de Zyxel modem hangt hier inderdaad met uitgeschakelde wifi en een dmz instelling naar mijn eigen netwerk met een pfSense router/firewall (waarin ik alleen de advertenties nog niet goed centraal geblokkeerd krijg) . De wifi wordt sinds een maand of 7 tot mijn en vooral mijn wederhelfts tevredenheid bediend via een Unify UAP-AC-LR access-point.

Het enige leuke op dit moment aan de aansluiting via t-mobile glasverbinding is de 750/750 voor een verhoudingsgewijze "nette" prijs. Een paar van mijn "oude" laptops verslikken zich in die snelheid door hun 100Mb netwerkkaartjes. 🏇 www.speedtest.net ...🐢

Waarom dan mijn nummer geporteerd van Ziggo naar T-mobile?. Simpel de gedachte dat het kwalitatief allemaal in orde zou zijn. Tsja ... vergissen is menselijk.
Dat is ook een mogelijkheid, ik kijk het ook even aan tot April 2020, en daarna zien we wel wat er verbeterd is of niet. en of het het blijven waard is, thuis is zo slecht nog niet, hooguit wat verouderd, maar voor het beste is er maar 1 provider mogelijk en dat is Ziggo, en die komt er bij mij echt niet in gezien het verleden met de voorloper en eigenlijk dezelfde hier UPC, en dat na 20 jaar trouwe UPC klant.🤤

In ieder geval over 2 maanden gaan we over naar een Voip provider, dan kan ik een eigen router inzetten die wel doet wat ik wil, had ik eerder moeten doen, maar ik dacht dat het wel ging zoals ik wilde dat het ging, en dat is het nu net niet.
Reputatie 7
Badge +3
@yalerta

Heb hier ook een N300A IP in gebruik, maar ik heb mijn porting van mijn inkomende lijn buiten TMT lopen.
Een tijd geleden had ik nog wel telefonie bij TMT via hun modem, met daarachter ook de N300A IP.
Kan mij niet meer herinneren of ik toen ook nummerweergave problemen had.

De belangrijkste reden dat ik de TMT porting van mijn oude nummer heb stopgezet, waren de kosten per maand (12 x €2,50). En die prijs om alleen mijn oude nummer te kunnen blijven gebruiken dat ik hier thuis al voor meer dan 15 jaar heb, is wel een beetje overpriced.
Bellen doe/deed ik nooit naar buiten via TMT, dat kun je zo mooi instellen in de N300A IP.
Inkomend nummer heb ik geport bij Cheap Connect (€8,95 p/j) en uitgaand bij Power VoIP (pre-pay).

En ik heb een perfect werkende nummerweergave vanuit CC 😄.. en bellen naar buiten is ook stukken goedkoper dan via TMT.

BTW, alles draait hier op dit moment ook achter de Zyxel.
Reputatie 7
Badge +5
ik heb sinds deze week T-Mobile en kom van KPN. Mijn vaste telefoon is een Philips die het DTMF signaal ondersteund en bij KPN had ik gewoon nummerweergave.

Sorry @ezinken dat we in jouw vraag over nummerherkenning, die je al 2 dagen terug gesteld hebt, aan het babbelen zijn. Maar dat houd dit topic wel levend en komt dan misschien onder de aandacht van andere gebruikers of moderators en komt er een oplossing die niet inhoud dat jij maar andere apparatuur moet aanschaffen.
Reputatie 7
Badge +5
@Pieter_B

Dank voor je informatie over de goedwerkende N300a IP via de internet Tmobile thuis aansluiting. Dit basis station doet inmiddels al een jaar of 3 het analoge telefoonverkeer naar mijn dect toestellen doorgeven. Wij maken niet super veel gebruik van dit landlijn nummer maar omdat wij qua leeftijd bij de oudere categorie behoren 😢 en de daarbij (slecht) horende kenniskring is een vast nummer nog een "oude" gewoonte. Bij Ziggo was het door de "flat-rate" niet direct noodzaak om op de telefoonkosten te letten.

Bij T-mobile is dat vaste-belbedrag (flat-rate) dusdanig hoger, ook omdat het bellen naar mobiel een extra is en omdat de nummerherkenning niet werkte werd het tijd om mezelf meer te verdiepen in de mogelijkheden van Voip bellen.

Ik had ook het idee dat je op de N300a IP maar 1 voip account kon instellen, maar dat blijken er 6 te zijn en bied op die manier ruime mogelijkheden voor in-, uitgaand en voorkeur instellingen die wij nooit dachten nodig te hebben.

Omdat ik geen tv van TmT afneem gaat bij mij in de toekomst de Zyxel er waarschijnlijk helemaal tussenuit, Op dit moment is ie alleen in gebruik voor de analoge telefoon en het DMZ doorsturen naar het eigen netwerkje.

Op mijn nummerherkennings probleem is inmiddels gereageerd via de webcare en heb er een genummerd bonnetje voor gekregen.
We gaan nu de fase in van gewoon maar ff afwachten, zo'n vaart loopt het niet met mijn telefoon hikjes.
Wel ga ik verder de voip mogelijkheden bestuderen, want ons bent en blijft zuunig hé.

TJa ondanks het gebabbel ben ik er wel uit denk ik, zonder een T-mobile deskundige. Ik lees hierboven dat T-mobile een afwijkend DTMF protocol heeft, mijn telefoon ondersteund het FSK en DTMF protocol maar niet dat van T-mobile blijkbaar, zucht. Het wrange is dat ik jaren geleden de Philips telefoon heb aangeschaft na een overstap van Ziggo omdat KPN met het DTMF protocol werkt. Over 2 jaar mag ik weer naar KPN, 2 jaar volhouden zonder nummerweergave of alweer een nieuwe telefoon aanschaffen, of is er een marktplaats waar je kan ruilen van telefoon, de mensen die van T-Mobile naar KPN overstappen kunnen dan hun telefoon ruilen met iemand die van KPN naar T-Mobile overstapt 😵

Conclusie: Je bent een rund als je met een overstap stunt...... blijf lekker zitten waar je zit en verroer je niet......het gras is altijd groener bij de buren......

Vooral die laatste zin, is voor mij helemaal waar! Ik had lekker bij KPN moeten blijven en niet weer overstappen. IK krijg daar elke keer GRATIS gezeik bij.

Ook wij zijn paar weken geleden overgestapt naar t-mobile. Dacht intrnet 750 das super, maar wat een teleurstelling, de monteur van T die kwam om het internet te aansluiten had erg haast en deed zijn werk niet goed. Nu zit ik ook met trage internet en een vaste telefoon met zonder nummerweergave wat ik voorheen never nooit bij andere providers heb ervaren. Echt absurt slecht...
Als ik dit had geweten was ik gewoon bij mijn vorige provider gebleven was zeker ook goedkoper!
Reputatie 7
Hey @ezinken & @yalerta

Na navraag bij onze technische dienst, kreeg ik het volgende te horen: "Klanten die gebruik maken van vaste telefonie in combinatie met een Zyxel modem kunnen problemen ervaren met inkomende weergave. Dit moet opgelost worden met een nieuwe firmware versie. Daarna zal deze nog getest moeten worden en kan deze hopelijk in juli worden uitgerold."

Reageer